Din 6 octombrie 2022, grupul băncilor care furnizează Plăți Instant clienților proprii adaugă un nou membru, Intesa Sanpaolo Bank, subsidiara din România a Grupului Intesa Sanpaolo. Succesul plăților instant în cadrul pieței de servicii financiare este validat atât prin creșterea continuă a numărului de utilizatori ai serviciului, în cadrul fiecărei bănci participante la Plăți Instant, cât și prin creșterea numărului instituțiilor care oferă serviciul clienților proprii.
9 bănci participă la serviciul Plăți Instant
Intesa Sanpaolo Bank este a 9-a bancă participantă la serviciul Plăți Instant, alături de Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română, Patria Bank, Vista Bank, Raiffeisen Bank, BRD Groupe Societe Generale – instituții financiare care contorizează o multitudine de efecte favorabile odată cu adoptarea plăților instant.
Unul dintre acestea este consolidarea imaginii pe piață dată de includerea în portofoliu a unui serviciu de ultimă tehnologie, aliniat la tendințele europene și internaționale în domeniu; un altul, foarte important, este retenția și fidelizarea clienților, prin punerea la dispoziția acestora a unor servicii foarte apreciate și cerute de piață.
Serviciul este disponibil fără întrerupere (24/7), iar fondurile sunt transferate între conturile clienţilor instantaneu. Pot efectua plăți instant atât persoane individuale, cât și juridice. Serviciul garantează efectuarea plăților și administrarea informațiilor atașate acestora în condiții de siguranță deplină, funcțională și informatică.
Serviciul Plăți Instant presupune că banii sunt transferaţi din contul bancar al debitorului ȋn contul bancar al beneficiarului în maxim 10 secunde.
Pe tot mapamondul în general și în Uniunea Europeană în mod special, noua normalitate în plățile de retail (respectiv plățile comune, curente, ale consumatorilor și ale business-urilor, definite în România și ca plăți de mică valoare, sub 50.000 de lei), tinde să devină efectuarea acestora în timp real (transfer de fonduri instantaneu între conturile plătitorului și al destinatarului plății). Pentru ca aceste plăți să își atingă pe deplin potențialul de substitut digital al plăților cu ”bani gheață” este nevoie de crearea unui ecosistem, de reguli și instrumente electronice, de servicii conexe infrastructurii interbancare, asemenea unei autostrăzi în care axul central are nevoie de elemente de legătură pentru a putea servi complet teritoriul pe care și pentru care a fost construită.
Caracteristicile plăților cash preluate de plățile instant sunt reprezentate de caracterul 24/7 (pot fi efectuate oricând), de faptul că sunt instantanee și că oferă transfer imediat de valoare și de proprietate asupra sumelor, cu posibilitatea destinatarului plății de a folosi de îndată fondurile în cauză pentru o nouă plată sau pentru orice alt scop.
Dan Sandu: Prin serviciul Plăți Instant le oferim clienților noștri o nouă experiență bancară și un nou mod de gestionare a banilor
”Aderarea Intesa Sanpaolo Bank la grupul băncilor care au implementat serviciul de plăţi interbancare instant face parte din strategia noastră de digitalizare a produselor și serviciilor băncii. Prin serviciul Plăți Instant le oferim clienților noștri, persoane fizice și entități economice, o nouă experiență bancară și un nou mod de gestionare a banilor. Posibilitatea de a transfera bani, în timp real, oricând, inclusiv în afara orelor obișnuite de program, în deplină siguranță, către alte bănci din România, cred că va fi curând noul standard de plată. Serviciul este disponibil pentru plățile în lei efectuate prin intermediul aplicației Internet Banking I@Bank.”- a declarat Dan Sandu, Director General Intesa Sanpaolo Bank.
Sabin Carantină: România dispune de un potențial substanțial de dezvoltare a plăților instant
”Ne bucurăm că Intesa Sanpaolo Bank s-a alăturat familiei băncilor care oferă Plăți Instant, un club inovator și ambițios care depune eforturi importante pentru a dezvolta servicii de plată moderne, facile și sigure. Beneficiile acestor servicii vor fi contorizate atât de către consumatorii finali, persoane fizice sau juridice, cât și de către comercianții care vor adopta noile tehnologii. România dispune de un potențial substanțial de dezvoltare a plăților instant. Efortul pentru aceste schimbări trebuie să fie unul comun, atât al furnizorilor de servicii de plăți, cât și al comercianților și instituțiilor publice. Aceasta este modalitatea prin care putem evolua, ca industrie, aducând beneficii tuturor părților implicate.” – a declarat Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.
Ce înseamnă „Plăți Instant” pentru clienți
Pentru consumatorii finali, ușurința în utilizare, dar mai ales caracterul instant de transmitere a fondurilor între conturi aflate la bănci diferite, sunt atributele definitorii ale serviciului. Acestea sunt completate de funcționarea non-stop, dar și de standardele de maximă siguranță implementate și garantate de bănci și de TRANSFOND. De la lansare (aprilie 2019) până în prezent, serviciul Plăți Instant în lei a funcționat la întreaga sa capacitate, în parametri optimi, înregistrând o disponibilitate totală de peste 99,9%.
Plățile instant pot fi utilizate pentru transferuri urgente de bani (instant), la orice oră din zi sau noapte, între rude, prieteni, cunoștințe, pentru colectare de fonduri (împărțirea unei note de plată de ex.), pentru plata unor furnizori din on-line, fără a mai oferi datele personale/datele de pe card, pentru plata unor taxe, impozite, rate bancare în regim de urgență, fără a mai fi limitați de programul băncii (cut-off bancă).