De astăzi, Mastercard și Monese, fintech de servicii bancare, au anunțat un nou parteneriat strategic ce implică îmbunătățirea serviciilor bancare locale pentru persoanele defavorizate din Europa. Astfel, Monese devine emitent principal Mastercard.
Cu ajutorul conturilor sale în multi-valute, disponibile în 31 de țări, Monese va oferi clienților săi acces la rețeaua globală de acceptare a Mastercard, oferindu-le posibilitatea să opereze plăți în milioanele de locații din întreaga lume în care achizițiile prin Mastercard sunt acceptate.
Monese și Mastercard, aliniate in agajamentul lor de incluziune financiară.
Potrivit MasterCard, mulți dintre clienții Monese lucrează prin contractori independenți, pe cont propriu sau locuiesc într-o altă țară europeană față de cea în care s-au născut și, prin urmare, nu sunt bine deserviți de băncile cunoscute. Cele două companii își propun să se asigure că acești consumatori vor avea acces la servicii bancare și plăți electronice care altfel ar fi dificil sau imposibil de accesat.
În cadrul acestui parteneriat, cele două companii vor furniza funcționalități pentru cardurile de top dar și funcții inovatoare de plată în cadrul aplicației Monese pentru a satisface nevoile consumatorilor defavorizați din întreaga Europă.
Fondatorul și CEO-ul Monese, Norris Koppel, a declarat: „Suntem încântați să anunțăm astăzi acest parteneriat cu Mastercard și ne bazăm pe relația noastră lungă și de succes. Aceast parteneriat ne poziționează bine pentru următoarea etapă a creșterii noastre pe piața europeană, respectiv cea din Marea Britanie. Ne-am angajat să oferim mai multe experiențe locale clienților noștri din mai multe piețe europene, precum și să facilităm gestionarea banilor pentru cei care au fost anterior deserviți de băncile tradiționale. Suntem încântați să avem parteneri precum Mastercard, care sunt aliniați la această viziune. ”
Președintele european al Mastercard, Mark Barnett, a adăugat „Mastercard are un angajament continuu de a aduce persoanele defavorizate în economia digitală și financiară și în acest scop suntem încântați să fim partenerul ales de Monese. Așteptăm cu nerăbdare să aducem mai mulți oameni în sistemul financiar, deoarece Monese continuă să își sporească prezența și oferta în întreaga Europă.”
Anul acesta, Monese a lansat IBAN-uri locale în două țări europene, printre care și România. Începând din februarie, compania oferă IBAN-uri românești prin Libra Internet Bank, dar și suport dedicat în limba română. De asemenea, în luna iulie Monese a devenit primul fintech care oferă un IBAN local clienților din Franța. IBAN-urile locale au o utilitate importantă deoarece facilitează tranzacțiile locale și pot fi folositoare pentru clienții care doresc să-și încaseze salariile direct în contul Monese, deoarece IBAN-urile străine nu sunt întotdeauna acceptate de angajatori.