Pandemia de coronavirus a închis multe afaceri, însă băncile sunt printre instituțiile esențiale ce rămân deschise, acolo unde este posibil. De aceea, dacă te-ai obișnuit să folosești o sucursală, este timpul să ajustezi modul în care interacționezi cu banca ta. Cu toate acestea, băncile fac efortul de a-și proteja clienții și angajații și închid o parte din sucursale. Și în sucursalele deschise, poți găsi un program modificat (ore reduse de funcționare) sau servicii destinate după o programare prealabilă.
Banking de la distanță #staysafe
Din această saptămână, băncile și-au închis sucursale prezente în centrele comerciale, dar și alte agenții aflate în proximitatea unora care pot prelua clienții ce nu pot interacționa pe canale electronice.
Rămân deci deschise canalele online, băncile te încurajează să folosești telefonul sau emailul, echipele de call-center au program normal. Este de preferat să treci pe la bancă doar pentru operațiuni urgente sau pe care nu le puteți gestiona în alt mod.
Banca Transilvania a anunțat că începând de luni, 23 martie, sediile sunt deschise in intervalul 9:00 – 16:00, de luni pana vineri.
Există și exceptii: sediile BT din centrele comerciale sunt inchise in perioada urmatoare, iar sucursala BT Italia (Roma): 8.30 – 13.15, deschisa doar marti si joi.
Masuri de siguranta daca veniti la BT:
- Inainte sa intrati: daca sunt deja multi clienti, va rugam sa asteptati in afara sucursalei/agentiei pana iese unul dintre ei
- Cand intrati: folositi dezinfectantul pentru maini, il gasiti la intrarea in banca
- Dupa ce ati intrat: pastrati distanta de 1,5 m fata de alti clienti si de colegii nostri
BT reamintește clienților că aveti la dispozitie nu mai putin de 10 optiuni de self-banking prin BT pentru plati, transfer de bani, plata facturilor, curs valutar, verificarea tranzactiilor, gestionarea cardurilor, depunere de bani etc.: walletul BT Pay, Apple Pay, BT Visual Help; tastatura/extensia BT Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, BT24 Mobile Banking si Internet Banking; chatbotii Livia si Raul, respectiv prin bancomat.
De asemenea, va recomandă ca atunci cand faceti cumparaturi sa platiti contactless, folosind cardul, telefonul sau alte accesorii de plata (bratara, ceas etc.), e mai sigur din toate punctele de vedere.
Daca aveti intrebari, puteti afla raspunsurile inclusiv de la echipa Customer Care, care va stau la dispozitie 24h/24 atat telefonic (0264 30 80 28), cat si prin email (contact@btrl.ro). De asemenea, pe Intreb BT va asteapta peste 1.000 de raspunsuri la intrebari despre produse, servicii si despre cum sa procedati in relatie cu banca in anumite contexte.
Și BCR își informează clienții că în perioada următoarele unele agenții nu au program cu publicul. Își suspendă activitatea în special agențiile aflate în cadrul centrelor comerciale.
Potrivit băncii, este vorba de agențiile BCR Calea Victoriei, BCR Politehnica, BCR Oregon, BCR Floreasca Park, BCR Ikea Baneasa, BCR Ikea Pallady, BCR Polus, BCR Afi Ploiesti, BCR Varadinum, BCR Timișoara Shopping City, BCR Demetriade, BCR Coressi Mall, BCR Unirea Shopping, BCR Sector 2, BCR Vergului, BCR Park Lake, BCR Iris Titan, BCR Băneasa, BCR Mall Plaza, BCR Afi Cotroceni, BCR Sinaia.
Dar rămai în contact cu banca ta prin canalelee online:
- 2BCR (2227) număr cu tarif normal apelabil din rețelele naționale fixe și mobile
- sau la telefon 0800 801 227- gratuit din orice rețea națională
- telefon disponibil din stainatate – 021 407 42 00
- Sau la contact.center@bcr.ro
Și la BRD există agenții ]nchise. Sunt închise cele prezente în mall-uri, dar si alte sucursale, temporar.
„La fel ca mulți dintre voi, colegii noștri sunt părinți și în această perioadă responsabilitatea față de familie este o prioritate. Din acest motiv unele agenții sunt închise temporar, iar altele au program modificat. Ne cerem scuze pentru eventualul disconfort și îți mulțumim pentru înțelegere”.
Raiffeisen Bank și-a informat clienții că există unități cu program suspendat iar unele agenții sunt închise. Banca te sfătuiește să eviți vizitele în agenții, pe cat posibil. Potrivit băncii, în localitatile in care exista doar o singura agentie, se fac toate eforturile ca aceasta sa ramana deschisa.
„In aceasta perioada este bine sa evitati vizita in agentiile bancii, daca totusi este urgent, va rugam sa respectati indicatiile personalului bancar privind regulile de interior.
• Folositi mai mult platile contactless cu cardul sau telefonul in magazine, plata online securizata si prin Smart Mobile sau Raiffeisen Online.
• Daca ati calatorit recent intr-una dintre tarile din listele rosie si galbena publicate de Ministerul Sanatatii va rugam sa amanati orice vizita in agentie”.
Lista agentiilor inchise temporar, ca masura de preventie AICI
Lista agentiilor cu program redus temporar, ca masura de preventie AICI
Din 23 martie, și Alpha Bank își desfasoara activitatea după un program redus, în intervalul 09.00-16.00.
„Ne-am ajustat programul de lucru pentru a ne alatura eforturile intregii comunitati. Banca ramane la dispozitia clientilor. Echipa Asistenta Clienti isi desfasoara activittatea in conditii normale, in intervalul 8,30-20,30 de luni pana vineri. Serviciul de Urgente Carduri functioneaza permanent”.
Potrivit băncii, Alpha Point Feeria iși suspendă activitate conform program centru comercial – in perioada 23 martie – 16 aprilie, iar sucursala Alpha Bank Iasi este închisă.
Și Patria Bank anunță că începând cu data de 25 martie, unitățile teritoriale vor avea program redus de lucru cu clienții, de 6 ore, între 09:00 – 15:00. Acolo unde situația o impune, programul poate fi micșorat mai mult. Prin această decizie, Patria Bank urmărește să protejeze expunerea angajaților din rețeaua de unități, la contractarea virusului.
În situația în care vom avea activitatea redusă sau unități închise, puteți în continuare să:
- efectuați plăți online folosind cardul dumneavoastră Patria sau
- efectuați orice alte tranzacții bancare prin intermediul aplicațiilor de mobile și internet banking Patria retrageți numerar de la bancomat
- vă informați cu privire la produsele și serviciile Patria prin intermediul site-ul patriabank.ro sau contactându-ne la numărul de call center: 0800 410 310 (L-V, 09:00 – 19:00), apel gratuit în rețelele de telefonie națională
Începând de miercuri, 25 martie 2020 și programul office-urilor ING se modifică astfel: ele se vor afla la dispoziția clienților băncii de la 09.00 la 15.00, de luni până vineri. Zona Self’Bank poate fi accesată în continuare la orice oră și în orice zi.
Potrivit ING, măsura este dedicată siguranței clienților și colegilor noștri, alături de cele pe care le-am aplicat deja, serviciile ING fiind în continuare disponibile 24h/7. Clienții ING pot găsi de informații relevante și actualizate referitor la activitatea băncii AICI