Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară: ingineriile sociale sunt cea mai utilizată metodă de compromitere a cardurilor
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară: ingineriile sociale sunt cea mai utilizată metodă de compromitere a cardurilor
Stiri de top

OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară: ingineriile sociale sunt cea mai utilizată metodă de compromitere a cardurilor

Răzvan Dinu
Last updated: 02/09/2021 13:16
Răzvan Dinu 4 ani ago
Share
OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară
SHARE
OTP Bank avertizează asupra creșterii riscului de fraudă bancară

OTP Bank România avertizează în privința creșterii tentativelor de fraudă bancară în ultimul an, în contextul socio-economic generat de situația pandemică și de tendința accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii.

În cadrul unei analize proprii OTP Bank la nivel local, în perioada iulie 2020 – iulie 2021, se evidențiază o tendință de creștere a fraudelor diversificate, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât și al valorii tranzacțiilor reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.

„Un număr mare al tranzacțiilor de fraudare sunt reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienți este de 54% din totalul sumelor inițiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educație financiară și digitală, prin informare și conștientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienții să își protejeze datele confidențiale și să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale”, a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România.

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înșela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informații confidențiale sau să facă anumite acțiuni prin care i se sustrag datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon.

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri, și fraudele prin intermediul platformelor de comerț electronic. În aceeași măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic și manipulate să dezvăluie informații personale sau chiar să facă tranzacții.

OTP Bank România implementează standarde de securitate ridicate pentru confidențialitatea datelor, informațiilor și documentelor clienților săi, prin măsuri tehnice și operaționale adaptate la evoluția tehnologică.
Iar pentru a evita astfel de situații, trei sfaturi sunt esențiale:

  • NU răspunde mesajelor care cer informații personale;
  • NU accesa link-urile propuse;
  • NU comunica niciodată date aferente cardurilor tale (ex. codul PIN, codul CVV2/CVC – reprezentat de ultimele 3 cifre de pe spatele cardului).

În situația în care informațiile personale pentru utilizarea cardurilor și metodelor de plată asociate conturilor deținute la o bancă sunt compromise, iar tranzacțiile de fraudare sunt realizate cu datele de autentificare corecte, normele europene nu permit recuperarea sumelor.

Ca măsură de precauție, contactează banca ta pentru a verifica orice situație, mai ales în cazul în care mesajele primite sunt impersonale și au greșeli gramaticale sau de exprimare. Banca nu va solicita clienților săi modificarea sau confirmarea datelor personale de autentificare la telefon sau prin accesarea unui link din conținutul unui email.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: OTP Bank, carduri, fraude bancare, phishing
Răzvan Dinu 02/09/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Răzvan Dinu
Răzvan Dinu este un tânăr licean de 18 ani, pasionat de jurnalism. Scrie despre domeniul auto pe blogul său - www.funtodrive.ro, descoperind secretele meseriei.
Previous Article Rezervele valutare ale BNR au crescut în august cu două miliarde de euro, la peste 41 de miliarde lei. Nivelul rezervei de aur s-a menţinut la 103,6 tone
Next Article ING Bank România lansează plățile interbancare prin serviciul AliasPay. Alina Iacomi: ”Plățile interbancare prin numărul de telefon vor deveni în curând o normalitate, având în vedere cât de mult ușurează experiența unui transfer bancar”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

6 zile ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

6 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?