Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cele mai futuriste banci! Cum arata Raiffeisen in Elvetia si UniCredit in Italia
Share
Notification Show More
Latest News
Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase
Stiri de top
„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste
Stiri de top
UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată
Stiri de top
Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde
Stiri de top
Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cele mai futuriste banci! Cum arata Raiffeisen in Elvetia si UniCredit in Italia
Stiri de top

Cele mai futuriste banci! Cum arata Raiffeisen in Elvetia si UniCredit in Italia

Gabriela Dinu
Last updated: 17/02/2012 2:31
Gabriela Dinu 13 ani ago
Share
SHARE

Bancile apeleaza la diverse „strategii” atunci cand vine vorba despre imaginea lor: de la designul futurist al agentiilor care sa impresioneze clientii, pana la simturi, mirosuri, culori vii si angajati nonconformisti. Sediile de banci iesite din comun sunt inca o raritate, dar ele exista! Si pentru asta au fost pusi la munca cei mai renumiti si inventivi arhitecti.”Aerul” nou pe care o sa-l regasiti in cadrul sucursalelor bancare prezentate in continuare vine sa propuna un nou mediu, o noua identitate si un nou algoritm in relatia banca-client. Institutiile de credit se preocupa, mai nou, de cautarea de solutii prin care clientii sa se simta bine intr-o agentie bancara, trecand de la „rutina bancara” la un spatiu prietenos si placut, care aduce si invoca o atitudine pozitiva. Cu alte cuvinte, bancile „umbla” la psihicul clientului, incercand sa-i cucereasca prin design futurist, hi-tech, culori vii, modernism.

Air Bank – ultra hi-tech pentru cehi!

Cel mai bogat om din Republica Ceha, Petr Kellner, incearca sa revolutioneze piata bancara. Cum? Pai sa incep prin a va spune ca banca pe care o patroneaza in Cehia – Air Bank, are angajati nonconformisti, care te intampina in blugi si nu in imbracamintea conventionala, bine cunoscuta. Si iti mai pot spune ca totul este in intregime informatizat. Ce aduce noul mobilier si asezarea agentiei? Un nou concept inovator, ce poate transmite clientului orientarea rapida in unitatea bancar. Clientul ajuns aici este tratat ca protagonist intr-o calatorie unde noua banca il doreste, beneficiind de serviciile pe care le alege. Odata ajunsi, clientii pot alege sa stea si una dintre cele opt terminale de calculator disponibile. In cazul in care prefera sa lucreze singuri, ei pot folosi terminalul de calculator pentru self-service. Dar daca un client are nevoie de asistenta, un angajat al bancii este gata de ajutor. Rezultatul proiectului  este un cadru bancar complet nou axat pe relatie si nu tranzactie: conceptul general transmite o noua perceptie a face banking si ii face pe oameni sa adere la ideea Air Bank: „aceasta este banca care imi place!”. Rezultatul final nu este o banca traditionala, ci un magazin real, cu scopul de a simplifica lumea complexa a sistemului bancar, prin utilizarea tehnologiilor moderne, inovatoare, dar simple, bazata pe un model de serviciu nou, fara hartie, cu servicii deosebite, simplitate, transparenta si mediu prietenos. Air Bank a avut curajul de a oferi lumii un alt model de banca.

Raiffeisen – statia spatiala din Elvetia

Raiffeisen a adoptat in Elvetia un concept futurist, care a luat forma si aspectul unui lucru imaculat. Pereti albi, etaje albe, plafoane albe, contoare albe, mobilier alb: agentia Raiffeisen pare un laborator sau o statia spatiala. Situat in cartierul Niederlassung, noua imagine adoptata de Raiffeisen este o surpriza in Zurich – un oras renumit pentru standardele sale ridicate de viata. Intr-un loc unde designul bancar traditional este la el acasa, regasim un Raiffeisen ultra-modern, cu interior minimalist. Utilizarea de tehnologii moderne, cum ar fi monitoarele touch-screen, permite infrastructurii bancare sa fie ascunse si in acelasi timp la vedere. Angajatii au terminale de acces ascunse in mobilier personalizat. Dar pana la urma de ce alb? Principalul motiv pentru alegerea acestei culori este pentru a accentua aspectul curat si ordonat.

