Clienții Raiffeisen Bank vor putea, în viitor, să solicite informații despre soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor și vor putea să inițieze plăți de pe medii online externe, datorită noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.
Pe noul portal Open Banking (https://developer.raiffeisen.ro), companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele băncii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clienților Raiffeisen Bank informații despre conturile lor oriunde, oricând, în baza acceptului lor.
Platforma de Open Banking a fost dezvoltată cu ajutorul grupului Raiffeisen Bank International (RBI), ținând cont de prevederile introduse de Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare (“Regulamentul delegat”). Actul normativ european aduce beneficii clienților băncii, care au libertatea să-și aleagă platforma de pe care află informații bancare sau fac plăți, dar și cu oportunități pentru companiile furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, ale căror aplicații pot fi îmbunătățite cu date și informații din partea băncilor.
Pentru a veni în întâmpinarea companiilor furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, portalul de Open Banking are și o zonă de testare (https://developer-test.raiffeisen.ro). În mediul de test, firmele autorizate ori fintech-urile își pot pregăti viitoarele aplicații prin explorarea API-urilor (Application Programming Interfaces) cu date de test puse la dispoziție de Raiffeisen Bank. Lansată în data de 14 martie 2019, conform cerințelor regulatorii, https://developer-test.raiffeisen.ro a fost accesat de dezvoltatori, în mare parte fintech-uri, atât din țară, cât și din UE. O echipă dedicată de specialiști din Raiffeisen Bank oferă suport constant tuturor dezvoltatorilor.
Lansarea platformei de Open Banking este înca un pas pe care Raiffeisen Bank îl face atât la nivel local, cât și la nivel de grup RBI, pentru dezvoltarea colaborării cu fintech-urile. În 2017, RBI a lansat Elevator Lab, care a devenit cel mai mare program de parteneriate cu fintech-uri din Europa Centrala și de Est. În cadrul programului de accelerare Elevator Lab, în doar 2 ani, RBI, împreuna cu alte bănci din grup, a dezvoltat parteneriate și noi inițiative cu 14 fintech-uri.
Raiffeisen Bank a intensificat, în ultimii ani, procesul de simplificare și transformare digitală. A investit în noi tehnologii, pentru a pune bazele unei infrastructuri IT sigure și flexibile, și lucrează la îmbunătățirea modelului de lucru. Astăzi, banca le oferă clienților o suită de soluții digitale de creditare, plăți online și plăți cu dispozitive mobile care să răspundă nevoii clienților de a avea acces la servicii bancare oriunde, oricand. Raiffeisen Bank are peste 650.000 clienți digitali care folosesc aplicatiile Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online.
Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienți persoane fizice, 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Banca are aproape 5.000 de angajați, peste 400 de agenții în toată țara, aproximativ 900 de ATM-uri, 250 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de 20.000 de POS-uri.