Jean-Pierre Mustier, CEO UniCredit, a vizitat Bucureştiul pentru prima dată de la numirea sa în funcţia de CEO al Grupului, în iulie 2016. Pe parcursul vizitei instituţionale în România, Jean-Pierre Mustier a fost însoţit de Carlo Vivaldi, Şeful Diviziei CEE a UniCredit.
Cu această ocazie, Jean-Pierre Mustier a reiterat rolul central pe care îl deţine Divizia CEE, inclusiv România, şi planurile Grupului de a continua să dezvolte activitatea pe piaţa locală, ca parte a planului strategic Transform 2019.
Jean-Pierre Mustier, CEO UniCredit: “Europa Centrală şi de Est este o regiune foarte interesantă, cu o bază tânără de clienţi şi un context macroeconomic şi bancar solid. Această regiune beneficiază, în plus, de o creştere a PIB şi de câştiguri ajustate la risc mai mari faţă de Zona Euro. În România, ca şi în regiunea mai amplă a Europei Centrale şi de Est, prioritatea noastră centrală este să ne întărim şi să ne consolidăm în continuare poziţia de lider de piaţă şi performanţa financiară, menţinând în acelaşi timp eficienţa costurilor şi atenţia asupra calităţii activelor. Vom continua să oferim clienţilor noştri din România cele mai bune produse şi servicii, cu accent pe dezvoltarea în continuare a ofertelor digitale în concordanţă cu abordarea multichannel din cadrul Grupului”.
UniCredit este o Bancă Comercială Pan Europeană simplă şi de succes, cu un sistem complet integrat de Bancă Corporate şi de Investiţii, oferind bazei de clienţi o reţea unică vest, central şi est-europeană.
În regiunea Central şi Est Europeană, ţintele planului Transform 2019 includ: consolidarea poziţiei de lider prin creştere organică, cu o creştere a veniturilor (CAGR) de 2,6% în 2019, concentrare pe inovaţie şi digitalizare, cu obiectivul de a adăuga 2,6 milioane de noi clienți (net) până în 2019 precum și focus asupra economiilor de costuri și a unei discipline continue a riscului, urmărind o rată a raportului costuri/venituri stabilă la 37,1% în 2019.
Execuţia planului Transform 2019 este pe drumul cel bun și a început deja să producă rezultate tangibile în primul trimestru al anului 2017, Europa Centrală şi de Est fiind unul dintre cei mai importanți contribuitori din această perioadă.
Cifre cheie în primul trimestru 2017
Grup: Rezultat net 907 milioane Euro cu profit operaţional brut în creştere cu 14,6% Y/Y. Profit operaţional net în creştere cu 36,1% Y/Y
Divizia CEE: Performanţa trimestrială a arătat venituri în creştere până la 1,1 miliarde Euro in Q1 2017 (+6,5% Q/Q şi +9,9% Y/Y)*, susţinută de toate liniile de business. Profitul net a ajuns la 336 milioane de Euro în Q1 2017 (+67,5% Q/Q, +5,5% Y/Y)*
România: Venitul operaţional a fost 92,4 milioane euro în Q1 2017, iar profitul net a fost 21 milioane euro.