Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Iată care este reacția oficială a OTP Bank după ce a pierdut procesul cu ANPC si trebuie să schimbe toate contractele de credit
Share
Notification Show More
Latest News
Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța
Stiri de top
Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România
Stiri de top
Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult
Stiri de top
Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”
Stiri de top
Dezechilibrele macroeconomice, securitatea cibernetică și legislația impredictibilă rămân cele mai mari amenințări pentru stabilitatea financiară, în 2025. BNR: riscurile sistemice rămân ridicate
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Iată care este reacția oficială a OTP Bank după ce a pierdut procesul cu ANPC si trebuie să schimbe toate contractele de credit
Stiri de top

Iată care este reacția oficială a OTP Bank după ce a pierdut procesul cu ANPC si trebuie să schimbe toate contractele de credit

Cornel Dinu
Last updated: 10/02/2016 21:09
Cornel Dinu 9 ani ago
Share
SHARE

După ce Curtea de Apel Bucureşti a dat o sentinţă definitivă în litigiu dintre Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor și OTP Bank, obligând banca să elimine clauza din toate contractele de credit semnate înainte de criza financiară, care permitea instituției să modifice dobânda după o politica proprie impusă clienţilor.

OTP Bank a transmis publicației online www.bankingnews.ro o poziție oficială față de hotărârea judecaătorească, subliniind că ”în esenţă, modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netransat în mod evident prin hotărȃrea judecatorească, ci mai degrabă o procedură formală, atât timp cât prevederile acestora nu au produs efecte în cazul clienților care nu au acceptat aplicarea OUG 50/2010 sau au fost eliminate din contractele implementate ca urmare a aplicării OUG 50/2010, încă din anul 2010”.

Totodată, oficialii instituției de credit anunță că 80% dintre clienţii OTP Bank cu credite în franci elvețieni şi-au exprimat deja interesul de a beneficia de programul de conversie lansat în luna decembrie a anului trecut.

Vă prezentăm în continuare întreaga expunere formulată de reprezentanții OTP Bank.

”Pentru o informare corectă şi completă, precizăm faptul că procesul a fost demarat inițial pentru cei aproximativ 400 de clienţi care au refuzat semnarea actelor adiţionale întocmite în baza OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Instanţa a extins pe parcurs procesul pentru 8.000 de clienţi, dar în cazul a 7.600 dintre aceştia, au fost eliminate deja respectivele clauze încă din anul 2010, atunci când au fost implementate prevederile OUG 50/2010, prin eliminarea dreptului băncii de a modifica unilateral nivelul dobȃnzii.

Reamintim cu aceasta ocazie principalele aspecte reținute de instanță în procesul despre care discutăm:

colaj-otp-bank
Art. 5 DOBANDA CURENTA SI DOBANDA PENALIZATOARE
5.1. La data incheierii prezentului contract, rata dobanzii curente este de…….%. Dobanda se
stabileste in forma procentuala, ca rata anuala de dobanda.
5.2. Dobanda este variabila in conformitate cu politica Bancii. Dobanda curenta poate fi modificata in mod unilateral de catre Banca, luand in considerare valoarea dobanzii de referinta pentru fiecare valuta (ex: EURIBOR (EUR) / LIBOR (CHF) / RUBOR (RON) etc), fara a exista consimtamantul Clientului. Noul
procent de dobanda se va aplica la soldul creditului ramas de rambursat incepand cu data de aplicare stabilita de Banca. Modificarea dobanzii va duce la recalcularea dobanzii datorate.
5.3. Noul procent de dobanda va fi comunicat Imprumutatului prin intermediul unei scrisori simple sau extras de cont trimis la adresa de corespondenta specificata de acesta sau prin afisare la sediile unitatilor bancare. Clientul consimte ca aceasta metoda de notificare este suficienta, nefiind necesara incheierea unui act aditional la prezentul contract de credit in acest sens, renuntand la orice eventuala plangere/ opozitie/ contestatie ulterioara.

