Seful Protectiei Consumatorilor – Bogdan Nica, a declarat intr-un interviu ca Autoritatea are pana in acest moment 11 procese impotriva bancilor pentru a demonstra clauzele abuzive din contractele de credit. „De la 1 octombrie si pana in prezent s-au inregistrat 700 de reclamatii referitoare la clauze abuzive, impotriva unor banci si IFN-uri. Pana in prezent sunt 11 actiuni in instanta, si asteptam termenle. Am primit foarte multe reclamatii pe aceeasi cauza, si le-am agregat si am depus actiune la Tribunalul Bucuresti. Actiunile se refera la unele comisioane nepermise, ascunderea unor costuri nejustificate sub alte forme – ca sa nu-i zica comision de risc i-au zis altfel -, nerespectarea din partea profesionistului a obligatiilor contractuale, dar solicitarea respectarii consumatorului a acestor obligatii samd.
In mediul bancar, marea majoritate a reclamatiilor se refera la contracte de imprumut din perioada in care creditele aveau o mult mai mare raspandire decat astazi. Avem putine sau foarte putine reclamatii, poate pentru ca nu prea mai e creditare pe persoane fizice in ziua de azi, datorita crizei, datorita unei politici mai prudente a BNR in alocarea de credite…” a declarat Bogdan Nica pentru economica.net.
„Nu mai devreme de 2 saptamani am aplicat o sanctiune de 100.000 de lei unui IFN pentru practici comerciale incorecte”, spune Nica.
Despre ce practici comerciale incorecte este vorba?
„Neinformarea consumatorilor, produsele prezentate erau diferite in realitate fata de ceea ce se oferea, lipsa notificarii si a comunicarii catre consumator a unor aspecte ce tin de un contract de imprumut.”