Bancile care administreaza activele pentru persoane bogate au inceput sa-si verifice clientii si renunta la cei cu portofolii de „numai” cateva sute de mii de lire sterline, pentru a se concentra asupra celor cu avere foarte mare, potrivit Financial Times. Bancile din aceasta categorie se mandresc cu mentinerea unei relatii personale cu clientii. „Elimina clientii cu marje (de profit, n.r.) mai reduse”, a declarat Stewart Richardson, partener la RMG Wealth Management, preluat de Mediafax.
Deutsche Bank Private Wealth Management a transmis recent o somatie unei cliente sa-si lichideze in termen de o luna contul de 100.000 de lire sterline, afirmand ca „valoarea actuala nu permite bancii sa asigure o solutie eficienta, din punct de vedere al costurilor, pentru nevoiele de investitii”.
Banca a explicat ca a transmis mesajul in urma unei verificari care se desfasoara constant. Chiar si bancile care ofera servicii complete clientilor bogati au inceput sa-si reevalueze portofoliile de clienti, potrivit Financial Times.
Coutts, printre clientii careia se numara, si regina Marii Britanii, deruleaza in prezent afaceri si cu clienti care au mai putin de un milion de lire sterline. In viitor insa, banca vrea sa se concentreze asupra clientilor cu peste un milion de lire sterline.
Schimbarile au loc in contextul orientarii bancilor de la perceperea de comisioane pe tranzactii, sursa de venit mai putin predictibila, la comisioane anuale.