Art. 6 DOBANDA CURENTA
6.1 Pentru Creditul acordat, Clientul datoreaza si va plati Bancii o rata de dobanda revizuibila in conformitate cu politica Bancii.
6.2 Banca isi rezerva dreptul sa revizuiasca periodic rata dobanzii, in functie de evolutia indicatorilor de referinta pentru fiecare valuta (EURIBOR pentru Euro, LIBOR pentru USD, LIBOR pentru CHF si BUBOR pentru RON).
6.3 Noile valori ale ratei de dobanda si ratei lunare de platit, vor fi comunicate prin intermediul unei scrisori simple, trimisa la adresa de corespondenta specificata de Client. Clientul convine ca aceasta metoda de notificare este suficienta si renunta la orice plangere si orice opozitie/ contestatie ulterioara cu privire la faptul ca aceasta metoda a fost nepotrivita sau insuficienta.

Astfel, în esenţă, modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netransat în mod evident prin hotărȃrea judecatorească, ci mai degrabă o procedură formală, atât timp cât prevederile acestora nu au produs efecte în cazul clienților care nu au acceptat aplicarea OUG 50/2010 sau au fost eliminate din contractele implementate ca urmare a aplicării OUG 50/2010, încă din anul 2010.

În plus, dorim să amintim faptul că prin aplicarea OUG50/ 2010, toate contractele OTP Bank Romȃnia sunt conforme cu toate prevederile legale, însă clienţii au avut posibilitatea refuzului de aplicare a ordonanţei dată prin Legea 288/2010 de aplicare a OUG 50/2010.

OTP Bank România a lansat, în decembrie 2015, un program de conversie dedicat creditelor în CHF, bazat pe soluții personalizate, pe termen lung. Acestea presupun reduceri substanțiale ale datoriilor actuale ale clienților, urmând ca sumele rămase după aplicarea discountului să fie convertite în RON sau EURO, la alegerea clientului. Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ținut cont de informațiile primite din partea clienților și reprezentanților asociațiilor de profil, pe marginea soluțiilor ce vizează creditele în CHF. Până în momentul de faţă, 80% dintre clienţii băncii cu credite în CHF deja şi-au exprimat interesul de a beneficia de programul de conversie.”

You Might Also Like

Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult

Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”

Dezechilibrele macroeconomice, securitatea cibernetică și legislația impredictibilă rămân cele mai mari amenințări pentru stabilitatea financiară, în 2025. BNR: riscurile sistemice rămân ridicate

TAGGED: OTP Bank, ANPC, clauze abuzive in contracte, protectia consumatorilor, proces OTP Bank
Cornel Dinu 10/02/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article OTP Bank a pierdut procesul cu Protecţia Consumatorilor şi este obligată să modifice toate contractele de credit
Next Article Profitul BRD a crescut în 2015 de aproape şapte ori faţă de anul precedent. Banca a dat credite noi de cinci miliarde lei clienţilor retail

– Publicitate –

UCFin banner

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Românii au tot mai puțină încredere unii în alții. BCR lansează campania „Ai încredere în tine” și vrea să reaprindă speranța

38 de minute ago

Raiffeisen Bank investește în viitorul educației: peste 100.000 de studenți vor avea acces la campusuri modernizate în 8 centre universitare din România

60 de minute ago

Datele oficiale ale BNR confirmă: ieșiri masive din rezerva valutară în luna mai. Guvernatorul BNR a explicat amploarea intervențiilor pentru apărarea cursului. Mugur Isărescu: Estimările din piață nu au greșit prea mult

22 de ore ago

Raiffeisen Bank România a sărbătorit Ziua Copilului oferind cursuri gratuite de de inteligență artificială dedicate copiilor angajaților. Zdenek Romanek: ”În Raiffeisen Bank folosim proactiv tehnologiile AI și explorăm noi oportunități de a ne redefini și optimiza operațiunile”

23 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?