De Ziua Educației Financiare, Asociația CFA România și Alpha Bank lansează o campanie care pune accent pe responsabilitatea financiară și echilibrul dintre împlinirea unor nevoi și satisfacerea dorințelor.
Nivelul scăzut al educației financiare din România, gradul mare de îndatorare al oamenilor, procentul semnificativ de populație care trăiește sub limita sărăciei, dar și vulnerabilitatea în fața fraudelor sau escrocheriilor financiare sunt marile teme care fac înconjurul presei în ultimii ani, cu fiecare nouă cercetare. O tendință din ce în ce mai accentuată este însă și cea a consumului excesiv, mai ales în perioada marilor campanii de reduceri din timpul anului.
NOTĂ EDUCATIVĂ – BANKINGNEWS.RO
Nevoile sunt acele lucruri esențiale pentru supraviețuirea și bunăstarea noastră. Dorința ne îmbunătățește calitatea vieții, dar nu este esențială supraviețuirii. Dorințele sunt lucruri la care tânjim, dar este posibil să nu ni le putem permite.
În acest context, Asociația CFA România atrage atenția asupra imperativului de a aborda educația financiară dintr-o perspectivă nouă, strâns legată de înțelegerea unor date sociologice și tipare de comportament.
Alexandra Smedoiu: România are o vulnerabilitate masivă în ceea ce privește educația financiară
,,Datele statistice ne arată că România are o vulnerabilitate masivă în ceea ce privește educația financiară. Cu toate acestea, suntem înconjurați, mai mult ca niciodată, de campanii care creează dorință. Câtă vreme există dorințe, avem nevoie și de campanii și instrumente financiare care ne învață cum să le gestionăm în mod responsabil, fără a ne pune în pericol economiile sau a ne îndatora excesiv. Anul acesta, prin noua noastră campanie, ne folosim de toate mijloacele pe care le avem la dispoziție pentru a veni în sprijinul românilor: de la specialiști de toate vârstele din comunitatea noastră, până la aplicații bazate pe inteligență artificială și multă creativitate.” – a declarat Alexandra Smedoiu, CFA – Președinte, Asociația CFA România.
Bogdan Munteanu: Încercăm să explicăm într-un mod simplu câteva concepte ce țin de educația financiară
,,Doresc să mulțumesc partenerilor noștri, Asociația CFA România, pentru invitație și lui Gelu Duminică, pentru că m-a condus în această primă călătorie pe care am realizat-o împreună și în care am încercat să explicăm într-un mod simplu, prin exemple personale, câteva concepte ce țin de educația financiară.” – a declarat Bogdan Munteanu, Regional Manager Alpha Bank România.
Gelu Duminică: Să fim cumpătați și să ne gândim și la ziua de mâine
,,Eu sper ca aceste discuții să ofere argumente pentru un echilibru în satisfacerea dorințelor pe care le avem, astfel încât satisfacerea acestora să nu ne pună siguranța financiară pe termen mediu și lung în pericol. Cu alte cuvinte, să fim cumpătați și să ne gândim și la ziua de mâine.” – a declarat Gelu Duminică, sociolog, profesor asociat al Facultății de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București, director executiv al Agenției de Dezvoltare Comunitară Împreună
Programul de management al dorințelor este o inițiativă care face parte din platforma de comunicare ,,Generația Independentă”, lansată de Asociația CFA România pentru a susține educația financiară continuă și a încuraja un comportament responsabil. Noua serie video constă într-o serie de dialoguri între sociologul Gelu Duminică și diferiți specialiști din domeniul financiar, putând fi vizionată pe canalele oficiale de comunicare ale Asociației CFA România.