Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Atenție clienți! Banca îți trimite mesaj doar prin aplicația de mobile banking. 8 măsuri pentru reducerea riscului de fraudă din mediul online
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Atenție clienți! Banca îți trimite mesaj doar prin aplicația de mobile banking. 8 măsuri pentru reducerea riscului de fraudă din mediul online
Stiri de top

Atenție clienți! Banca îți trimite mesaj doar prin aplicația de mobile banking. 8 măsuri pentru reducerea riscului de fraudă din mediul online

Gabriela Dinu
Last updated: 21/08/2024 11:21
Gabriela Dinu 9 luni ago
Share
Atentie la mesajele primite!
SHARE

Băncile din România au implementat măsuri tehnice și desfășoară campanii ample, consistente și susținute pentru reducerea riscului de fraudă în mediul online cu care se pot confrunta clienții lor, preocuparea fiind creșterea competențelor utilizatorilor pentru prevenirea acestora. Asociația Română a Băncilor dezvoltă, în numele băncilor, proiectul național Siguranțaonline, împreună cu Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică, prin intermediul căruia mesajele au fost distribuite către peste 10 milioane de utilizatori.

Potrivit ARB, cetățenii se pot informa inclusiv pe www.sigurantaonline.ro despre principalele riscuri și amenințări cu care se pot confrunta în interacțiunea cu canalele online, printre care phishing, propunerile false de investiții care includ și clipuri alterate cu tehnologia deepfake, spoofing etc.

Banca NU îți trimite mesaj prin whatsapp

Clienții băncilor sunt invitați să acorde atenție sporită mesajelor informative antifraudă provenite de la instituțiile de credit prin Internet/Mobile banking, website, newsletter, social media, podcast și prin intermediul campaniilor și conferințelor desfășurate pentru a crește nivelul de siguranță online.

Instituțiile de credit transmit utilizatorilor mesaje în aplicațiile de Internet/Mobile banking pentru revizuirea și actualizarea periodică a setărilor de securitate și sunt postate bannere antifraudă în aceste aplicații. Băncile diseminează newslettere dedicate siguranței online, care prezintă cele mai frecvente practici de tip scam, cu exemple concrete și care subliniază importanța parolelor puternice, autentificării în doi pași și a altor practici de securitate.

În campaniile antifraudă care se desfășoară în mass-media și social media sunt oferite informații ample despre aplicațiile pe care să NU le instaleze pe telefon și în ce context reprezintă un pericol pentru siguranța datelor bancare, despre propunerile false de investiții, tentativele de fraudă legate de investiții în criptomonede sau prin apeluri false.

Pentru siguranța lor, utilizatorii sunt rugați:

📌 Să nu furnizeze datele de pe cardul bancar în nicio situație: nume, număr, data de expirare, codul de securitate de pe spatele cardului format din trei cifre. Aceste date se folosesc doar de către utilizator pentru plata online pe site-uri securizate și nu atunci când este conectat la o rețea Wi-Fi publică, ci trebuie să fie securizată.
📌 Să se informeze că băncile nu vor cere niciodată informații privind parolele de acces la contul bancar și nici datele de pe cardurile bancare. În situația în care datele le-au fost solicitate telefonic de către orice persoană, recomandarea pentru clienți este să încheie apelul imediat.
📌 Să nu furnizeze niciodată datele personale de utilizare a contului bancar (username și parola de acces la contul bancar) altor persoane;
📌Să furnizeze IBAN-ul, nu datele de pe card, dacă trebuie să primească bani;
📌 Să nu introducă codul PIN de la cardul bancar pe site-uri de internet şi să nu-l divulge;
📌Să nu creadă promisiunile nerealiste legate de investiții și să păstreze un simț critic. Dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, este posibil să fie o fraudă. Să fie sceptici față de promisiunile de câștiguri imense și rapide, dar și față de anunțuri care se prezintă ca oferte pe termen limitat. Investițiile financiare presupun riscuri și nu sunt garantate;
📌 Să nu instaleze aplicații, la solicitarea unor persoane pe motiv că sunt aplicații de investiții, prin care pot fi vulnerabilizați în fața tentativelor de fraudă;
📌Să contacteze imediat banca și să notifice autoritățile dacă au fost victima fraudelor.

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: Deepfake, bani, risc, PIN, politia, IBAN, Asociația Română a Băncilor, card, frauda online, banci, tentativă de fraudă, banca, Siguranta Online, ARB, spoofing, frauda
Gabriela Dinu 21/08/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Banca Transilvania și-a majorat profitul cu 42,6% până la 1,8 miliarde lei și are focus pe integrarea OTP Bank. Ӧmer Tetik: Obiectivul este creșterea prudentă și sustenabilă
Next Article Integrarea OTP Bank în Grupul Banca Transilvania vine cu prima facilitate: Clienții OTP Bank pot retrage bani cash de la cele peste 1.900 de bancomate ale BT

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

o zi ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?