Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Michal Szczurek, CEO ING Bank România: „În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți”
Share
Notification Show More
Latest News
Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale
Stiri de top
Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice
Stiri de top
Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României
Stiri de top
Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc
Stiri de top
Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Michal Szczurek, CEO ING Bank România: „În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți”
Stiri de top

Michal Szczurek, CEO ING Bank România: „În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți”

Gabriela Dinu
Last updated: 08/03/2017 13:08
Gabriela Dinu 8 ani ago
Share
SHARE

ING România anunță o creștere comercială solidă, în baza eforturilor constante de a dezvolta serviciile digitale şi de a îmbunătăți experiența oferită clienților, potrvivit datelor prezentate astăzi. Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde RON la finalul anului 2016, o creștere de 22%, în timp ce piața a fost relativ stabilă (+1%). Fondurile atrase au ajuns la 22,3 miliarde RON, cu 20% mai mult decât la finalul lui 2015.

ING a atins pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi 

Profitul brut al ING România a ajuns la 565 milioane RON, cu 44% mai mult față de 2015. Banca anunta o creștere consolidată a venitului cu 299 milioane RON în 2016, atingând pragul de 1.3 miliarde RON.  Profitul brut a crescut puternic în 2016, în principal datorită creșterii generale a activității și a veniturilor exceptionale obținute din vânzarea acțiunilor Visa.

O balanţă echilibrată între depozite și credite

Creditarea a crescut cu 3,1 miliarde RON, totalizând 17,6 miliarde RON la sfârşitul anului 2016. Această creștere de 22% a dus cota de piață în creditare a ING România la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Creditarea în lei a fost principalul motor de creștere, ajungând la un total de 11,7 miliarde RON, cu 37% mai mult decât anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde RON. Pe piața împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de Aranjor Principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior.

Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde RON la finalul anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015. În consecință, cota de piață în fonduri atrase a ING a ajuns la 7,7%, de la 6,9% în 2015.

Rezultate solide

Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde RON, cu 29% mai mult, în baza creșterii afacerii, a numărului de clienți şi a activităţii acestora, dar și datorită veniturilor excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa (123 milioane RON). În 2016, ING România a anunțat un profit brut de 565 milioane RON, cu 44% mai mult decât anul anterior.

În 2016, costurile au crescut la 665 milioane RON, cu 16% mai mult față de anul trecut, fiind în principal influențate de creșterea afacerii, a investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile cu noi angajați și costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane RON, de la 55 milioane RON în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.

„În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor și serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple și mai potrivite profilului clienților tot mai autonomi ai ING”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

 

1 milion de clienți individuali activi

ING România a reușit să ajungă la un milion de clienți individuali activi datorită inovațiilor în mediul digital și preocupării continue de a îmbunătăți experiența pe care aceștia o au cu banca. Pe parcursul anului 2016, ING România a atras 270.000 clienți noi, cu 21% mai mult față de anul precedent. Peste 69.000 clienți au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu 2015 (clienți care au venituri recurente în ING și dețin cel puțin încă un produs bancar). Și in segmentul IMM, ING a depăşit un prag, acela de 10.000 de clienți, cu 23% mai mult decât în 2015.

Progrese în domeniul digital
În ultimul trimestru al 2016, ING a făcut posibilă achiziţia online de noi produse prin intermediul ING Home’Bank. Clienții ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Până la sfârşitul anului, peste 400 clienţi au cumpărat online credite de nevoi personale, în valoare totală de 5 milioane RON. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online are trei tipuri de fonduri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic. În ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.

Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al 2016 astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop. Iar pentru a face mai ușoară utilizarea aplicaţiei pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.

Alte inovaţii
Anul 2016 a adus și lansarea unui nou serviciu de plăți mobile prin POS. Printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff și MasterCard, ING România a introdus ING mPOS, ce permite comercianților mici, mijlocii și mari să accepte plăți cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacțiile sunt efectuate folosind dispozitive mobile, telefoane inteligente sau tablete, conectate la un cititor de carduri, operațiune ce criptează datele astfel încât informațiile personale să rămână confidențiale.

ING România a lansat ING Point – un nou canal de distribuție ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. În urma unui proiect pilot, implementat în București și în Iasi, reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind până la sfârşitul anului peste 1.500 clienţi.

Implicare în societate
În 2016, ING România a continuat să susțină investițiile în societate, cu 6,3 milioane RON dedicați soluționării unor probleme sociale sau dezvoltării de proiecte în domenii relevante pentru grupurile de interes ale băncii. ING a lansat două noi proiecte: unul în zona de educație financiară (Banometru – 200 de persoane au fost ajutate să scape de datorii și să își gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei) și unul în zona antreprenorială (Startarium – 7.000 de utilizatori online au folosit platforma educațională pentru a învăța cum pot începe şi dezvolta o afacere). În zona dezvoltării urbane, ING a continuat să susțină Urbaniada – o competiție de proiecte pentru a face viaţa mai bună în orașe – proiectele realizate în 2016 având peste 350.000 de beneficiari. O premieră pentru ING a fost introducerea opţiunii de donație în ING Home’Bank, prin intermediul căreia, în trei luni de campanie, 3.700 de clienți au donat în total 110.000 RON pentru susținerea adăpostului de noapte Odessa, pentru oamenii străzii.

Rezultatele ING Group
ING Group a raportat anul trecut un profit net de 4.976 milioane EUR, în creștere cu 18% faţă de 2015. Performanța a fost influențată de o creștere comercială solidă, cu marje foarte bune și costuri de risc în scădere, în ciuda costurilor de reglementare mai ridicate. Randamentul capitalului (ROE) a crescut la 12%, comparativ cu 11% în 2015.

Ce pregătește ING Bank pentru 2017

ING bun

 

You Might Also Like

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

Garanti BBVA: educația financiară, cheia pentru decizii inteligente și sigure. Constantin Dobrinescu: ”Dacă înțelegem de mici valoarea banilor și diferența dintre nevoi și dorințe, acestea vor avea un impact pozitiv asupra bugetului de venit si cheltuiala din viata de adult”

TAGGED: ROE, banca, amprenta digitala, profit, ING Home’Bank, clienti, ING, RON, imprumuturi, euro, fonduri mutuale, credite, Michal Szczurek, depozite, EUR, ING Bank, rezultate financiare, lei
Gabriela Dinu 08/03/2017
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article La mulţi ani, doamnelor! Curajul autentic dezvoltă antreprenoriatul feminin, dar condiţiile de susţinere sunt esenţiale pentru succesul afacerii
Next Article Curs record: Euro depăşeşte 4,55 lei şi atinge un nivel maxim de aproape patru ani

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Cum interpretăm mesajul de la Banca Națională, care semnalează „incertitudini deosebit de ridicate”. Cristian Popa vorbește despre inflație mai ridicată și riscuri mari la adresa conduitei viitoare a politicii fiscale

o zi ago

Ce se întâmplă cu ratele tala la bancă pentru că BNR a păstrat dobânda-cheie la 6,5%. Prudență în fața incertitudinilor economice

o zi ago

Finanțare Raiffeisen în valoare de peste 28,7 milioane de euro pentru parcul fotovoltaic Teiuș. Cătălin Cepișcă: Încă un pas spre susținerea tranziției energetice a României

2 zile ago

Patria Bank, profit de 10 milioane de lei în primele trei luni din an. Valentin Vancea: Continuăm să susținem mediul antreprenorial românesc

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?