UniCredit emana simplitate prin agentia TU

 

 

Agentia Tu este o retea specializata de sucursale de la UniCredit, una dintre cele mai mari retele bancare din Italia, unde regasim o grafica stralucitoare cu flori din intreaga lume. In fapt atmosfera de aici vrea sa transmita clientilor ideea de curat si simplitate.

 

 

Banca Barwa – modernismul islamic

 

Qatarul a lansat cel mai provocator proiect de retail-banking-design conceput pentru o banca, respectiv pentru Banca Barwa. Proiectul trebuia sa se incadreze in spiritul Islamic, dar sa emane modernism si, de asemenea, sa rezolve problemele create de temperaturile ridicate specifice acestei tari. Barwa Bank a dorit sa creeze un spatiu hi-tech in care clientii sa se simta confortabil. Si a reusit! Clientii nu stau niciodata la coada, la intrare fiind intampinati de un majordom care inregistreaza prioritatea lor.

Santander reflecta stilul de lux

 

Santander, una dintre cele mai importante banci din Mexic, a vrut sa-si actualizeze conceptul lor bancar, care era prea corporate si rece, si a trecut la o imagine mai contemporana si unica. Santander a dezvoltat o sucursala care sa reflete legatura cu publicul-tinta, prin stilul de viata.

 

 

Cele 5 simturi de la Banca Helm

 

Banca Helm a mizat pe ideea de a comunica cu proprii clienti prin cele cinci simturi (miros, gust, auz, atingere si vaz), atat constient cat si subconstient. Interesant este faptul ca banca foloseste, spre exemplu, un sunet sintetizat, de densitate scazuta pentru a crea confort clientilor. De asemenea, un alt element iesit din comun il reprezinta parfumurile de semnatura utilizate in sucursalele cheie prin sistemul de aer conditionat pentru a improspata aerul.

 

 

Arhitectura curcubeu la Sugamo Shinkin Bank

 

 

Straturi orizontale de diferite culori formeaza fatada Sugamo Shinkin Bank. De design s-a ocupat arhitectul Emmanuelle Moureaux, care a folosit pentru acest proiect culorile astfel incat sa creeze senzatia unui curcubeu.

 

 

Ploaie de lanturi in Italia pentru a simboliza transparenta

 

Banca Cooperativa de Credit din Italia, este acoperita – in interior si in exterior – cu o draperie de lanturi. Nu e ceva usor, avand in vedere greutatea lanturilor de metal incadrate in fiecare spatiu de sticla. Acesta noua viziune subliniaza transparenta bancii. Alte imagini si exemple de banci futuriste sunt prezentate pe  http://www.thefinancialbrand.com.

You Might Also Like

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde

Peste 300.000 de antreprenori fac banking și business prin BT Go. Tiberiu Moisă: Urmărim ce este important pentru oameni și business-uri

TAGGED: UniCredit Tiriac Bank, top banci, Raiffeisen Bank
Gabriela Dinu 17/02/2012
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Alpha Bank a obtinut validarea normelor de creditare
Next Article Topul bancilor in 2011 dupa active si profit

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Raiffeisen Bank lansează depozite la termen cu dobânzi peste medie și Smart Hour la curs BNR. Mihail Ion: Ne dorim să sprijinim clienții în menținerea unor obiceiuri financiare sănătoase

12 ore ago

„BNR ar fi cheltuit circa 6 miliarde de euro”. Intervenție masivă pentru stabilizarea leului, potrivit Erste

o zi ago

UniCredit Bank România a raportat în T1 2025 un profit net de 91 mil. euro, cu venituri în creștere cu 39% și o activitate comercială accelerată

o zi ago

Garanti BBVA România obține 50 de mil. euro de la BERD și adaugă alte 85 de mil. euro pentru a-și extinde capacitatea de creditare. Mustafa Tiftikcioğlu: Această finanțare reflectă angajamentul nostru ferm de a sprijini tranziția către o economie verde

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?