”Siguranța şi confidențialitatea stau la baza Apple Pay, prin aplicație plățile devenind simple, rapide şi sigure”. Regăsim această frază în toate comunicatele de presă remise de cele 7 bănci din România, care le facilitează propriilor clienți accesul la aplicația Apple Pay.
26 iunie 2019 este o zi specială pentru industria bancară, fiind momentul în care clienții a trei bănci locale aveau acces, în premieră pentru România, la aplicația Apple Pay. Banca Transilvania, ING Bank și UniCredit Bank anunțau la unison vestea, pe care o așteptau cu mare interes clienții familiarizați cu opțiunea de plată cu telefonul.
”Este o veste excelentă pentru clienții BT care iubesc Apple”, sublinia Ömer Tetik, CEO, Banca Transilvania, în timp ce reprezentanții ING Bank menționau că ”Apple Pay s-a numarat printre cele mai așteptate și comentate servicii de către proprii clienți în cursul anului 2018, pe o piață care încă se întreabă dacă România este pregătită pentru revoluția plăților mobile”.
La peste 3 luni distanță, pe 15 octombrie 2019, Raiffeisen Bank anunța că aplicația Apple Pay este disponibilă și pentru proprii clienți. A urmat un nou grup de trei instituții de credit – BCR, Credit Europe Bank și OTP Bank – care permitea consumatorilor de servicii financiare, începând cu 19 noiembrie 2019, accesul la Apple Pay.
La 10 zile distanță de la anunțul inițial, BCR a plusat comunicând clienților lansarea unei noi inovații în ecosistemul financiar George, utilizatorii putând opta pentru un proces simplificat de înrolare a cardului bancar în Apple Pay, direct din aplicația de mobile banking George – soluție denumită In-App Provisioning. Practic, activarea Apple Pay din aplicația George pornește automat la prima logare în aplicație a clienților. Acestora le este afișat un mesaj pop-up, similar cu cel din George Pay (soluția de plată a băncii pentru terminale Android), din care pot porni fluxul de înrolare. Al doilea pas presupune selectarea cardului, iar ultimul acceptarea termenelor și condițiilor. La finalizarea acestor trei pași, cardul este automat adăugat în Wallet. Fără scanarea cardului sau introducerea manuală a datelor, fără SMS.
Publicația online www.BankingNews.ro a formulat solicitări către toate cele 7 bănci care le asigură consumatorilor de servicii financiare înrolarea în aplicația Apple Pay, cu scopul de a afla câți clienți au optat deja pentru opțiunea de plată cu telefonul, reușind să obțină cifrele de la unele dintre cele mai mari instituții de credit de pe zona retail banking, respectiv Banca Transilvania, BCR, Raiffeisen Bank și ING Bank.
Banca Transilvania, liderul industriei bancare din România, ne-a comunicat că are în prezent aproape 100.000 de utilizatori ai aplicației Apple Pay, în condiţiile în care deţine deja peste 400.000 de utilizatori pentru propria aplicaţie de plată cu telefonul, BT Pay. Instituţia de credit din Cluj-Napoca numără peste 560.000 de carduri BT înrolate în ambele aplicaţii.
ING Bank susţine că a adunat până în prezent, în cele aproximativ 6 luni care s-au scurs de la lansare, 82.200 utilizatori unici activi pentru aplicaţia Apple Pay. Pe de altă parte, Raiffeisen Bank a reuşit să efectueze circa 40.000 de înrolări în cele două luni care au trecut de la iniţierea serviciului. În cazul BCR, care le permite propriilor clienţi accesul la aplicaţia Apple Pay de aproape o lună de zile, numărul utilizatorilor a ajuns la peste 30.000. „Ne aşteptăm ca portofoliul de clienţi care folosesc Apple Pay să crească progresiv, în condiţiile în care înrolarea este intuitivă şi se face direct din ecosistemul financiar George, unde BCR a ajuns deja la peste 700.000 de utilizatori”, ne-a menţionat Dana Dima, Vicepreşedinte BCR.