Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Antreprenorii români, mai mulțumiți și mai optimiști decât media europeană când vine vorba de afacerile lor
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > BusinessInfo > Antreprenorii români, mai mulțumiți și mai optimiști decât media europeană când vine vorba de afacerile lor
BusinessInfo

Antreprenorii români, mai mulțumiți și mai optimiști decât media europeană când vine vorba de afacerile lor

Gabriela Dinu
Last updated: 16/06/2017 9:49
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

Microsoft, unul dintre cei mai mari furnizori de platforme de productivitate și cloud din lume, a realizat un studiu destinat sectorului companiilor mici si mijlocii, considerat cel mai dinamic al economiei continentului – 99% dintre afacerile europene sunt IMM-uri, iar 85% dintre angajații de pe teritoriul UE lucrează în cadrul acestora.

Studiul ilustrează caracteristicile definitorii ale activității afacerilor mici și mijlocii, dar și atitudinea acestora în raport cu schimbările economice și tehnologice. La studiu au participat 13.000 de IMM-uri din 19 țări europene – inclusiv România, care a fost reprezentată de 500 de respondenți.

O opțiune de multe ori personală

Motivele personale rămân adesea foarte importante în preferințele românilor de a pune bazele unei mici afaceri. 49% dintre românii participanți la studiu,  cel mai ridicat procent de respondenți, spun că au făcut acest pas din dorința de a se simți mai în siguranță atunci când vine vorba de propriul viitor. Tot 49% dintre români spun că au întemeiat o afacere pentru a-și găsi un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională, mult peste media europeană de 31% și mai mult de dublu față de procentul respondenților provenind din țări cu o puternică tradiție antreprenorială (Germania, Danemarca sau Belgia). Segmentul afacerilor mici și mijlocii este unul privit favorabil în România – cel puțin comparat cu țările din jur. 31% din respondenții români consideră că munca într-un IMM le-a adus avantaje financiare – cu 12 puncte procentuale mai mult decât media europeană a studiului, aflându-se pe locul doi după Polonia conform acestor răspunsuri. România este urmată de țări din regiune precum Ungaria, unde doar 21% din respondenți au menționat avantajele financiare drept beneficiu al activității într-un IMM, de Cehia, unde 18% dintre intervievați au aceeași opinie, dar și de Slovacia – aici, media respondenților care au optat pentru același răspuns fiind de 12%.

Atitudinea pozitivă a românilor față de afacerile mici și mijlocii se regăsește și în numărul extrem de mic – 3% dintre respondenți – care nu au reușit să numească nici un aspect pozitiv al acestora, comparat cu procente de doua cifre înregistrate în țările din restul Europei.

Studiul a atins și aspectele mai puțin pozitive ale activității dintr-un IMM. La nivel european, 34% dintre intervievați au indicat stresul ca fiind principalul factor negativ. În România, 43% dintre participanți au ales această variantă, ocupând locul doi în clasament, după Turcia. La polul „relaxat” al clasamentului se află Olanda, cu doar 22 de procente.

Optimism, dar și o lipsă de structură

În ciuda acestui factor,  în ceea ce privește încrederea în viitor, atitudinea pozitivă a respondenților din România a depășit media europeană de 59% – pe plan local, 78% dintre respondenți sunt optimiști în ceea ce privește viitorul. Primul loc din acest clasament este ocupat de Olanda, cu 79% dintre angajați și proprietari de afaceri încrezători în viitorul lor. La polul opus este Grecia, unde 70% dintre respondenți se declară pesimiști cu privire la viitor, urmată de Turcia, totuși cu numai 39% sentiment negativ.

Afacerile mici și mijlocii nu pornesc întotdeauna cu un plan de business bine stabilit. Concret, România se află în top 3 țări care nu întocmesc niciun plan de afaceri, cu un procent de 25%. Turcia este țara fruntașă în ceea ce privește planificarea .

