Preluarea Volksbank de catre Banca Transilvania aduce in prim-plan un subiect extrem de sensibil, reprezentat de viziunea noului proprietar fata de procesele pe care Volksbank le are cu grupurile de clienti nemultumiti pe tema clauzelor abuzive sau conversia creditelor in franci elvetieni. Care este mesajul pe care-l transmite Banca Transilvania clientilor nemultumiti ai Volksbank? Va continua Banca Transilvania lupta in Instanta cu clientii Volksbank sau va incerca sa negocieze cu acestia o varianta acceptabila?
Prima reactie a venit din partea lui Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al Bancii Transilvania, la conferinta de presa prilejuita de anuntarea oficiala a tranzactiei de preluare a Volksbank, care a dat un semnal de pace. „Interesul nostru fundamental este sa pastram acei clienti”, a mentionat Horia Ciorcila.
Si Omer Tetik, directorul general al Bancii Transilvania, a vorbit despre o posibila intelegere intre noul actionar al Volksbank si grupurile de clienti reprezentati de avocatul Gheorghe Piperea. „Vrem sa gasim o solutie pentru clientii nemultumiti ai Volksbank, vor fi discutii cu acestia, le vom propune variante acceptabile”, a subliniat Omer Tetik.
Oficialii Bancii Transilvania au mai precizat ca „vom incerca prin aceasta achizitie sa apropiem clientii Volksbank de Banca Transilvania”, facand referire si la multitudinea de produse si servicii pe care institutia de credit de la Cluj le va pune la dispozitia acestora, completand astfel portofoliul Volksbank.