Începutul lunii iulie 2016 marchează în acest an aniversarea a 25 de ani de activitate Bancpost pe piaţa financiară din România, un sfert de secol în care banca a evoluat şi a devenit una dintre băncile sistemice din ţară, cu acoperire naţională mare şi un portofoliu semnificativ de clienţi, se arată într-un comunicat de presă remis de Bancpost.
“Privind înapoi după toţi aceşti ani, decizia Eurobank de a se extinde şi a investi în România, precum şi de a ne asuma acest angajament pe termen lung a fost o decizie înţeleaptă. Eurobank consideră România o piaţă strategică în Balcani şi în Uniunea Europeană. Grupul nostru este dedicat să aducă valoare clienţilor, angajaţilor şi acţionarilor săi. Sunt încrezător că Bancpost va continua să contribuie la creşterea economiei româneşti, aşa cum a făcut-o în ultimii 25 de ani”, a declarat Fokion Faravias, CEO Eurobank Group.
De-a lungul celor 25 de ani de activitate, Bancpost a avut un rol important în dezvoltarea industriei financiare din România, banca fiind prima care a lansat cardul VISA în moneda naţională (1996) şi una dintre primele care a introdus serviciul de internet banking. De asemenea, în 2003 banca a ajuns la 1 milion de carduri de credit şi a continuat să dezvolte parteneriate strategice pentru a răspunde mai bine nevoilor şi aşteptărilor clienţilor săi. Astfel, în 2005, Bancpost a devenit partener exclusiv American Express în România, iar în 2014 a început colaborarea cu Wizz Air. Mai mult, Bancpost este prima bancă emitentă în cadrul programului IFC Global Trade Financing ce oferă companiilor româneşti acces la pieţele internaţionale (în cadrul acestui program, în perioada 2010-2015 Bancpost a acordat finanţări care au depăşit echivalentul a 560 de milioane de dolari).
“Aniversarea a 25 de ani de Bancpost este rezultatul încrederii partenerilor şi clienţilor de-a lungul acestei perioade, al loialităţii, dăruirii şi muncii depuse de angajaţii noştri, şi al suportului acordat de acţionari. Activăm într-un mediu puternic concurențial, dar avem o bază solidă pentru a rămâne o bancă competitivă cu o prezenţă semnificativă în piaţă. Privim cu încredere în viitor şi ne exprimam angajamentul ferm că Bancpost va continua să-și susțină clienții și creşterea economica”, spune Philippos Karamanolis, CEO Bancpost şi Country CEO al Grupului Eurobank în România.
În calitate de bancă universală, Bancpost dispune de un portofoliu adecvat de produse și servicii pentru a răspunde oricăror cerinţe venite din partea clienţilor (de la depozite simple până la soluţii financiare avansate şi produse de trezorerie complexe pentru clienţii corporate).
***
Despre Bancpost
Bancpost este o bancă universală importantă în România cu o prezență de 25 de ani pe piața locală și o rețea de 147 de unități și 7 centre de afaceri. Banca gestionează un portofoliu de aproximativ 1 milion de clienți corporativi, de retail și instituționali, pentru care oferă o gamă variată de soluții financiar-bancare eficiente și flexibile. Bancpost acordă finanțare companiilor atât din surse proprii, cât și prin intermediul liniilor de credit puse la dispoziție în parteneriat cu diverse instituții financiare internaționale. Bancpost este totodată unul dintre liderii pieței locale de carduri și a dezvoltat rețele extinse de peste 553 ATM-uri, 7.438 POS-uri și 192 APS-uri care oferă acces comod și permanent la serviciile băncii. Bancpost este partener exclusiv American Express pentru emiterea și acceptarea la plată a cardurilor de credit, fiind de asemenea și reprezentant VISA și MasterCard. Având în vedere angajamentul său de a sprijini performanța și valorile românești, Bancpost a devenit sponsor oficial al FRF (Federaţia Româna de Fotbal) şi al Echipei Naţionalde de Fotbal începând din 2015.
Despre Grupul Eurobank
Grupul Eurobank este un grup bancar dinamic activ în opt ţări, cu active totale de 72,9 miliarde de euro şi 16.912 angajaţi. Fondat în 1990, Grupul s-a extins prin creştere organică şi prin achiziţii devenind o forţă în dezvoltarea din ultimii ani şi în modelarea sectorului bancar. Cu o reţea de peste 970 de sucursale, Grupul oferă o gamă cuprinzătoare de produse şi servicii financiare pentru clienţii retail şi corporativi. Grupul Eurobank deține o poziție strategică pe segmentele de retail și corporate banking în Grecia, Bulgaria Romania și Serbia, oferă servicii de Wealth Management in Cipru,Luxemburg și Londra, fiind, de asemenea, activ în Ucraina.