Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Topul băncilor după numărul de clienți. Banca Transilvania a devenit liderul clasamentului, consemnând cea mai mare creștere a portofoliului în ultimii 5 ani. Doar 6 bănci se pot lăuda că au depășit borna de 1 milion de clienți
Share
Notification Show More
Latest News
Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania
Stiri de top
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Topul băncilor după numărul de clienți. Banca Transilvania a devenit liderul clasamentului, consemnând cea mai mare creștere a portofoliului în ultimii 5 ani. Doar 6 bănci se pot lăuda că au depășit borna de 1 milion de clienți
AnalizeTop newsStiri de top

Topul băncilor după numărul de clienți. Banca Transilvania a devenit liderul clasamentului, consemnând cea mai mare creștere a portofoliului în ultimii 5 ani. Doar 6 bănci se pot lăuda că au depășit borna de 1 milion de clienți

Cornel Dinu
Last updated: 23/11/2023 10:22
Cornel Dinu 5 ani ago
Share
SHARE

Evoluția din ultimii 5 ani a portofoliilor de clienți ale celor mai mari bănci din România arată în esență o plafonare, cifrele indicând faptul că procesul de bancarizare a populației a devenit tot mai greoi. În general, instituțiile de credit concurează pentru o fâșie care își arată tot mai clar limitele, reușind cu greu să atragă noi consumatori. În fapt, creșterea portofoliilor de clienți are la bază cu precădere furnizarea de produse și servicii financiare unor clienți deja bancarizați.

Până la urmă, numărul de clienți demonstrează forța, vizibilitatea, atractivitatea și prestigiul unei bănci. Tocmai de aceea, lupta pentru constituirea unui portofoliu cât mai mare de clienți este acerbă. În România, numai 6 bănci (Banca Transilvania, BCR, BRD, Raiffeisen Bank, ING Bank și CEC Bank) au peste un milion de clienți, acestea fiind – de altfel – și cele mai agresive instituții de credit pe segmentul produselor și serviciilor destinate consumatorilor persoane fizice. Băncile își doresc un portofoliu de clienți cât mai consistent – pe de o parte – pentru a-și demonstra toate cele patru calități enumerate anterior și – pe de altă parte – pentru că în acest fel își pot multiplica veniturile prin vânzarea încrucișată.

În același timp, o bază cât mai largă de clienți poate constitui o piatră de temelie pentru succesul noilor produse și servicii lansate pe piață. Totodată, evoluția numărului de clienți demonstrează indirect calitatea serviciilor și produselor furnizate, iar faptul că portofoliile de clienți ale unor bănci se subțiază de la an la an poate constitui un element de îngrijorare și, de asemenea, de alarmă pentru managerii respectivelor instituții de credit. Având în vedere aceste considerente, este interesant de aflat cum își împart finanțatorii români milioanele de clienți.

Topul celor 6 bănci care dețin peste un milion de clienți a suferit în ultimii 5 ani modificări considerabile, generate, pe de o parte, de finalizarea de către CEC Bank a procesului de curățare a portofoliul istoric prin eliminarea clienților inactivi de foarte multă vreme (început în 2014 când avea aproape 3,5 milioane de clienți) și, pe de altă parte, de saltul considerabil consemnat de Banca Transilvania, pe fondul creșterii organice dar și a preluării Volksbank și Bancpost.

Practic, în ultimii 5 ani, Banca Transilvania a reușit să-și completeze portofoliul cu circa 800.000 de clienți, ajungând astăzi la aproximativ 3 milioane de consumatori, față de 2,2 milioane cât număra în 2016. Banca de la Cluj are peste 2,9 milioane de clienţi retail, 329.000 de clienţi IMM & Micro şi peste 10.400 de clienţi corporate activi.

Pe locul al doilea în topul băncilor după numărul de clienți se situează BCR, care deține un portofoliu de 2,9 milioane de consumatori. Față de anul 2016, când era lider, BCR a reușit să adauge circa 100.000 de clienți. Poziția a treia în clasament este ocupată de CEC Bank, instituție de credit care deține cea mai extinsă rețea teritorială și care are aproximativ 2,7 milioane de clienți, un număr similar anului 2016.

Topul este completat de BRD și Raiffeisen Bank, care mizează pe portofolii aproape identice cu cele consemnate în urmă cu 5 ani, adică 2,2 milioane de clienți și respectiv 2,1 milioane de clienți.

Ultima instituție de credit care se poate lăuda cu un număr mai mare de 1 milion de clienți este ING Bank, care deține în prezent 1,4 milioane de consumatori, cu aproximativ 300.000 mai mult decât în 2016.

You Might Also Like

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

TAGGED: Topul bancilor, top banci, top banci clienti, clienti banci, Raiffeisen Bank
Cornel Dinu 09/12/2020
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Ce așteptări au băncile privind evoluția creditării: cererea pentru împrumuturi ipotecare își va continua trendul ascendent, iar finanțările pentru companii vor rămâne constante. Turismul și transportul, domeniile unde riscul de credit asociat este în creștere. Se înmulțesc solicitările de credite respinse
Next Article După 2 ani de când și-a anunțat ieșirea de pe piața românească, Gothaer va fi preluată de Allianz-Ţiriac

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Fondurile de pensii facultative administrate de BT Pensii, inclusiv în BT Pay, aplicația de mobile banking de la Banca Transilvania

4 ore ago

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

o zi ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

o zi ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?