Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: ING Bank a realizat un profit net de 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > ING Bank a realizat un profit net de 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019
Stiri de top

ING Bank a realizat un profit net de 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019

Gabriela Dinu
Last updated: 12/08/2019 12:24
Gabriela Dinu 6 ani ago
Share
SHARE

Profitul brut al ING ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul creșterii comerciale puternice și continue.

Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creștere de 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 milioane lei, ca rezultat al volumelor crescute și a evoluției pozitive a marjelor.

Potrivit băncii, baza de clienți activi a crescut la 1,35 milioane clienți până în iunie 2019, în timp ce ING continuă să primească cel mai mare scor NPS (Net-Promoter Score – ce măsoară nivelul de satisfacție al clienților) de pe piață. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont ING. Ambele realizări reflectă succesul strategiei ING, ce pune accentul pe experiența clientului, produse simple și ușor de accesat, precum și o politică de prețuri corectă.

Tendința de digitalizare își menține traiectoria ascendentă, fiind înregistrate peste 70 milioane interacțiuni digitale cu banca. Aplicația mobilă rămâne, în continuare, cea mai accesată, 5 din 6 contacte ale clienților noștri provenind de pe dispozitivele mobile.

Rata de adopție ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienți și-au activat serviciul în Home’Bank și au efectuat peste 5 milioane de tranzacții. La sfârșitul lunii iunie 2019, ING a oferit opțiunea de plăți mobile și pentru utilizatorii iOS și a adus Apple Pay clienților săi, raportând 23.000 dispozitive înrolate în prima zi de lansare. Mediul digital nu este preferat doar pentru tranzacții instante, ci și pentru produse instante, în general, având în vedere că 20% din creditele de nevoi personale sunt accesate prin ING Home’Bank, în mai puțin de 15 minute.

ING Business, platforma de digital banking destinată clienților de Mid-Corporate și IMM-urilor, a înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă, ajungând la aproape 5.000 de clienți, iar creșterea însumează atât clienți noi, cât și migrați de pe platformele anterioare. La 9 luni de la introducerea noului model operațional (urmând predilecția clienților ING pentru digital și self-service), clienții au utilizat platforma ING Business pentru operațiunile zilnice și în interacțiunile cu banca prin modulele de comunicare și self-service. Mai mult, 30% dintre autentificările în ING Business provin de pe telefonul mobil.

Aniversarea a 25 de ani ING marchează, totodată, noi începuturi pentru angajații ING, care se vor muta din Crystal Tower în Expo Business Park. Noul sediu central încurajează colaborea, creativitatea și inovația și facilitează, în același timp, modul de lucru Agile prin spații flexibile, dar și zone de relaxare. Noul sediu beneficiază și de un spațiu de lucru comun, la parterul clădirii, deschis pentru oricine își dorește să lucreze și să creeze în spațiul ING.

„În luna iulie a început mandatul meu de CEO al ING Bank România, o bancă pentru care am lucrat aproape 25 ani. Am fost parte a dezvoltării sale într-o bancă universală, care a crescut organic la 1,35 milioane de clienți și acum se poziționează pe locul 6 pe piață cu cel mai înalt scor NPS pe cele trei segmente. Succesul este posibil doar datorită dedicării și angajamentului colegilor mei, care își canalizează toate eforturile pentru a oferi cea mai bună experiență de banking clienților noștri. Una dintre principalele mele priorități în perioada următoare este să întâlnesc și să ascult angajații și clienții ING pentru a le înțelege nevoile și pentru a identifica cum putem îmbunătăți serviciile și produsele noastre”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.

Rezultate financiare

Costurile operaționale au crescut cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creșteri salariale și extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor și riscul non-financiar. Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creșterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail.

Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creștere de 12% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Portofoliul de credite ING continuă tendința ascendentă în 2019, cu o creștere de 4,1 miliarde lei față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârșitul anului 2018. Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor și al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate și IMM-uri a crescut cu 13%, față de sfârșitul primei jumătăți a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse și ușurinței de a le accesa prin intermediul platformei ING Business. Cota de piață pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând o creștere de +1,4pp comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârșitul lunii iunie 2019, înregistrând o ușoară creștere de la 3,2% la sfârșitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieței.

Portofoliul de depozite încredințate ING a crescut cu 12% comparativ aceeași perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârșitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piață pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând o creștere de +0,4pp față de aceeași perioadă a anului trecut.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: credite, depozite, ING Bank, lei, credite neperformante, ING, ING Pay, Mihaela Bitu, IMM
Gabriela Dinu 12/08/2019
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Numărul clienților BCR care au accesat obligațiuni structurate a crescut de șapte ori în 2018
Next Article Radu Ghetea se alătură echipei Libra Internet Bank

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

15 ore ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

19 ore ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

19 ore ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

19 ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?