Raiffeisen Bank a alcătuit o echipă la nivelul băncii care se reunește zilnic și discută despre situația creată de pandemia de COVID-19, despre deciziile autorităților, luând în consecință măsurile care se impun. ”În acest moment facem ceea ce este de făcut în această situație. Deocamdată nu avem situații deosebite nici pe partea de depozite, nici pe cea de credite”, au menționat reprezentanții Raiffeisen Bank pentru publicația online www.BankingNews.ro.
Instituția de credit nu intenționează să schimbe programul de lucru actual din reteaua de unități, ”întrucât simțim importanța serviciilor oferite clienților noștri”. ”Ținem însă cont de toate regulile de bună practică și măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19 și adaptăm modul de interacțiune din agenții în consecință, urmarind protejarea sănătății clienților și angajaților, deopotrivă. Monitorizăm în continuare cu atenție evoluția situației și vom lua măsurile potrivite, în funcție de context”, au mai precizat oficialii Raiffeisen Bank.
Banca a pus la dispoziție linia telefonică 0800800555 pentru clienții care sunt în carantină, autoizolare sau în alte situații speciale. Toți debitorii care consideră că vor avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite sunt invitați să anunțe telefonic banca. Totodată, Raiffeisen Bank amintește de soluția pe care o au toți clienții săi, respectiv opțiunea ”vacanță trei rate” disponibilă în cazul creditelor standard acordate de bancă.
La rândul lor, reprezentanții ING Bank au transmis publicației online www.BankingNews.ro că instituția financiară are în vedere soluții aplicabile mai multor clienți dacă situația o va cere. ”Momentan analizăm cererile clienților, caz cu caz. Analizăm și monitorizam zilnic aceste cereri. Suntem atenți și urmărim și reacțiile instituțiilor de credit din alte țări”, au explicat oficialii băncii.
”Pentru persoanele fizice avem soluții de restructurare pe care le putem personaliza, perioade de grație sau extinderea perioadei de creditare. Pentru persoanele juridice, avem fie varianta de a merge pe soluții de restructurare, fie aceea a unor aranjamente de plată, în funcție de tipul companiei și situația concretă a acesteia. Important pentru acești clienți este să fim aproape de ei în identificarea potențialelor vulnerabilități din modelul lor de afaceri”, au subliniat reprezentanții ING Bank.