Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand
Share
Notification Show More
Latest News
BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING
Stiri de top
Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți
Stiri de top
Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT
Stiri de top
Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB
Interviuri Stiri de top
Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand
Stiri de top

Cele mai valoroase 10 branduri românești în 2024: Banca Transilvania urcă pe podium. Cum a reușit banca din Cluj să aibă cel mai puternic brand

Gabriela Dinu
Last updated: 21/05/2024 13:26
Gabriela Dinu 1 an ago
Share
Premieră BT
SHARE

Banca Transilvania urcă un loc și accede pe podiumul clasamentului Brand Finance Romania 50 din 2024, pe poziția a treia, cu o creștere a valorii de 11%, până la 641 milioane de euro, conform ultimului raport Brand Finance.

Contents
Cum a reușit BT să crească valoarea branduluiValoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești a ajuns la 7 miliarde euro Dacia, eMag, BT – trei branduri de succes în România

Banca Transilvania este de asemenea cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+, și pentru al treilea an consecutiv se plasează între cele mai puternice zece branduri bancare în clasamentul global.

Cum a reușit BT să crească valoarea brandului

Creșterea brandului Banca Transilvania a fost generată de o performanță financiară solidă, preocuparea pentru transformare digitală și urmărirea satisfacției clienților, arată analiza Brand Finance.

Valoarea celor mai valoroase 50 de branduri românești a ajuns la 7 miliarde euro

În contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu (creștere de numai 2% în 2023), valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 6% față de anul anterior, ajungând la 7 miliarde de euro – dovedind încă o data că afacerile sub branduri puternice rezistă și se dezvoltă chiar și intr-un mediu turbulent.

Cu toate că economia românească nu a avut legături economice semnificative cu Rusia și Ucraina, valurile de șoc ale războiului cauzat de invazia rusă în Ucraina – care este de așteptat să continue în viitorul apropiat – pot provoca încă perturbări imprevizibile.

Brandurile noi, create și dezvoltate de antreprenori și companii private în ultimii 35 de ani, reprezintă peste 70% (ca număr de branduri) și peste 60% ca valoare de brand în clasamentul Brand Finance Romania 50 2024.

Clasamentul valoric al primelor 10 branduri din România numără trei bănci românești, respectiv Banca Transilvania, BRD și BCR.

Banca Transilvania urcă în TOP 3, de pe locul 4 anul trecut, iar BCR si BRD ăși păstrează locurile ocupate în anul anterior.

„Prima jumătate a clasamentului, dominată de branduri mai înrădăcinate, arată o fluctuație scăzută – primele 10 branduri sunt aceleași ca și anul trecut – pe când jumătatea a doua este mai efervescentă, și este mult mai probabil să găsim aici viitoarele branduri de vârf. Cu toate acestea, un factor comun (și limitativ) al întregului clasament este apetitul scăzut pentru internaționalizare”, explică Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

Dacia, eMag, BT – trei branduri de succes în România

Dacia (valoare de brand în creștere cu 11%, până la 1,2 miliarde de euro) rămâne cel mai valoros brand românesc și se distanțează pe primul loc în fața eMAG (care a scăzut ca valoare de brand pentru al doilea an consecutiv, la 824 de milioane de euro).

Revenirea Dacia (care în 2022 a pierdut temporar prima poziție în favoarea eMAG) reflectă evoluția opusă a celor două categorii înainte și după pandemie: piața auto s-a redresat pe măsură ce oamenii au început să se deplaseze din nou, în timp ce comerțul online și-a încetinit ritmul de creștere, chiar dacă obișnuința de cumpărare a consumatorilor continuă sa migreze către online.

Potrivit analizei, sectorul de retail a arătat o evoluție mixtă, cu brandurile de top eMAG și Dedeman scăzând în valoare, iar valoarea cumulata a sectorului în scădere cu 1%. Dedeman rămâne cel mai valoros brand deținut în întregime de acționari români, dar cu valoare de brand în scădere cu 9%, la 481 de milioane euro, coborând două locuri până pe locul cinci. In mod particular, brandurile de retail farmaceutic (Farmacia Tei și Help Net) au înregistrat o ușoară creștere în valoare.

Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață. Aceste portofolii cuprind peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre ele fiind prezente și individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 de branduri. Lista cu primele 10 portofolii a rămas practic neschimbată din 2017, neavând competitori care să crească suficient de accelerat pentru a intra in top 10.

You Might Also Like

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

Raiffeisen Bank a anunțat proiectele câștigătoare ale noii ediții a programului Raiffeisen Comunități, derulat cu Asociația pentru Relații Comunitare. Laura Mihăilă: ”Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește”

TAGGED: brand, Dacia, eMag, Brand Finance, Banca Transilvania, BRD, BCR, BT
Gabriela Dinu 21/05/2024
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Un nou pas în finanțarea tranziției către economia net zero: Garanti BBVA România contribuie cu 48 mil. euro la creditul sindicalizat contractat de Ford Otosan România
Next Article CPBR si federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv de Muncă. De când cresc salariile angajaților

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

BNR lasă ușa deschisă pentru scăderea dobânzii, chiar dacă inflația urcă spre 5% – analiză ING

10 ore ago

Patria Bank finalizează în timp record noua raportare RMO cerută de BNR. Alexandru Bălan: Obținerea raportării la nivel de secunde arată un nivel de performanță al întregului sistem și ne ajută să fim prompți și eficienți

11 ore ago

Alegerile au adus un val de optimism în rândul investitorilor, BT Pay marcând un nou record istoric în prima zi post-electorală. Peste 100.000 de persoane economisesc prin intermediul fondurilor de investiții administrate de BT

11 ore ago

Cum te pregătești pentru un împrumut de la bancă și la ce trebuie să fii atent? Sfatul specialiștilor în creditare: Anca Bidian (Kiwi Finance) și Dragoș Nichifor (Bayer Credit) în podcastul CSALB

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?