La nivel european, o părere unanim acceptată, care a înregistrat cote înalte de răspuns, este aceea potrivit căreia tehnologia aduce flexibilitate unei afaceri. Tot la capitolul impact pozitiv al tehnologiei în afaceri, peste 90% dintre respondenții Greciei, României sau Kazahstanului consideră că tehnologia îi ajută să economisească timp, comparat cu o medie mult mai ponderată a respondenților din Olanda, Suedia sau Germania, unde media se situează în jurul valorii de doar 60%. Întrebați ce semnifică procesul de digitalizare prin prisma afacerilor lor, respondenții din România au ales reducerea „muncii cu hârtii” ca principal efect al acestui proces – aproape 40% dintre ei. Pe locurile doi și trei s-au aflat mobilitatea crescută a muncii și posibilitatea unei analize mai eficiente a datelor de piață prin instrumentele pe care transformarea digitală le pune la dispoziție.

Potrivit studiului Microsoft, statele ce provin din piețe cu o mai mică istorie pe sectorul IMM-urilor (cum ar fi Turcia, Grecia, Rusia, Polonia sau România) consideră automatizarea proceselor unei afaceri (managementul digital al clienților, al resurselor sau analiza de date de piață) drept unul dintre marile avantaje ale digitalizării; într-o proporție peste media europeană.

În același timp, potrivit studiului Comisiei Europene DESI, Danemarca, Finlanda, Suedia și Olanda au cele mai evoluate economii din UE din punct de vedere al digitalizării, fiind urmate de Luxemburg, Belgia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlanda. România, Bulgaria, Grecia și Italia au obținut cele mai mici scoruri DESI. O explicatie a decalajului dintre entuziasmul față de tehnologie și tehnologizarea de facto a afacerilor ar putea fi ciclul de integrare a tehnologiei în afaceri, foarte diferit între aceste țări. În timp ce țările cu scoruri DESI mari înțeleg prin integrarea tehnologiei soluții avansate, pe care le folosesc deja, țările din grupul în care se află și România nu au integrat decât în procent foarte mic aceste tehnologii, demonstrând o apetență mai mare.

Comparat cu restul țărilor incluse în studiu, România are deopotrivă cei mai mulți antreprenori care declară că folosesc în mod regulat aceeași tehnologie acasă și la birou, dar și cei mai mulți (44%) care spun că deciziile de tehnologie sunt o componentă regulată a afacerii lor. Prin contrast, din Danemarca, țara cu cel mai ridicat indice DESI (Digital Economy and Society Index, realizat de Comisia Europeană), doar 17% au răspuns același lucru.

În ceea ce privește modul în care IMM-urile interacționează cu clienții, România se situează aproape de media europeană pe patru din cinci categorii de interacțiune analizate (email, portal de e-commerce, discuții față în față, via telefon) și peste media europeană atunci când vorbim de o interacțiune cu clienții via social media.

You Might Also Like

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

În 2024, profitul Libra Internet Bank a scăzut cu aproape 15%, ca efect al taxei pe cifra de afaceri. Cum arată 2025? Cristina Mahika-Voiconi: Privim cu încredere către viitor, continuând să inovăm și să creștem alături de clienții noștri

TAGGED: IMM, Romania, clienti, afaceri, business, tehnologie, antreprenor, plan de afaceri
Gabriela Dinu 16/06/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article BRD-Groupe Société Générale si UniCredit Bank acordă un credit sindicalizat de peste 177 milioane de euro grupului farmaceutic A&D Pharma
Next Article Industria platilor electronice si-a desemnat castigatorii. Banca Transilvania, Raiffeisen Bank si ING Bank sunt premiantii anului

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

6 zile ago

Cum se pregătește UniCredit pentru a deveni banca pentru viitorul Europei? Italienii încheie un parteneriat cu Google Cloud pentru accelerarea transformării digitale pe cele 13 piețe principale, inclusiv România

6 zile ago

De Ziua Internațională a Muncii, sărbătorim munca bine făcută: Banca Transilvania, BCR și BRD sunt cele mai valoroase branduri bancare din România. Cum rămân băncile relevante în 2025? 4 decizii care fac diferența

2 săptămâni ago

Cum a performat BRD la început de an? Maria Rousseva: „Producția de credite acordate persoanelor fizice a atins 3,3 miliarde lei, mai mare cu 41% față de T1 2024”. Profitul băncii crește cu 7%

3 săptămâni ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?