Bancpost si Credit Agricole au fost fortate sa returneze clientilor dobanzi si comisioane pe care le-au incasat nejustificat. Decizia a fost luata de ANPC care a descoperit practici comerciale incorecte la cele doua banci, iar afectati sunt sute de oamenii care au contractat credite la aceste institutii. In cazul Bancpost este vorba de 585 de clienti care au fost comisionati in plus iar la Credit Agricole este vorba de credite acordate in 2010 si comisionate abuziv.
In cazul Bancpost, cei de la ANPC spun ca 395 de clienti isi vor primi banii inapoi si vor plati rate mai mici de acum incolo. Banca ar fi majorat nejustificat dobanzile cu 0,5%, peste valoarea stipulata in contract.
Marius Dunca , presedinte ANPC: “Acest 0,5% nu este descris in contract. Deja s-au restituit o parte din sumele incasate fara temei legal. Avem asa: 4500 de franci elvetieni , 1100 e franci elveteini, 4196, 4275 de franci elvetieni.”
Tot la Bancpost alti 190 de clienti vor primi bani, spune ANPC, pentru ca banca, in timpul crizei economice, a fost de acord sa le reduca dobanzile timp de un an, de la 7,15 la 4,3% , dar apoi le-a crescut peste nivelul de la data semnarii.
Marius Dunca: “Dupa care trebuia sa revina la conditiile normale de 7,15%. Nu! l-a conditionat si i-a spus 7,65%. 0,5 in plus.
In cazul Credit Agricol, banca a perceput un comision de gestionare a creditului de 0,2% si un comission de analiza de 3,5% (returnat clientilor) care, potrivit ANPC, nu erau permis de lege.
Bancpost spune ca isi desfasoara activitatea conform prevederilor legale, pe care le respecta. In plus banca spune ca este disponibilia sa colaboreze constructiv cu ANPC in vederea solutionarii solicitarilor din partea clientilor.