Creditarea verde pentru populație este o piață în curs de formare, prin care băncile își asumă rolul de contributori principali ai procesului de conștientizare a publicului asupra importanței conceptului de sustenabilitate și îi ajutăm pe clienți să facă pasul efectiv spre o abordare mai verde prin produse relevante, în condiții avantajoase pentru ei, susține Anca Nuțiu, Director Executiv, Departamentul Customer Value Management, BRD Groupe Société Générale.
”Potențialii clienți sunt oameni educați, cu venituri peste medie, preocupați și de viitor, atât din perspectiva copiilor – pentru cei ce sunt părinți – dar și din perspectiva generală a responsabilității, atitudine care în general îi caracterizează”, subliniază Anca Nuțiu, în cadrul unui interviu acordat publicației GreenCommunity.
”Lansarea unei game complete de credite verzi pentru persoane fizice a fost un pas natural prin care să-i ajutăm pe clienții noștri să aleagă opțiuni cât mai prietenoase cu natura în condiții favorabile pentru ei. (…) Segmentul de creditare verde este la început de drum și împreună cu clienții noștri îl vom construi ca să ajungă în următorii ani să aibă o pondere importantă în totalul creditelor”, explică managerul BRD Groupe Société Générale.
BRD a lansat în urmă cu trei luni primele credite verzi destinate populației, pentru a încurajata orientarea spre produse și servicii bancare prietenoase cu mediul. Ce rezultate a consemnat BRD în vânzarea acestor împrumuturi sustenabile pentru persoane fizice și care au fost cele mai solicitate finanțări?
Suntem una dintre băncile de top din România și din această poziție avem misiunea de a fi responsabili în toate acțiunile pe care le desfășurăm. Am fost mereu pionieri în ceea ce privește responsabilitatea socială, iar protejarea mediului este o prioritate pentru noi, ca urmare suntem extrem de activi și implicați de mai mulți ani în inițiative precum Fondul BRD pentru Păduri.
Chiar din primele zile de la lansare a creditelor verzi am avut solicitări din partea clienților
Lansarea unei game complete de credite verzi pentru persoane fizice a fost un pas natural prin care să-i ajutăm pe clienții noștri să aleagă opțiuni cât mai prietenoase cu natura în condiții favorabile pentru ei. Pentru noi este important în primul rând să promovăm aceste mesaje către un public cât mai larg pentru că suntem convinși că viitorul trebuie să fie verde și prietenos cu mediul. Într-un studiu desfășurat de noi, 6 din 10 persoane ne-au spus că ar alege o casă construită prin metode eficiente energetic, atât timp cât costul ei nu ar fi cu mai mult de 30% mai mare decât costul unei locuințe standard. Tot 6 din 10 persoane ar alege o mașină electrică sau hybrid la următoarea achiziție. Așadar, produsele noastre verzi vin în întâmpinarea acestor dorințe.
Creditul de nevoi personale Expresso Verde are o rată a dobânzii mai avantajoasă decât creditele standard pentru cei ce își achiziționează mașini electrice sau hybrid de tip plug-in sau alte tipuri de vehicule verzi precum biciclete, trotinete sau scutere electrice, dar și pentru echipamente ce folosesc energie regenerabilă, precum panourile solare și multe altele, sau echipamente ce îmbunătățesc eficiența energetică a locuinței.
Creditul Habitat Verde este un produs lansat în parteneriat cu RoGBC (Romanian Green Building Council) și este destinat celor care își achiziționează o locuință sustenabilă, certificată ca fiind verde de către aceștia. Are de asemenea o rată a dobânzii mai mică decât la creditele imobiliare standard. Cu aceste două produse acoperim o gamă foarte largă de nevoi și chiar din primele zile de la lansare am avut solicitări din partea clienților, ceea ce ne-a bucurat.