Primele obligațiuni verzi Raiffeisen Bank, emisiune derulată în premieră pentru sectorul bancar din România, au intrat astăzi la tranzacționare la Bursa de Valori București (BVB), sub simbolul bursier RBRO26. Raiffeisen Bank a atras în aprilie 2021, la momentul derulării emisiunii de obligațiuni, peste 400 milioane de lei. Fondurile obținute vor fi direcționate pentru finanțarea proiectelor eligibile ale Raiffeisen Bank care să asigure tranziția către o economie sustenabilă și durabilă.
„Prin listarea obligațiunilor verzi emise de Raiffeisen Bank pe Bursa de Valori București reconfirmăm angajamentul nostru de a contribui atât la dezvoltarea unor comunități sustenabile și prospere, prin mobilizarea resurselor către proiecte care să genereze valoare pentru întreaga societate românească, cât și a pieței de capital din România prin diversificarea produselor oferite investitorilor români. De fapt, Raiffeisen Bank a deschis drumul și altor companii de pe piața românească să îi urmeze exemplul. Echipa noastra are know how și e pregătită să sprijine toate aceste proiecte și viitoarele emisiuni de obligațiuni verzi ale altor companii. Sunt foarte mândru de ce am realizat și vreau să felicit întreaga echipă care a contribuit la emisiune și la listare. E un moment important atât pentru noi, cât și pentru Bursa de Valori București”, a spus Steven van Groningen, președinte și CEO la Raiffeisen Bank.
„Suntem încântați că Raiffeisen Bank marchează o premieră pe Piața Reglementată a BVB prin listarea primei sale emisiuni de obligațiuni verzi. Ne dorim să vedem cât de curând și alte companii care emit astfel de obligațiuni, mai ales în contextul în care atenția investitorilor instituționali pentru acest tip de instrumente este în continuă creștere. Criteriile de ESG încep să cântărească din ce în ce mai mult în deciziile de investiții, iar sumele destinate instrumentelor financiare verzi sunt considerabile. Acesta este unul dintre motivele pentru care noi am lansat un proiect pentru implementarea standardelor de ESG în rândul emitenților de la BVB. Este foarte important că piața primară, piața listărilor de instrumente noi, a fost activată prin cele 60 de listări de acțiuni și obligațiuni din ultimii doi ani și jumătate și vedem că această efervescență continuă”, a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
Prima emisiune de obligațiuni verzi derulată de Raiffeisen Bank pe piața locală a fost adresată investitorilor instituționali și a atras 400,5 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 5 ani, un cupon fix de 3,086%, aproximativ 0,5 p.p. peste randamentul titlurilor de stat în lei de referință cu aceeași maturitate. Cu o cerere de aproape 650 milioane lei, emisiunea a fost suprasubscrisă de aproape 1,6 ori.
„Ne bucurăm din două motive pentru listarea de astăzi a obligațiunilor Raiffeisen Bank. Pe de o parte este a patra emisiune de obligațiuni pe care Raiffeisen Bank a listat-o la bursă, ceea ce întărește parteneriatul nostru. Pe de altă parte, această emisiune de obligațiuni, prin particularitățile sale, vine să confirme încă o dată direcția pe care atât noi, cât și investitorii, o considerăm importantă pentru societatea în care trăim, și anume sustenabilitatea tuturor proiectelor finanțate prin piața de capital”, a declarat Adrian Tănase, Directorul General al Bursei de Valori București.
Raiffeisen Bank este la a patra emisiune de obligațiuni listată la Bursa de Valori București. Alături de obligațiunile care au intrat astăzi la tranzacționare, listate de asemenea și la Bursa de Valori din Luxemburg, investitorii au posibilitatea de a investi și în obligațiunile Raiffeisen Bank listate în 14 mai 2020, simbolul bursier RBRO29, emisiune cu o valoare de 480 milioane lei și maturitate de 9 ani. Primele două emisiuni de obligațiuni Raiffeisen Bank, din 2013 și 2014, au ajuns la scadență.
Cu peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România, Raiffeisen Ban are peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are de asemenea peste 4.800 de angajați, 330 de agenții în toată țara, 720 de ATM-uri, 393 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 24.500 de POS-uri.