Erste s-a concentrat, în ultimii ani, pe bankingul personalizat, fiind importantă experiența clienților, iar aceasta reprezintă cheia pentru viitorul succes, a declarat Gernot Mittendorfer, Chief Financial Officer și membru al Board-ului Erste Group, în cadrul conferinței „The Central Eastern European Forum”, organizată de Euromoney.
„Noi avem banking personalizat acum. Am dezvoltat platforma deschisă pentru diferite companii. Clienții noștri să aibă o experiență plăcută când folosesc aplicația de banking, aplicațiile facebook și diferite alte lucruri, cred că aceasta este cheia pentru viitorul succces. Asta este o strategie în care am investit în ultimii ani și suntem satisfăcuți de dezvoltare. Noi avem un feedback pozitiv de la clienții noștri și sperăm că este direcția potrivită”, a spus Mittendorfer, citat de Agerpres.
La rândul său, Carlo Vivaldi, head of CEE Division, UniCredit SpA, a arătat că digitalizarea este o povară, acesta fiind motivul pentru care se fac investiții în sectorul bancar.
„Sunt câteva provocări în termeni de profitabilitate bancară, în Europa Centrală și de Est, respectiv dobânzi scăzute și schimbări în comportamentul clienților, iar aici mă refer și la digitalizare, în principal. Încerc să văd asta dintr-o perspectivă pozitivă. (…) Digitalizarea este o povară, trebuie să investești. Acesta este motivul pentru care încercăm să investim la nivel de grup 1,6 milioane euro”, a spus Vivaldi.
În ceea ce privește rata creditelor neperformante, el a spus că în România este un apetit în ceea ce privește cumpărarea de astfel de active.
„În Europa Centrală și de Est băncile și-au învățat lecția, au investit în managementul riscului, în echipă, în procese și acum vedem rata creditelor neperformante scăzând. Vedem unele țări în care sunt mari scăderi, mă refer de exemplu la România, Slovenia și Ungaria, în altele mai puțin, unde este un mare apetit pentru a investi în astfel de active, în cumpărarea de credite neperformante”, a mai afirmat oficialul UniCredit.