Trei elevi cu vârsta între 13-15 ani de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică, de la Școala Gimnazială Nicolae Labiș și de la Liceul Teoretic Ion Barbu din București au ocupat primele trei poziții în clasamentul finalei naționale a concursului european de educație financiară European Money Quiz organizat de Asociația Română a Băncilor (ARB), se arată într-un comunicat de presă remis de entitate.
Aproximativ 800 de elevi cu vârsta între 13-15 ani, din 65 de școli și licee din România, au concurat la ediția de anul acesta a concursului de educație financiară European Money Quiz, la care au participat peste 20 de țări europene. Astfel, la ediția a doua a finalei naționale s-a înregistrat o creștere de 250% a numărului școlilor și liceelor înscrise în concurs, comparativ cu ediția de anul trecut. În contextul pandemiei COVID-19 în care elevii nu au fost prezenți la clase, procesul de participare a implicat completarea quiz-ului în regim individual.
„Ne dorim ca un număr cât mai mare de elevi să beneficieze de programe de educație financiară, aceasta fiind baza unei dezvoltări sănătoase a economiei. Considerăm că o soluție pentru o mai bună integrare financiară este și monitorizarea și sprijinirea unui program european de creștere a nivelului de educație financiară. Astfel, piatra de temelie a acestei armonizări ar trebui să fie introducerea în curricula școlară obligatorie a educației financiare pentru toți cetățenii Uniunii Europene”, a declarat Sergiu Oprescu, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor.
ARB premiază competența în materie de educație financiară în rândul elevilor. În urma competiției din acest an, care s-a desfășurat în luna mai, câștigătorul locului I va primi un premiu în valoarede 3.267 lei brut (3.000 lei net), câștigătorul premiului II va beneficia de 2.155 lei brut (2.000 lei net) și ocupantul locului III va primi un premiu în valoare de 1.044 lei brut (1.000 lei net).
European Money Quiz este o inițiativă comună de alfabetizare financiară realizată de asociațiile bancare din Europa, sub coordonarea Federației Bancare Europene (FBE). În România, proiectul este implementat de Asociația Română a Băncilor, în calitate de membră a FBE, printr-un parteneriat educaţional cu Institutul Bancar Român (IBR).
Asociația Română a Băncilor este implicată în procesul de elaborare a Strategiei Naționale de Educație Financiară alături de autoritățile naționale și dezvoltă programe de educație financiară la nivel național. Dintre programelede educație financiară ale ARB menționămlansarea Manualului practic pentru utilizatorul de servicii financiare alături de Platforma de Educație Financiară și programul Formare de Formatori „Educaţie şi Competenţă Bancară pentru profesori”prin care grupe de formatori specializaţi, cadre didactice din şcoli şi licee, sunt pregătite în scopul diseminării conceptelor financiar-bancare în rândul elevilor şi tinerilor. Până în prezent, peste 300 de formatori specializați au absolvit programul „Educaţie şi Competenţă Bancară pentru profesori”.