Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Ce reproseaza clientii corporate principalelor banci
Share
Notification Show More
Latest News
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”
Stiri de top
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Ce reproseaza clientii corporate principalelor banci
Stiri de top

Ce reproseaza clientii corporate principalelor banci

Gabriela Dinu
Last updated: 13/03/2013 13:40
Gabriela Dinu 12 ani ago
Share
SHARE

63% dintre directorii executivi din companii declara ca sunt foarte multumiti de serviciile pe care le primesc de la principalele banci cu care lucreaza. Cu toate acestea, clientii corporativi pun sub semnul intrebarii capacitatea bancilor de a le indeplini asteptarile in cazul a 11 din 16 criterii-cheie de performanta. Ei sunt, de asemenea, din ce in ce mai interesati de stabilitatea bancilor cu care colaboreaza si de intelegerea profilurilor de risc ale acestora, se arata in studiul Ernst & Young Successful corporate banking: Focus on fundamentals, lansat astazi.

70% dintre clientii corporate intervievati lucreaza cu mai mult de cinci banci.

Ce urmaresc managerii la o banca

Transparenta

27% sustin ca bancile sunt si dispuse sa le puna la dispozitie informatii despre acestea. „Cea mai mare disparitate intre asteptarile corporatiilor si performanta bancilor se inregistreaza in privinta lipsei de transparenta privind riscurile asumate. Timp de multi ani, bancile au fost cele care au evaluat performantele si solvabilitatea marilor corporatii cu care colaborau, insa acum rolurile s-au inversat. in special in Europa , majoritatea marilor corporatii se asteapta sa primeasca mai multe informatii in legatura cu profilul de risc si concentrarea din portofoliile bancilor cu care lucreaza”, explica Niamh Prendergast, Partener Banking and Capital Markets, Ernst & Young EMEIA.

Servicii de calitate
89% au votat calitatea serviciului ca fiind cel mai important criteriu in selectarea si continuarea relatiilor cu principalele banci cu care colaboreaza.

„Faptul ca 89% din executivi au indicat calitatea serviciilor drept un criteriu important in alegerea si mentinerea bancilor partenere si doar 69% din acestia au indicat ca pretul ar trebui sa fie un semn bun pentru banci, deoarece costul calitatii serviciilor are in general un impact mai redus in profitabilitate decat competitia pe pret. Serviciile bancare pentru corporatii sunt prin definitie o chestiune de dezvoltare a relatiei cu clientela si de construire a increderii. Calitatea acestor servicii se masoara in disponibilitate si angajament fata de client, profesionalism, nivel de intelegere a afacerii clientului, disponibilitate si abilitate de a adapta serviciile la nevoile corporatiei etc”, spune Gelu Gherghescu, Partener Assurance & Advisory la Ernst & Young Romania.

Clientii corporativi afirma ca daca situatia o va cere, adica relatiile cu bancile se vor deteriora,iau in considerare ca sursa de finantare pietele de capital.

Consecventa
56% afirma ca cea mai mare provocare in colaborarea lor cu bancile este lipsa consecventei si a calitatii serviciilor in diferitele regiuni geografice.

Sistem invechit
35% denunta procesele si sistemele invechite din banci.

Birocratia
30% denunta birocratia si lipsa de flexibilitate.

„Totusi, nu doar corporatiile isi reconsidera relatia cu bancile. Reforma reglementarilor, mai ales in privinta capitalului si a lichiditatii, face ca bancile sa-si reevalueze strategia de afaceri pentru a se adapta mai bine noului context. Astfel, exista si studii care confirma ca majoritatea grupurilor bancare importante isi reconsidera portofoliile de clienti, nu numai pentru a decide cum si cu cine vor continua sa faca afaceri de acum incolo, ci mai ales pentru a evalua riscurile si profitabilitatea pe linii de afaceri si regiuni, inclusiv analizand relatiile cu clientela corporate, a mai spus Gelu Gherghescu.

Rezultatele studiului au la baza raspunsurile directorilor executivi (CFO, trezorieri si directori financiari) din 20 dintre cele mai mari corporatii globale, care acopera 9 industrii si 11 tari.

You Might Also Like

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

TAGGED: banci, bancilor, clienti corporate, clientii corporate
Gabriela Dinu 13/03/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Zilnic, 3 clienti au luat un credit pentru casa
Next Article Serviciul “Alerta SMS” pentru tranzactiile efectuate cu cardurile RIB

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

10 ore ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

11 ore ago

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

11 ore ago

Patria Bank raportează creșteri puternice pe segmentele Agro, Micro și IMM, în primul semestru din 2025. Valentin Vancea: „Construim parteneriate pe termen lung”

11 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?