Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Astfel, Raiffeisen Bank este obligată să restituie sumele recalculate în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, celor care au contractat credite în RON, EUR și CHF (franc elvețian), în perioada 2006-2009.
ANPC a precizat faptul că diferențele de dobânzi care urmează să fie restituite consumatorilor se ridică la un cuantum de aproximativ 19 milioane de euro, fără dobânzile aferente încasării acestor sume pentru perioada mai sus menționată, ceea ce va face subiectul unor discuții separate, la nivel individual, caz cu caz. În situația descrisă, se încadrează 9.155 de credite deschise la Raiffensen Bank.
Reacția Raiffeisen Bank: ”Pentru a veni în sprijinul clienților săi, banca va efectua plățile fără a aștepta solicitări din partea acestora”
”Având în vedere decizia recent comunicată a Înaltei Curți de Casație și Justiție care a menținut ordinul emis de către ANPC, Raiffesien Bank a procedat cu diligență la calcularea sumelor ce trebuie restituite clienților în cauză, în aplicarea ordinului, încă de la data primirii deciziei instanței. De asemenea, banca a comunicat proactiv ANPC modul de calcul. În plus, banca a decis să facă și plata dobânzii legale pentru sumele ce vor fi restituite, în mod voluntar, deși ordinul ANPC nu prevede plata de dobânzi pentru aceste sume.
Plățile vor fi făcute în perioada imediat următoare, iar pentru a veni în sprijinul clienților săi, banca va efectua plățile fără a aștepta solicitări din partea acestora. De asemenea, după efectuarea restituirilor, clienții vor primi informații din partea băncii, în legătură cu acest aspect”, se arată într-o reacție oficială transmisă redacției BankingNews de reprezentanții Raiffeisen Bank.