După zile de speculații și confuzie în rândul clienților afectați, ING Luxemburg anunță că își închide serviciile oferite persoanelor fizice. Oficialii declară că au constatat că nu este posibilă o creștere durabilă a băncii în Luxemburg și astfel renunță la zona de retail. Dar, anunțul vine după zile în care clienții nu au fost notificați oficial, nu au primit răspunsuri de la bancă, dar au găsit un mesaj în aplicatia My ING prin care erau anunțați că râmân fără cont în 2 luni. Mai mult, aceste lămuriri au venit după intervenția unor oficiali din guvern, notează presa din Marele Ducat.
Cetățenii europeni au dreptul și la un cont de bază. Clienții ING cu cont de bază trebuie să acceseze un alt produs. La fel și cei cu „conturi normale”, anunță oficialii.
Într-un comunicat de presă, banca recunoaște că anunțul închiderii conturilor a provocat „tulburări” în rândul celor care au descoperit brusc că vor avea conturile închise în decurs de 2 luni, așa cum mai mulți clienți au sesizat și s-au plâns pe rețelele de socializare.
ING precizează că va continua să ofere clienților credite și portofolii de investiții dedicate companiilor, se va concentra pe creșterea activităților de private banking în Luxemburg.
„Ne dăm seama că solicitarea de a-și transfera contul către o altă bancă a provocat frustrare clienților noștri. Pentru a-i sprijini în mod real, am pus în aplicare măsuri suplimentare cu efect imediat”, se arată într-un comunicat de presă.
Banca va crește numărul de persoane disponibile în sucursalele sale pentru a ajuta oamenii în procesul de transfer al contului. De asemenea, ING mai precizează că acestea vor rămâne accesibile mai mult timp decât cele 2 luni stipulate inițial.
ING a renunțat deja la 40.000 de conturi, potrivit informațiilor culese de la sindicatul Aleba, citate de Luxembourg Times.
Din punct de vedere legal, băncile din Luxemburg pot închide un cont în orice moment, fără motive, sub rezerva unui preaviz de două luni.
În prezent, banca operează în Marele Ducat 9 sucursale, cinci sunt deschise clienților doar pe bază de programare. ING a confirmat că va renunţa la jumătate din cei 90.000 de clienți actuali.
Numărul de birouri va fi redus la „una sau două sucursale mari”, iar o parte din personal va fi transferat la contact center.
În cel mai recent raport anual pentru anul 2022, ING Luxemburg a raportat un profit net de 120 de milioane de euro, potrivit sursei citate anterior.