Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand
Share
Notification Show More
Latest News
Mastercard și Banca Transilvania lansează, alături de Salvați Copiii, un program de 1,5 milioane de euro pentru reducerea mortalității infantile din România
Stiri de top
#BankingNews20. Zdenek Romanek, Raiffeisen Bank: ”Prin articole clare și bine documentate, BankingNews a contribuit de-a lungul timpului la consolidarea încrederii și la inițierea unor dialoguri relevante între bănci și societate”
Interviuri Stiri de top
Barometru CFA explică de ce educația financiară rupe vraja marilor tentații: 64% dintre români depășesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor, iar 33% apelează la credit
Stiri de top
UniCredit Bank lansează în România noi fonduri onemarkets Fund. Românii au access la soluții unice și exclusive de investiții. Antoaneta Curteanu: ”considerăm oportun să oferim soluții care să combine expertiza globală a Grupului UniCredit cu experiența pe piețele de capital și cu know-how-ul celor mai importanți manageri din lume”
Stiri de top
Cum inflația dă semne că va rămâne aproape de două cifre încă câteva trimestre, BNR păstrează dobânda cheie la 6,50%
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand
Stiri de top

Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand

Gabriela Dinu
Last updated: 21/05/2024 13:26
Gabriela Dinu 1 an ago
Share
Premieră BT
SHARE

Banca Transilvania urcă un loc și accede pe podiumul clasamentului Brand Finance Romania 50 din 2024, pe poziția a treia, cu o creștere a valorii de 11%, până la 641 milioane de euro, conform ultimului raport Brand Finance.

Contents
Cum a reușit BT să crească valoarea branduluiValoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești a ajuns la 7 miliarde euro Dacia, eMag, BT – trei branduri de succes în România

Banca Transilvania este de asemenea cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+, și pentru al treilea an consecutiv se plasează între cele mai puternice zece branduri bancare în clasamentul global.

Cum a reușit BT să crească valoarea brandului

Creșterea brandului Banca Transilvania a fost generată de o performanță financiară solidă, preocuparea pentru transformare digitală și urmărirea satisfacției clienților, arată analiza Brand Finance.

Valoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești a ajuns la 7 miliarde euro

În contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu (creștere de numai 2% în 2023), valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 6% față de anul anterior, ajungând la 7 miliarde de euro – dovedind încă o data că afacerile sub branduri puternice rezistă și se dezvoltă chiar și intr-un mediu turbulent.

Cu toate că economia românească nu a avut legături economice semnificative cu Rusia și Ucraina, valurile de șoc ale războiului cauzat de invazia rusă în Ucraina – care este de așteptat să continue în viitorul apropiat – pot provoca încă perturbări imprevizibile.

Brandurile noi, create și dezvoltate de antreprenori și companii private în ultimii 35 de ani, reprezintă peste 70% (ca număr de branduri) și peste 60% ca valoare de brand în clasamentul Brand Finance Romania 50 2024.

Clasamentul valoric al primelor 10 branduri din România numără trei bănci românești, respectiv Banca Transilvania, BRD și BCR.

Banca Transilvania urcă în TOP 3, de pe locul 4 anul trecut, iar BCR si BRD ăși păstrează locurile ocupate în anul anterior.

„Prima jumătate a clasamentului, dominată de branduri mai înrădăcinate, arată o fluctuație scăzută – primele 10 branduri sunt aceleași ca și anul trecut – pe când jumătatea a doua este mai efervescentă, și este mult mai probabil să găsim aici viitoarele branduri de vârf. Cu toate acestea, un factor comun (și limitativ) al întregului clasament este apetitul scăzut pentru internaționalizare”, explică Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

Dacia, eMag, BT – trei branduri de succes în România

Dacia (valoare de brand în creștere cu 11%, până la 1,2 miliarde de euro) rămâne cel mai valoros brand românesc și se distanțează pe primul loc în fața eMAG (care a scăzut ca valoare de brand pentru al doilea an consecutiv, la 824 de milioane de euro).

Revenirea Dacia (care în 2022 a pierdut temporar prima poziție în favoarea eMAG) reflectă evoluția opusă a celor două categorii înainte și după pandemie: piața auto s-a redresat pe măsură ce oamenii au început să se deplaseze din nou, în timp ce comerțul online și-a încetinit ritmul de creștere, chiar dacă obișnuința de cumpărare a consumatorilor continuă sa migreze către online.

Potrivit analizei, sectorul de retail a arătat o evoluție mixtă, cu brandurile de top eMAG și Dedeman scăzând în valoare, iar valoarea cumulata a sectorului în scădere cu 1%. Dedeman rămâne cel mai valoros brand deținut în întregime de acționari români, dar cu valoare de brand în scădere cu 9%, la 481 de milioane euro, coborând două locuri până pe locul cinci. In mod particular, brandurile de retail farmaceutic (Farmacia Tei și Help Net) au înregistrat o ușoară creștere în valoare.

Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață. Aceste portofolii cuprind peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre ele fiind prezente și individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 de branduri. Lista cu primele 10 portofolii a rămas practic neschimbată din 2017, neavând competitori care să crească suficient de accelerat pentru a intra in top 10.

You Might Also Like

Mastercard și Banca Transilvania lansează, alături de Salvați Copiii, un program de 1,5 milioane de euro pentru reducerea mortalității infantile din România

#BankingNews20. Zdenek Romanek, Raiffeisen Bank: ”Prin articole clare și bine documentate, BankingNews a contribuit de-a lungul timpului la consolidarea încrederii și la inițierea unor dialoguri relevante între bănci și societate”

Barometru CFA explică de ce educația financiară rupe vraja marilor tentații: 64% dintre români depășesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor, iar 33% apelează la credit

UniCredit Bank lansează în România noi fonduri onemarkets Fund. Românii au access la soluții unice și exclusive de investiții. Antoaneta Curteanu: ”considerăm oportun să oferim soluții care să combine expertiza globală a Grupului UniCredit cu experiența pe piețele de capital și cu know-how-ul celor mai importanți manageri din lume”

Cum inflația dă semne că va rămâne aproape de două cifre încă câteva trimestre, BNR păstrează dobânda cheie la 6,50%

TAGGED: BCR, BT, brand, Dacia, eMag, Brand Finance, Banca Transilvania, BRD
Gabriela Dinu 21/05/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Un nou pas în finanțarea tranziției către economia net zero: Garanti BBVA România contribuie cu 48 mil. euro la creditul sindicalizat contractat de Ford Otosan România
Next Article CPBR si federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv de Muncă. De când cresc salariile angajaților
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mastercard și Banca Transilvania lansează, alături de Salvați Copiii, un program de 1,5 milioane de euro pentru reducerea mortalității infantile din România

10 ore ago

#BankingNews20. Zdenek Romanek, Raiffeisen Bank: ”Prin articole clare și bine documentate, BankingNews a contribuit de-a lungul timpului la consolidarea încrederii și la inițierea unor dialoguri relevante între bănci și societate”

11 ore ago

Barometru CFA explică de ce educația financiară rupe vraja marilor tentații: 64% dintre români depășesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor, iar 33% apelează la credit

11 ore ago

UniCredit Bank lansează în România noi fonduri onemarkets Fund. Românii au access la soluții unice și exclusive de investiții. Antoaneta Curteanu: ”considerăm oportun să oferim soluții care să combine expertiza globală a Grupului UniCredit cu experiența pe piețele de capital și cu know-how-ul celor mai importanți manageri din lume”

12 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?