In premiera pe piata bancara romaneasca, CEC Bank ofera clientilor un nou dispozitiv de autentificare, token cardul cu display, se arata intr-un comunicat de presa remis de ASSECO SEE Romania. Token cardul a fost conceput pentru a inlocui dispozitivele digipass utilizate pana in prezent, acesta fiind mult mai usor de utilizat, comod de transportat si, in acelasi timp, asigurand a securitate sporita utilizatorilor platformelor de Internet Banking CEConline si TeleCEC.
Dispozitivul incorporeaza tehnologii moderne, de ultima generatie, cum ar fi ecranul ePaper de opt caractere, butoane tactile si o baterie cu o durata de viata de minimum trei ani. Un element de noutate din punct de vedere al sigurantei in exploatare il constituie protectia la deschidere prin intermediul unui cod PIN. Ca si in cazul cardurilor bancare, introducerea repetata a unui cod PIN eronat va conduce la blocarea dispozitivului, pentru deblocare fiind necesar suport din partea personalului Bancii.
Utilizarea token cardului cu display poate fi extinsa pentru a deveni un instrument de plata (card bancar), fiind compatibil cu standardele impuse de VISA si MasterCard. Cu ajutorul codurilor generate de acest dispozitiv, este posibila atat autentificarea clientilor, cat si semnarea tranzactiilor la nivelul platformei de Internet Banking oferita de CEC Bank.
„Prin mecanismele implementate in cadrul acestui proiect, CEC Bank isi poate diversifica foarte usor modalitatile de autentificare a clientilor prin intermediul codurilor transmise prin SMS sau prin generarea acestora cu aplicatii mobile token instalate pe telefonul mobil”, declara domnul Andrei Stamatian, Prim-Vicepresedintele CEC Bank.
„CEC Bank isi continua demersurile de imbunatatire si modernizare a serviciilor sale, permitand clientilor sa efectueze tranzactii de „la distanta” prin canale alternative de Internet Banking si Phone Banking in aceleasi conditii de siguranta ca la ghiseele Bancii. Ne dorim ca tokenul sub forma de card bancar sa fie un instrument modern de autentificare, usor de folosit si care sa fie purtat in portofelele tuturor clientilor nostri”, declara domnul Mugur Podaru, directorul Directiei Operatiuni la Distanta din cadrul CEC Bank.
Solutia tehnica a fost implementata impreuna cu ASSECO SEE, lider in domeniul solutiilor privind canalele alternative (mobile banking si solutii de autentificare) din sud estul Europei.
“CEC Bank lanseaza un produs unic pentru piata din Romania, dovedind ca este un promotor al noilor tehnologii. Cardul cu display reprezinta o noua metoda de autentificare in aplicatia de internet banking ce imbina usurinta in utilizare si designul modern cu ultimele functionalitati in materie de securitate. Asseco SEE va continua sa ofere partenerilor ei solutii inovatoare pentru mediul online banking, acesta fiind una dintre directiile strategice de dezvoltare ale companiei”, declara Adrian Nastase, Business Developer in cadrul ASSECO SEE Romania.
“In scopul obtinerii unui nivel cat mai ridicat al disponibilitatii si securitatii solutiilor de plata la distanta, suntem preocupati sa utilizam cele mai noi tehnologii si abordari in materie. Trebuie sa fim pregatiti sa permitem clientilor nostri accesul la servicii financiare, chiar daca acestia se afla in metrou, in autobuz, in piscina, in avion si, de ce nu, in timpul unei sedinte de scufundare la mare adancime… Daca proprietarii de produs doresc sa ofere mobilitate si diversitate, preocuparea noastra, a specialistilor in securitatea informatiei, ramane identificarea modalitatii prin care acest lucru devine posibil in cele mai sigure conditii”, declara domnul Razvan Grigorescu, Manager Securitatea Informatiei / CISO CEC Bank.