Anul 2022 va rămâne în continuare unul plin de provocări. Ne așteptăm ca piața să înregistreze în continuare creșteri, atât pe zona creditelor de consum, cât și pe cea a creditelor ipotecare, generate, în principal, de avansul pieței imobiliare. Privim și gestionăm aceste creșteri cu responsabilitate și prudență, având în vedere condițiile economice de piață și previziunile economice.
Este și motivul pentru care noi am decis ca în această toamnă principala noastră campanie de brand să fie una non-comercială, dedicată educației financiare, iar acest efort educațional al BCR pe absolut toate canalele va continua și se va intensifica. În opinia mea, apetitul de economisire în creștere se va menține și se va amplifica, în perioada următoare, și vom vedem o aplecare și mai mare a populației către zona investițională. Am investit mult în ultimii ani în pregatirea și certificarea colegilor noștri în vederea susținerii acestei cerințe a populației pentru plasamente atât pe piața internă, cât și pe cea internațională.
Modelul de business care stimulează consilierea personalizată va continua să se dezvolte, cel puțin în cazul BCR. În condițiile în care operațiunile de daily banking au migrat predominant în online, colegii noștri din sucursale beneficiază din ce în ce mai mult de timp și resurse digitale pentru a-i ajuta pe clienți să facă alegeri financiare inteligente pentru planurile lor de viață. Cu ajutorul tehnologiei, noi credem că putem ajunge să oferim populației consiliere și educație financiară oriunde s-ar afla, ceea ce va contribui la creșterea gradului de bancarizare, de cunoaștere a principiilor unei vieți financiare corecte și, implicit, la asigurarea unei anumit nivel de sustenabilitate prin impact social pentru serviciile bancare.
În ultimii doi ani, industria a trecut printr-o transformare digitală accelerată, provocată și de pandemie, ceea ce a făcut ca, în prezent, motoarele digitalizării să fie deja pornite la toate băncile și instituțiile din piață, indiferent de mărime. Vedem astfel schimbări radicale ale modului în care sunt deserviți clienții retail și vom asista și la digitalizarea rapidă a principalelor interacțiuni dintre bănci și antreprenori. Evoluțiile vor înregistra creșteri de câte două cifre procentuale în continuare, potențialul României fiind considerabil.
Credem că viitorul imediat al bankingului digital stă în crearea de ecosisteme deshise, așa cum este George, în care băncile & companiile de tehnologie vor lucra împreună pentru a pune la dispoziție servicii pentru viața de zi cu zi a oamenilor. Astfel de servicii, ce vor trece dincolo de sfera celor financiare, îi vor ține direct interesați pe utilizatori prin atractivitate și utilizarea practică: de la sănătate, educație, locuințe, până la mobilitate, afaceri sau stil de viață.
Noi am făcut deja pași în această direcție împreună cu parteneri precum Regina Maria, Bitdefender, Trans Sped, Qualitance, Dateio, Global Payments, unele beneficii fiind oferite atât persoanelor fizice, cât și companiilor. Managementul transversal al relației client persoană fizică ce este, în același timp, și proprietar al unei companii este unul dintre motoarele strategice de creștere a experienței clienților în raport cu serviciile financiare oferite de BCR.