Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Clientii scapa de comisioanele auzive. De ce este prea tarziu pentru banci
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Clientii scapa de comisioanele auzive. De ce este prea tarziu pentru banci
Stiri de top

Clientii scapa de comisioanele auzive. De ce este prea tarziu pentru banci

bankingnews.ro
Last updated: 12/12/2012 9:25
bankingnews.ro 13 ani ago
Share
SHARE

Romanii cu credite la banci ce se simt nedreptatiti si pot demonstra problemele din contractul semnat cu banca, pot scapa de povara comisioanelor abuzive. Avalansa unor prcocese intentate bancilor, tinde sa cresca, datorita modificarii Codului de Procedura Civila.  Rand pe rand, clientii au castigat in instanta, cea mai recenta decizie de sustinere a celor spuse o gasiti aici, unde 300 de clienti au castigat procesul intentat bancii Volksbank.

Potrivit calculelor, bancile percep comisioane, dobanzi si alte taxe in valoare de 600 mil euro, anual. Si pentru a salva aceste „pierderi” au cerut ajutorul BNR si pun presiuni pe piata, prin declaratii gen ” tot clientii vor plati aceste pierderi”. Cu alte cuvinte, unele produse bancare se vor scumpi.

Codul de procedura civila intra in vigoare de la 1 februarie 2013. De ce se tem bancile

„Modificarea articolelor 12 si 13 din Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, prin articolul 38 din Legea 76/2012 de punere in aplicare a Codului de Procedura Civila obliga Autoritatea Nationala a Protectiei Consumatorului ca, in cazul in care constata utilizarea unor contracte de adeziune care contin clauze abuzive, sa sesizeze tribunalul, solicitand obligarea profesionistului (a bancii, in cazul nostru, n. red.) sa modifice contractele aflate in curs de executare, prin eliminarea clauzelor abuzive. Asociatiile pentru protectia consumatorilor il pot si ele chema in judecata pe profesionistul care utilizeaza contracte de adeziune ce contin clauze abuzive, pentru ca instanta sa dispuna incetarea folosirii lor si modificarea celor in derulare”, explica avocata Ioana Sorescu, Asociat in cadrul Casei de Avocatura Piperea si Asociatii.

Potrivit acesteia, demersul ARB este initiat cu intarziere, iar abordarea este gresita, pentru ca se refera la o viitoare intrare in vigoare a unor dispozitii legale valabile deja de luni de zile.

„Modificarea articolelor 12 si 13 din Legea 193/2000 a intrat in vigoare in 3 zile de la publicarea legii de aplicare a Codului de Procedura Civila, potrivit art. 80 si art. 82 din Legea 76/2012. Cu toate acestea, abia acum a fost observata de catre banci, care, prin Asociatia Romana a Bancilor, au trimis scrisori catre Ministerul Justitiei si BNR. Chiar daca Codul de Procedura Civila va intra in vigoare la 1 februarie 2013, impreuna cu textele din legea de aplicare referitoare la acesta, restul prevederilor din Legea 76/2012, care modifica alte acte normative, au intrat in vigoare in 3 zile de la publicare”, puncteaza avocata Ioana Sorescu.

De altfel, aceasta mai arata ca, desi scrisorile ARB vorbesc despre punerea in dificultate a industriei bancare romanesti, „constatarea caracterului abuziv al clauzelor contractuale se intampla si in prezent, insa numai cu titlu particular, pentru fiecare contract in parte, la sesizarea consumatorului, adresata fie instantei de judecata, fie ANPC”.

„Deciziile aveau aplicabilitate doar in cazul contractului la care s-a referit plangerea sau cererea de chemare in judecata, desi contractele erau standard. Raspunderea bancilor era astfel limitata doar la cazurile in care consumatorii erau suficient de informati pentru a cunoaste dreptul ce le-a fost incalcat si aveau mijloacele si timpul pentru a actiona. ANPC putea verifica si anterior, din oficiu, respectarea drepturilor consumatorilor, insa nu era obligat sa ia o masura atat de drastica, in cazul in care identifica o clauza abuziva intr-un contract preformulat, respectiv sa ceara instantei obligarea profesionistului la modificarea tuturor contractelor in derulare prin eliminarea clauzei respective”, mai explica Ioana Sorescu, citata de Income Magazine.

You Might Also Like

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

TAGGED: clauze abuzive, Codul de procedura civila, comisioane abuzive, Ioana Sorescu, euro, Casei de Avocatura Piperea si Asociatii., credite, Voksbank, banci, dobanzi, ARB, comisioane, contracte
bankingnews.ro 12/12/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article OTP Bank si-a majorat capitalul social
Next Article 19 clauze abuzive din contractele bancare

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

39 de minute ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

2 ore ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?