În primul trimestru al anului, Alpha Bank Romania a realizat un profitul net de 11 milioane de euro, pe baza unei activități comerciale intense și a unei gestionări eficiente a riscurilor, arată datele transmise astăzi de reprezentanţii instituţiei bancare.
Activele băncii cresc cu 13%
Totodată, activele totale ale băncii au crescut cu 13% și au ajuns la finalul primului trimestru la 4,4 miliarde euro.
Alpha Bank Romania, rezentă în top 10 al celor mai mari bănci după active pe piaţa românească, a continuat să sprijine creșterea economiei românești, menținându-și totodată angajamentul de a fi un partener de încredere pentru clienții săi prin investiții în îmbunătățirea produselor și serviciilor oferite.
Banca a creditat intens companiile mari
Activitatea intensă de creditare pe segmentul companiilor mari s-a concretizat în creșterea vânzărilor cu peste 16% față de aceeași perioadă a anului precedent. Banca și-a consolidat poziția pe piață și și-a extins portofoliul de clienți cu companii lider, continuând să susțină eforturile acestora în tranziția către o economie verde cu produse de finanțare adecvate. Totodată, Alpha Bank Romania a participat în trimestrul 1 la sindicalizări semnificative, oferind finanțare jucătorilor corporativi de top.
Alpha Bank Romania a contribuit la susținerea mediului de afaceri
Banca a contribuit la susținerea mediului de afaceri prin participarea activă în cadrul programelor derulate de către Guvernul României – IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest și Innovation.
Volumul creditelor noi acordate IMM-urilor în trimestrul 1 al anului 2023 a înregistrat o creștere consistentă, de 94% față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând cea mai bună performanță din ultimul deceniu.
De asemenea, Alpha Bank Romania a continuat să participe activ la Programele de finanțare a IMM-urilor, Femeia Manager și Start-Up Nation pentru susținerea egalității de șanse în mediul antreprenorial și a afacerilor la început de drum, în parteneriat cu Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.
Alpha Bank Romania și-a continuat strategia de transformare digitală
Accentul pus pe oferirea de soluții de plată inovatoare și sigure pentru comercianți atât pentru locațiile fizice, cât și în zona de eCommerce a consolidat poziția de jucător de top a băncii, volumul plăților procesate prin soluțiile de tip POS, Tap to Phone și e-commerce înregistrând în trimestrul 1 o creștere de 34% față primul trimestru al anului trecut.
Alpha Bank Romania și-a continuat strategia de transformare digitală investind în dezvoltarea platformelor de creditare a persoanelor fizice și a companiilor mici și mijlocii. De asemenea, asistentul virtual Dana a primit capabilități noi și poate procesa automat (fără asistență umană) solicitări ale clienților privind informațiile legate de credite sau îi asistă pe clienți în procesul de completare a unei solicitări de credit, înlocuind astfel clasicele formulare cu multe câmpuri de completat.
Alpha Bank Romania a continuat să sprijine cultura și implicarea în comunitate, susținând turneul “Néoréalité” al compozitorului și pianistului de renume internațional Steve Barakatt, care a concertat în premieră pentru publicul larg din România. Totodată, banca a continuat să promoveze creșterea educației financiare prin implicarea într-o serie de programe adresate mediului preuniversitar.
Rezultatele financiare
➡️ Profitul net a ajuns la nivelul de 11 milioane de euro, reflectând activitatea comercială dinamică și o gestionare eficientă a riscurilor.
➡️ La finalul trimestrului 1 al anului 2023, portofoliul de credite al Alpha Bank în Romania a ajuns la 3,02 miliarde de euro expunere netă, marcând o creștere de aproximativ 13% față de primul trimestru al anului trecut, în timp ce depozitele clienților s-au ridicat la 2,96 miliarde de euro, în creștere cu 9,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
➡️ Activele totale ale băncii au ajuns la finalul primului trimestru la 4,4 miliarde euro, crescând cu 13% față de perioada similara a anului anterior.