[dropcap]C[/dropcap]hiar daca se confrunta cu un deficit considerabil de imagine generat de procesele cu tot mai multi clienti nemultumiti pe tema clauzelor abuzive din contractele de credite, bancile locale se bucura totusi de popularitate pe retelele de socializare. Institutiile de credit care si-au deschis cont pe Facebook au reusit sa stranga un total de peste 600.000 de like-uri din partea romanilor.
Ultimul an a fost cel mai productiv pentru bancile autohtone, care – prin metode inedite de comunicare – aduna zilnic ”aprecieri” din partea ”prietenilor” din mediul virtual. Cele mai active conturi de Facebook ale bancilor romanesti furnizeaza zilnic informatii caracterizate cu precadere de originalitate, mizand in principal pe acele anunturi care nu creeaza neaparat senzatia ca acestea au rolul de a promova direct produsele si serviciile bancii, ci mai degraba contribuie la destinderea celor care le citesc.
Banca Transilvania a surclasat BCR
[dropcap]D[/dropcap]in totalul celor peste 600.000 de like-uri, mai mult de jumatate sunt obtinute de Banca Transilvania si BCR, care au depasit de mult nivelul de 100.000 de prieteni. O alta institutie de credit care se bucura de popularitate crescuta si care a trecut de acelasi prag psihologic de 100.000 de ”aprecieri” este ING Bank, care detine pe Facebook contul ING Web Cafe. Restul bancilor active pe reteaua de socializare mai au un drum destul de lung de parcurs pantru a ajunge la rezultatele consemnate de Banca Transilvania, BCR si ING Bank.
BCR nu se bucura de statutul de ”cea mai mare banca din Romania” si pe Facebook, acolo unde Banca Transilvania detine pozitia de lider dupa numarul de like-uri primite din partea prietenilor. La jumatatea anului trecut, BCR era pe primul loc pe Facebook, insa – intre timp – institutia de credit de la Cluj-Napoca a luat un avans considerabil, de peste 20.000 de like-uri.
Inedit: UniCredit are o agentie virtuala, BRD promoveaza un Banktionary
[dropcap]D[/dropcap]incolo de o sumedie de concursuri organizate de banci pe Facebook si o multitudine de imagini spectaculoase se pot observa si cateva proiecte iesite din comun, care contribuie la cresterea popularitatii in randul prietenilor. Exemple in acest sens sunt agentia virtuala de pe Facebook administrata de UniCredit Tiriac Bank si dictionarul de cuvinte specifice domeniului financiar-bancar promovat de BRD sub denumirea de Banktionary.