Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu. De ce țin cont românii atunci când își aleg banca cu care lucrează
Share
Notification Show More
Latest News
Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit
Stiri de top
De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii
Stiri de top
Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi
Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii
Stiri de top
Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu. De ce țin cont românii atunci când își aleg banca cu care lucrează
Stiri de top

Studiu. De ce țin cont românii atunci când își aleg banca cu care lucrează

Gabriela Dinu
Last updated: 19/07/2021 14:17
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
80% dintre clienții care utilizează produse și servicii bancare au acordat note între 8 și 10 băncii cu care lucrează
SHARE
80% dintre clienții care utilizează produse și servicii bancare au acordat note între 8 și 10 băncii cu care lucrează cel mai mult

Increderea pe care o inspiră, dobânda, comisioanele aplicate, proximitatea față de locuință și renumele băncii reprezintă cele mai importante aspecte pe care le iau în calcul românii când aleg să lucreze cu o bancă, potrivit Studiului „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor” realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandat de Asociația Română a Băncilor.

Pentru deschiderea unui cont la o bancă, din analiza individuală a criteriilor, 82% dintre respondenți consideră că existența unei sucursale în apropiere este foarte importantă și destul de importantă, 79% apreciază ca fiind foarte și destul de importante costurile serviciilor/produselor contractate, iar pentru 69% este foarte importantă și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale.

Aproximativ 71,7% dintre bărbați consideră foarte și destul de importantă posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale. În funcție de vârstă, tinerii cu vârsta între 18-35 de ani sunt cei mai interesați de posibilitatea de acces la servicii și produse bancare la distanță, prin canale digitale, cu o pondere de 85,3% din totalul respondenților la acest nivel de vârstă, și doar 60% dintre persoanele cu vârsta între 51-65 de ani au notat ca fiind foarte important acest aspect. Recomandarea serviciilor unei bănci de către prieteni/familie este foarte importantă în proporție de 26%, fiind cotată aproape în mod similar cu recomandarea serviciilor de către un agent (27%).

Media generală acordată de românii care utilizează produse și servicii bancare instituției de credit cu care lucrează cel mai mult este 8,54, arată rezultatele Studiului „Digitalizarea sistemului bancar în percepția românilor”. 80% dintre respondenții care utilizează produse și servicii bancare au acordat note între 8 și 10 băncii cu care lucrează cel mai mult. 39% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare s-au declarat „foarte mulțumiți” de relația pe care o au cu banca cu care lucrează cel mai mult și au acordat nota 10, 19% au notat cu 9 și 22% cu nota 8. Relația clienților cu banca cu care lucrează cel mai mult a fost evaluată cu note de la 1, în care intră clienții „foarte nemulțumiți”, la 10, unde clienții s-au declarat „foarte mulțumiți”. În categoria clienților „foarte nemulțumiți” intră 1% dintre respondenți. 9% dintre clienți au acordat nota 7, iar restul de 10% dintre respondenți au acordat note mai mici.

62% dintre respondenții care utilizează produse și servicii financiare au declarat că lucrează cu o singură bancă, 29% apelează la serviciile a două instituții de credit, 7% la trei bănci, în timp ce 2% dintre români interacționează cu patru sau mai multe instituții de credit. 66% dintre femei preferă să lucreze cu o singură bancă, în timp ce proporția bărbaților este de 58,5%.
Peste 80% dintre respondenții studiului și-au exprimat acordul total privind afirmațiile că angajații băncilor respectă mereu termenele privind solicitările depuse, au fost în măsură să soluționeze toate problemele care au apărut, iar comportamentul angajaților băncii le inspiră încredere. Doar 1% dintre clienți s-au aflat în dezacord total. Un procent de peste 71% dintre clienții chestionați au fost de acord total cu privire la faptul că serviciile bancare pot fi accesate cu ușurință de pe Internet/Mobil, toate serviciile de care au nevoie sunt disponibile la aceeași unitate bancară și ar recomanda serviciile băncii rudelor, prietenilor și cunoscuților.

La nivel national, 67% dintre români utilizează produse și servicii bancare de orice fel. Aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare au declarat că utilizează un cont curent (inclusiv card de salariu), 16% au un împrumut de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar/ipotecar în derulare, 36% dețin un card de credit (card de cumpărături), iar 7% dintre respondenți au un overdraft. La capitolul economisire, 14% dintre respondenți au depozite bancare și tot 14% au mizat pe conturile de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse și servicii bancare.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eșantion de 1.479 respondenți adulți, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%.

 

You Might Also Like

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

Copiii intră în vacanță, hackerii nu: Sfaturi de la Asociația Română a Băncilor pentru siguranța online în familie

TAGGED: cont, incredere, IRES, dobanda, digitalizare, credit, romani, Asociatia Romana a Bancilor, #dreptullabanking, banci, Cont curent, banca, clienti, ARB
Gabriela Dinu 19/07/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article CEC Bank și Mastercard lansează Pachetul Start-Up LOCALNICII, destinat business-urilor locale aflate la început de drum, cu zero costuri în primul an
Next Article INFOGRAFIC. Încrederea micilor antreprenori este în creștere și microfinanțarea înregistrează o evoluție importantă. Iliuță Jitaru, Patria Bank: microfinanțarea prin programul EaSI are o creștere foarte bună, doar în primele 5 luni ale anului peste 84 milioane de lei au mers către micile afaceri

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Banca Transilvania și Mastercard intră pe circuitul Formulei 1: parteneriat cu McLaren la Marele Premiu al Ungariei. Cum câștigi o experiență McLaren pe circuit

2 zile ago

De Ziua Copilului, BCR aduce educația financiară mai aproape de părinți și copii

2 zile ago

Economia longevității, noul motor al creșterii durabile în Europa. UniCredit lansează o cercetare amplă despre impactul economic, social și cultural al unei vieți mai lungi

3 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Trei din patru antreprenori români cred că șansa contează în succesul afacerii

3 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?