Programul Prima Casa este cel mai popular program guvernamental gestionat de FNGCIMM SA, statisticile si analizele constant realizate de FNGCIMM confirma faptul ca acest program continua sa inregistreze o evolutie ascendenta. Programul Prima Casa poate fi considerat un indicator al increderii românilor in viitor si a faptului ca rezultatele macroeconomice, evolutia pozitiva a economiei Romaniei, devin vizibile la nivelul intregii societati, potrivit unui comunicat de presa remis BankingNews.ro
Datele pe care ni le ofera programul Prima Casa ne dau sperante ca auspiciile acestui an sunt pozitive, avand in vedere ca solicitarile de garantare au crescut cu aproximativ 30 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.
De la inceputul anului 2015, FNGCIMM a acordat un numar de aproape 6.800 garantii, cu o valoare de 555 milioane lei, ce au sustinut credite in valoare de 1.110 milioane lei, valoarea medie a finantarii accesate fiind de aproximativ 165 mii lei.
Ritmul mediu al solicitarilor de garantare primite, in ultima perioada, de catre fond este de 220 de solicitari pe zi, fata de 120 de solicitari pe zi, cât se inregistrau in aceeasi perioada a anului trecut.
In anii ce s-au scurs de la debutul programului, incepând cu anul 2009, FNGCIMM SA a acordat aproape 139 mii de garantii, in valoare de circa 11,6 miliarde lei, pentru credite accesate in valoare de circa 23 miliarde lei.
Aceste rezultate impresionante au fost realizate impreuna cu partenerii nostri bancari, carora dorim sa le multumim pentru relatiile de buna colaborare, care au evoluat permanent de-a lungul anilor.
Bancile partenere FNGCIMM in Programul Prima Casa sunt: BCR, BRD, CEC Bank, Alpha Bank, ING Bank, Raiffeisen Bank, Unicredit Tiriac Bank, Bancpost, Piraeus Bank Romania, CREDITCOOP, Banca Millennium SA, Banca Romaneasca, Banca Transilvania, Credit Agricole Bank Romania, Marfin Bank, OTP Bank, Bank Leumi Romania, Romanian International Bank si Intesa Sanpaolo Bank.
Programul Prima Casa nu a fost niciodata mai accesat, iar acest lucru reprezinta o provocare pentru echipa FNGCIMM, care face eforturi semnificative pentru a analiza si aproba un volum de solicitari cu mult mai mare.
Având in vedere volumul mare de solicitari de garantare pe care FNGCIMM le proceseaza in aceasta perioada, recomandam potentialilor noştri clienti sa incheie antecontractele de vânzare-cumparare pe un termen de minim 30 zile.
Depunem eforturi considerabile pentru a accelera ritmul de acordare, pentru a asigura un flux simplu si rapid si facem apel la potentialii beneficiari sa acorde o atentie sporita la intocmirea dosarelor. O verificare suplimentara a continutului dosarelor transmise spre aprobare, contribuie la evitarea reluarii procedurii de analiza in cadrul fondului, asa cum se procedeaza in cazul unei documentatii incomplete sau incorect intocmite. In aceasta situatie se afla circa 30% din dosarele primite de catre FNGCIMM, ceea ce obliga personalul fondului sa revina in medie de 3 ori pe aceleasi solicitare, actiune ce are efect direct asupra operativitatii si dinamicii procesului de acordare a garantiilor.
Reamintim ca documentele standard, obligatorii conform legii, care trebuie sa insoteasca solicitarea de garantare, sunt:
– Extras de carte funciara – in original
– Declaratie pe propria raspundere ( la data solicitarii creditului nu detine in proprietate exclusiva sau impreuna cu sotul ori sotia nicio locuinta indiferent de modul si de momentul in care a fost dobandita) – in original
– Solicitare de Garantare – in original
-Antecontract de Vânzare-Cumparare – conform cu originalul
-Certificat Energetic – conform cu originalul
-CI- conform cu originalul