Noi, jurnaliștii publicației BankingNews, primul proiect de jurnalism financiar-bancar din online-ul românesc, am lansat un nou produs media interactiv și multidisciplinar: www.greencommunity.ro. Banca Transilvania este partenerul principal, pentru doi ani, al acestei inițiative.
Axată pe informații, analize, opinii și soluții privind schimbările climatice și importanța tranziției către economia verde, platforma GreenCommunity promovează afacerile care își asumă responsabilitatea față de mediu și comunitate. Totodată, publicația reprezintă o portavoce pentru specialiști, care – prin intermediul unor opinii și interviuri – își pot valorifica expertiza și pot oferi argumente sau soluții în ceea ce privește o serie de probleme și teme de interes pentru viitorul societății.
Banca Transilvania este prima bancă din țara noastră care a acordat finanţări destinate eficienţei energetice în sectorul rezidenţial din România, din fonduri BERD, în 2017. Pe lângă finanţări din parteneriate cu BERD în cadrul programului RoSEFF, respectiv cu IFC si EEEF, Grupul Financiar Banca Transilvania susţine proiecte prietenoase cu mediul inclusiv din surse proprii şi are modele complexe de evaluare a riscului de mediu. Unul dintre obiectivele strategice ale Băncii Transilvania în ceea ce privește ESG este reducerea amprentei de carbon generate de portofoliul finanţat de Grupul BT.
GreenCommunity nu este doar o publicație dedicată conținutului editorial relevant, ci și un vector de educație civică pentru promovarea în mentalul public a noțiunilor de sustenabilitate și durabilitate. Transpunerea în concret a conceptului de sustenabilitate este pentru GreenCommunity un deziderat realizat prin informare sinceră, relevantă, într-o formă concentrată și estetică minimalistă. GreenCommunity își propune o arhitectură editorială în care omul se află în centrul tuturor subiectelor abordate. În fapt, GreenCommunity va aduna la un loc oameni, companii, ONG-uri și autorități, pentru a crea o comunitate în jurul sustenabilității, un concept din ce în ce mai prezent în societatea de astăzi.
Noul brand media va livra conținut original pentru informarea și educarea publicului cu privire la soluțiile și modurile prin care sustenabilitatea poate deveni un cuvânt cheie în mediul economic și social din România. GreenCommunity se va concentra pe economie verde, afaceri verzi, soluții la probleme sociale și aduce în fața cititorilor știri, analize, interviuri, opinii și soluții ale specialiștilor. Platforma își propune să fie un liant între mediul de afaceri, autorități și oameni.