Raiffeisen Bank a lansat campania “Credite la un act distanta”, simplificand semnificativ procesul de analiza si de acordare a creditului de nevoi personale negarantat si a cardului de credit, se arata intr-un comunicat de presa remis de Raiffeisen Bank.
In baza protocolului semnat intre Asociatia Romana a Bancilor si ANAF, toate verificarile legate de veniturile salariale ale unui solicitant de credit sunt realizate integral automat, fara a mai fi necesara prezentarea unei adeverintei de salariu. Aceste verificari realizate in timp real, pe baza unui acord semnat de client, contribuie la scurtarea timpului de raspuns al bancii catre client si scuteste companiile angajatoare de procesul de emitere a adeverintelor salariale.
“Este vorba despre un proiect initiat de Asociatia Romana a Bancilor, sustinut de Raiffeisen Bank pe parcursul ultimilor doi ani si in urma caruia am reusit sa ne integram cu baza de date ANAF. Nu a fost tocmai usor, am trecut prin schimbari legislative, am avut multe intalniri cu specialisti din Ministerul de Finante, ANAF si ai mai multor banci din cadrul Comisiei Antifrauda de la ARB. Este un proiect complex care nu ar fi fost posibil fara participarea si profesionalismul de care au dat dovada toti cei implicati. Aceasta simplificare a acordarii creditelor negarantate implementata de Raiffeisen Bank – “Credite la un act distana” – aduce beneficii clientilor nostri, dar este un pas important pentru intreg procesul de creditare din Romania” a declarat Mihai Rauta, Director Executiv Risc Retail
“Acest nou flux in creditare introdus pentru client face parte din strategia bancii de a-si eficientiza operatiunile si de a gasi noi solutii pentru a imbunatati experienta clientilor in relatia cu banca. In acest caz, simplificarea documentatiei solicitate la acordarea unui credit negarantat contribuie la reducerea birocratiei si raspunde unei nevoi a clientilor de a obtine creditul repede” a spus Catalin Munteanu, Director Executiv, Aria Persoane Fizice.
Aceasta integrare cu baza de date a ANAF disponibila pentru sistemul bancar romanesc si implementata intr-o perioada scurta de Raiffeisen Bank este o solutie inovatoare de comunicare cu aurtoritatile fiscale care a fost implementata doar in alte cateva tari europene (de ex. Bulgaria, Slovacia).
Este un prim pas important in simplificarea proceselor bancare utilizand baze de date si solutii integrate in colaborare cu autoritatile nationale, iar lucrurile vor continua in asa fel incat sa conduca la decizii mai rapide, mai simple si la costuri mai mici pentru populatie, companii si banci.
Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 7.700 de companii. Reteaua teritoriala a Raiffeisen Bank numara 527 de unitati, peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 13.000 de EPOS-uri.