Banca Transilvania este prima banca din Romania care transforma Facebook-ul in Facebank, adaugand retelei de socializare o componenta financiara, pentru trimiterea si primirea de bani, instant, dupa confirmarea tranzactiei de catre beneficiar.
„Prin lansarea Facebook Payments, deschidem Sucursala BT Facebank. Pe pagina de Facebook BT sunt disponibile, de asemenea, aplicatii pentru a apela la cateva dintre produsele si serviciile bancii. In plus, oferim consultanta prin aceasta retea de socializare. In 2014 continuam cu lansarea de facilitati pe care le vom pune la dispozitie prin Sucursala BT Facebank”, a precizat Gabriela Nistor, director general adjunct Retail Banking in cadrul Bancii Transilvania.
Practic, Facebook Payments este un serviciu prin intermediul caruia clientii care folosesc BT24 Internet Banking pot efectua transferuri de bani folosind reteaua de socializare Facebook. De asemenea, Banca Transilvania lanseaza alte doua facilitati: transferurile de bani prin SMS si prin email. Serviciul de Internet Banking de la Banca Transilvania, BT24, include astfel trei optiuni noi.
Atat in cazul Facebook Payments, cat si al transferurilor de bani prin SMS sau email, beneficiarii pot fi inclusiv persoane care nu sunt clienti ai Bancii Transilvania. Mai mult decat atat, cel care trimite banii prin BT24 Internet Banking nu este necesar sa cunoasca detaliile contului bancar al destinatarului, acesta din urma fiind instiintat printr-un mesaj pe profilul sau de Facebook, respectiv prin intermediul unui mesaj de telefon sau printr-un email cu privire la transfer. Tranzactiile au un grad de securizare de 100%, initierea lor presupunand confirmarea online, in cazul BT24, de catre persoana care initiaza transferul.
Cum functioneaza noile facilitati de la Banca Transilvania
* Facebook Payments: pentru realizarea tranzactiilor este suficient ca initiatorul transferului si beneficiarul sa faca parte din acelasi grup de prieteni pe Facebook. Practic, persoana care trimite banii selecteaza BT24 Internet Banking, ca beneficiar, o persoana din grupul sau de prieteni de pe Facebook, completeaza detaliile platii si timpul maxim pentru acceptarea transferului. Beneficiarul primeste instant un mesaj prin intermediul profilului sau de Facebook, fiind necesar sa acceseze linkul continut de mesaj, sa completeze cateva date.
* Platile prin SMS si email: ofera posibilitatea oricarei persoane sa trimita bani cunoscand doar numarul de telefon sau emailul beneficiarului. Practic, cel care trimite banii va completa detaliile platii, iar destinatarul va primi un SMS sau un email in care este indicata suma si numele expeditorului. Acceptarea sumei se realizeaza prin accesarea linkului continut de respectivul mesaj.
Banca Transilvania, aproape 280.000 de prieteni pe Facebook
Reteaua de socializare Facebook face parte din strategia de comunicare, PR si marketing a Bancii Transilvania. De managementul contului de Facebook al bancii se ocupa echipa de PR si marketing a bancii, fiind un proiect in-house. Obiectivele de comunicare ale Bancii Transilvania prin Facebook sunt urmatoarele: interactiune, transmiterea noutatilor despre banca sau din alte domenii, vanzari, consultanta privind oferta BT si brand awarness. Banca Transilvania are profil de Facebook din iunie 2009. Banca Transilvania este singura banca din Romania care a lansat in 2013, pe siteul sau, platforma Social Media Newsroom, care cuprinde toate noutatile bancii, intr-un singur loc: stiri, postarile BT din social media, calendar evenimente, infografice, press kit, galerie foto etc.
360.000 de utilizatori pentru serviciul de Internet Banking
Serviciul de Internet Banking al Bancii Transilvania are in prezent peste 360.000 de utilizatori, cota de piata depasind 10% pe acest segment. Fata de finalul anului trecut, banca a inregistrat urmatoarele cresteri: +23% utilizatori ai serviciului de Internet Banking, +35% tranzactii derulate prin Internet Banking si Mobile Banking si +30% valoarea tranzactiilor derulate prin BT24.