În ultima vreme, economisirea a luat avânt mai mult în lei, pe fondul unei dobânzi atractive (de 3.5-3.7%) comparativ cu dobânzi de 0-0.5% la euro, procente anuale, ne-a precizat Andrei Pîslaru, Director Trezorerie Idea::Bank, în cadrul unei opinii furnizate publicației online www.BankingNews.ro. Potrivit bancherului, românii preferă să economisească în intervalul de maturităţi de 6-12 luni, unde se remunerează dobânzi mai ridicate.
Soldul depozitelor Idea::Bank a urcat cu puţin sub 10% în 2019 față de sfârșitul anului anterior, concomitent cu creşterea protofoliului de credite. Deponentul Idea::Bank este în general o persoană activă (cu vârstă între 21 şi 60 de ani), cu studii medii şi universitare, familiariazat cu noile tehnologii. ”Păstrăm de asemenea şi posibilitatea efectuării tranzacţiilor la ghişee, dat fiind procentul de peste 30% al deponenţilor cu vârstă mai mare de 60 de ani”, a punctat Andrei Pîslaru.
30% dintre depozitele deschise în 2019 au fost constituite utilizând mediul online, adică produsul Idea::WebDepo dar şi prin Internet Banking. ”Produsul Idea::WebDepo se adresează atât clienţilor cât şi non-clienţilor. Totul este foarte simplu, la câteva clickuri distanţă. Nu ai nevoie de cont curent, pur şi simplu transferi banii în depozit la Idea::Bank”, a subliniat oficialul Idea::Bank.
În opinia sa, în ultima vreme se poate observa o oarecare sofisticare a clientului şi la nivelul produselor de economisire. ”Clienţii sunt mai atenţi la condiţiile în care îşi pot retrage banii şi îşi fac strategii astfel încât să-şi minimizeze costurile şi să-şi maximizeze câştigul”, a menționat Andrei Pîslaru.
Depozitul la termen rămâne produsul cel mai uzitat de deponentul român, are o dobândă atractivă, este sigur, banii sunt garantaţi de FGDB până în suma de 100.000 de euro. ”După experienţa anului 2019, putem afirma că produsul Idea::WebDepo (produs de economisire cu constituire 100% online) este un succes. Acest tip de depozit la termen modern şi facil a fost bine primit de clientelă, iar Idea::Bank îl consideră un driver important pentru creşterea surselor atrase şi în anul 2020. Pentru acest an ne propunem creșterea surselor atrase, în special prin produsul Idea::WebDepo. Nu preconizăm nicio nouă lansare de produs de economisire, poate mici ajustări la produsele deja existente”, a conchis Andrei Pîslaru.