Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale pe fondul unei creşteri rapide a creditării în ultimele 12 luni
Share
Notification Show More
Latest News
Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov
Stiri de top
Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local
Stiri de top
Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG
Stiri de top
FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci
Stiri de top
”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%
Analize Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Analize > Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale pe fondul unei creşteri rapide a creditării în ultimele 12 luni
AnalizeTop newsStiri de top

Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale pe fondul unei creşteri rapide a creditării în ultimele 12 luni

Cornel Dinu
Last updated: 13/01/2022 9:58
Cornel Dinu 3 ani ago
Share
Experian este cea mai importantă companie globală de servicii de informare.
SHARE
Experian este cea mai importantă companie globală de servicii de informare.

Serviciile bancare trec printr-o schimbare profundă pe fondul dezvoltării tehnologiei şi schimbării preferinţelor consumatorilor către noi mijloace de plată şi în acest context un nou concept prinde priză şi revoluţionează industria financiară: open banking. Potrivit ediţiei 2021 a RAPORTUI EXPERIAN CU PRIVIRE LA BUSINESS ŞI CONSUMATORI, derulat în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), 62% dintre manageri consideră că au nevoie de mai multe informaţii pentru analiza clienţilor, iar 65% testează diferite tipuri de seturi de date pentru a îmbunătăţi acurateţea fişelor de client (cum ar fi utilizarea surselor de date non-tradiţionale precum Open Banking). 67% dintre respondenţi prioritizează investiţiile în digitalizarea proceselor principale de business.

Acest raport a fost realizat în baza sondajului efectuat de Forrester Consulting pentru Experian în august 2021, pe un eşantion de 598 de decidenţi din industria serviciilor financiare şi a telecomunicaţiilor, în regiunea EMEA. Nevoile şi aşteptările clienţilor sunt altele, după pandemie. Aceasta a accelerat procesul de transformare digitală. 62% dintre manageri au observat o creştere, respectiv o creştere semnificativă, a cererilor de credit de la noi clienţi în ultimele 12 luni. Organizaţiile care suferă încă de întârzieri din cauza procedurilor manuale sau a verificărilor clienţilor care încetinesc procesul vor fi afectate şi vor pierde business. Organizaţiile încearcă să creeze acum o experienţă pentru clienţi cât mai uşoară şi transparentă posibil.

„Crizele de orice fel, financiare sau din cauza unei pandemii, provoacă înăsprirea reglementărilor. Utilizarea instrumentelor inovatoare pentru a lucra cu informaţii mai structurate devine un factor de succes. De exemplu, vedem cum Guvernanţa de Mediu şi Socială va schimba modul în care companiile vor fi evaluate în viitor”, a declarat Spiros Giourgas, Director de Vânzări pentru regiunea Balcani, Experian.

Pandemia şi răspândirea în masă a utilizării internetului, respectiv cumpărăturile şi interacţiunile online, au deschis drumul unui nou trend disruptiv în serviciile bancare, care migrează în zona de mobilitate absolută. Potrivit managerilor din fintech şi bănci mobile care au participat la o serie recentă de webinarii în timpul evenimentului online Experian Innovation Week, mobile bankingul disruptiv muşcă deja din cotele de piaţă ale băncilor tradiţionale.

De exemplu, Grupul UniCredit Group a lansat buddybank, o bancă exclusiv mobilă, care poate fi accesată numai de pe smartphone, fiind disponibilă pentru iOS, Android şi chiar noua platformă Huawei – deocamdată numai pentru clienţi din Italia. Potrivit lui Massimo Bondanza, Director de marketing şi produs la buddybank, bankingul mobil „impune utilizarea de formate mici, datorită folosirii telefoanelor inteligente pentru interacţiune, în locul desktopurilor. A trebuit de asemenea să eliminăm toate operaşiunile din afara smartphone-ului. Totul începe şi se trmină cu telefonul mobil. Buddybank folosește soluții Experian, iar acest lucru a permis implementarea rapidă, fără sucursale, complet fără hârtie, iar asistența clienților se face prin chat.

Pentru mediul de afaceri, IMM în special, mobile banking este folositor pentru că permite aprobarea de credite în maxim 48 de ore, de exemplu. Utilizarea algoritmilor a dus mobile banking-ul la un nivel fără precedent, ceea ce îl face pe Ivo Grigorov – CEO, Credefi Ltd, să estimeze la 300 de milarde numărul tranzacţiilor online alternative (în afara bankingului tradiţional) efectuate anul trecut la nivel mondial, cu o estimare de dublare până în 2026. În concluzie, Open Banking asigură abilitatea de a evalua nivelul de solvabilitate şi lichiditate în timp şi prognoze mai bune.

DESPRE EXPERIAN

Experian este cea mai importantă companie globală de servicii de informare. În momentele importante ale vieții – de la cumpărarea unei case sau a unei mașini la trimiterea unui copil la facultate până la dezvoltarea unei afaceri prin conectarea cu noi clienți – le dăm putere consumatorilor și clienților noștri să-și gestioneze datele cu încredere. Ajutăm oamenii să îşi controleze finanţele și să acceseze servicii financiare, companiile să ia decizii mai inteligente și să prospere, creditorii să împrumute mai responsabil și organizațiile să prevină frauda de identitate și criminalitatea.

Avem 17.800 de angajaţi care operează în 45 de țări și în fiecare zi investim în noi tehnologii, oameni talentați și inovație pentru a ne ajuta clienții să îşi maximizeze fiecare oportunitate. Suntem listați la Bursa de Valori din Londra (EXPN) și facem parte din indicele FTSE 100. Aflați mai multe la www.experianplc.com sau vizitați centrul nostru global de conținut pe blogul nostru de știri global pentru cele mai recente știri și informații despre grup.

You Might Also Like

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

”Taxa pe lăcomie” sau impozitul pentru ”profit excesiv”, aceeași mizerie! Și nu contribuția în sine este problema, ci etichetarea incriminatorie a băncilor. Avem un talent special, aici în România, în a rușina și sabota performanța! Spoiler Alert: Băncile au plătit în 2024 un impozit pe profit de circa 25%, față de nivelul unic de 16%

TAGGED: Experian, internet banking, digital banking, open banking
Cornel Dinu 13/01/2022
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Alexandru Păunescu, CSALB: Peste 80% dintre consumatorii cu cereri argumentate în raport cu băncile au găsit o rezolvare. Valoarea medie a beneficiilor obținute prin negociere a crescut cu 70%, până la 4.300 euro
Next Article 2022 pornește pe verde! CEC Bank lansează Casa Mea Verde pentru achiziția sau construcția locuințelor eficiente energetic

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Mihail Ion este numit Vicepreședinte Retail în cadrul Raiffeisen Bank România, în locul lui Vladimir Kalinov

12 ore ago

Banca Transilvania anunță finalizarea cu succes a primei sale emisiuni de obligațiuni sustenabile în lei. Suma atrasă: 1,5 miliarde de lei, un record în sistemul bancar local

3 zile ago

Premieră în România. BRD aduce finanțarea sustenabilă mai aproape de IMM-uri. Creditul care îți reduce dobânda dacă atingi obiective ESG

4 zile ago

FOTO. De la tăcere la acțiune: Românii încep să vorbească despre bani și să ceară ajutor financiar profesionist, arată un studiu BrandBerry susținut de BCR. Raportul evidențiază rolul educației financiare în reducerea riscului de fraudă și încrederea în bănci

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?