În anul 2022, Alpha Bank Romania a realizat un profit net de 33 milioane de euro, reflectând atât o performanță comercială notabilă, cât și o gestionare eficientă a riscurilor, anunță banca. La finalul anului, portofoliul de credite al Alpha Bank în România a ajuns la 2,95 miliarde de euro expunere netă, marcând o creștere de 13,5% față de anul precedent, în timp ce depozitele clienților au depășit 2,97 miliarde de euro, în creștere cu aproximativ 11% față de anul anterior.
Anterior, în 2021, banca anunța un profit neimpozitat de 25,6 milioane euro, cu un portofoliul de credite ce depăşea 2,7 miliarde de euro. Activele totale ale băncii au ajuns la 4,3 miliarde euro, crescând cu 12%, an la an. Potrivit băncii, capitalizarea și lichiditatea s-au menținut la niveluri ridicate, semnificativ superioare pragurilor de reglementare.
Totodată, Alpha Bank Romania a continuat să susțină creșterea economică și a sprijinit mediul de afaceri prin participarea activă la programele implementate de Guvernul României: IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest și Innovation.
Creditelor noi acordate companiilor mari au crescut cu aproximativ 40%
Volumul creditelor noi acordate companiilor mari a crescut cu aproximativ 40% față de anul precedent, în timp ce volumul creditelor acordate IMM-urilor a înregistrat o evoluție similară. Vânzările de credite ipotecare noi au înregistrat un avans anual de aproximativ 20%.
Alpha Bank Romania și-a continuat strategia de transformare digitală accelerând implementarea de noi soluții atât în zona produselor și serviciilor oferite clienților, cât și în zona de automatizare a proceselor interne.
În luna decembrie, banca a lansat Platforma de Digital Onboarding pentru persoane fizice, clienții având acum la dispoziție un flux complet online de înrolare, putând să achiziționeze de la distanță diverse produse și servicii. Totodată, capacitățile Serviciului Asistență Clienți au fost extinse, Dana, asistentul virtual al băncii, oferind mai multe servicii complet automatizate.
Volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce s-au majorat cu 36%
Pe parcursul anului 2022, Alpha Bank Romania a ajuns la acoperirea integrală a rețelei de unități teritoriale cu echipamente multifuncționale (ATM 24/7 Banking), îmbunătățind astfel accesul clienților la o gamă largă de servicii prin intermediul tehnologiilor de self-service.
În domeniul soluțiilor de plată pentru comercianți, banca și-a consolidat poziția de jucător de top, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce înregistrând o creștere anuală de 36%. Totodată, banca a lansat în premieră pe piața din România opțiunea de tokenizare a cardurilor pentru comercianții și integratorii online pentru a asigura o experiență de plată mai sigură și mai ușoară.
În 2022, Alpha Bank Romania a lansat un nou design pentru cardurile de debit și de credit, inspirat din mitologia greacă, o alternativă sustenabilă și prietenoasă cu mediul, toate cardurile nou emise fiind din plastic reciclat. De asemenea, Alpha Bank Romania a continuat să sprijine cultura și implicarea în comunitate, promovând, totodată, educația financiară printr-o serie de programe dedicate mediului preuniversitar.