Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață
Stiri de top
Euro, nou record istoric- 5,12 lei, iar ROBOR sparge bariere de mult uitate, cu un salt de aproape 1pp într-o singură zi. Cum ne afectează direct pe toți, de la ratele la bancă până la alimentele de la raft
Stiri de top
UniCredit Consumer Financing oferă finanțare 100% online, pe site-urile magazinelor partenere. Sorin Drăgulin: ”Acesta este un pas important spre atingerea obiectivelor de digitalizare și eficientizare, precum și de servisarea optimă a clientului”
Stiri de top
Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”
Interviuri Stiri de top
Leul își continuă declinul, iar indicele ROBOR se apropie de 6,5%, în creștere cu aproape 10% față de acum 2 zile. Cursul valutar și dobânzile fac ravagii în buzunarul românilor
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa
Stiri de top

De ce merg românii la agenția bancară „de la colț” și ce caută consumatorul la banca sa

Gabriela Dinu
Last updated: 02/06/2023 12:51
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
De ce merg românii la agenția bancară din colț
SHARE

63% dintre români vizitează sucursala bancară, doar 11% nu ar fi dispuși sa treacă la utilizarea exclusiva a canalelor digitale, arată un raportu anual intitulat European Retail Banking Radar, efectuat de compania Kearney.

Contents
Cum s-a schimbat consumatorul de produse bancare, după pandemie39% dintre consumatorii românii au ales achizițiile digitaleSucursalele joacă în continuare un rol vital63% dintre români vizitează sucursala bancară, doar 11% nu ar fi dispuși sa treacă la utilizarea exclusiva a canalelor digitaleCe caută consumatorul la banca saDe ce merg românii la agenția bancară din colțRomânii sunt tot mai atenți la sănătatea financiară, dar incă preferă sucursala bancară. Băncile trebuie să investească în personal

Cum s-a schimbat consumatorul de produse bancare, după pandemie

45% dintre consumatorii din Europa au folosit canale digitale pentru a achiziționa produse bancare în 2023, în creștere față de 33% în 2020, iar 37% dintre interacțiunile bancare europene sunt acum exclusiv digitale (atât cercetarea produselor bancare, cât și achiziția sunt efectuate digital),

După pandemie, consumatorii din Europa au mixat opțiunile bancare, iar interactiunea fizică și digitală este extrem de importantă pentru consumatorii bancari. Mai exact, în 2023, aproximativ 29% dintre interacțiunile cu consumatorii europeni au fost de tip , ceea ce înseamnă că cercetarea privind produsele bancare a fost efectuată printr-un tip de canal (fizic sau digital), iar achiziționarea s-a realizat printr-un alt tip de canal.

În România, acest procent a fost similar (28%), arătând un comportament corespondent al românilor față de alți europeni.

Canalele digitale continuă să se dezvolte rapid, însă canalele fizice rămân de asemenea utilizate de către consumatori.

Țări precum Spania și Marea Britanie au prezentat cea mai dramatică schimbare a atitudinii consumatorilor față de canalele bancare digitale în ultimii ani, achizițiile digitale crescând de la 16% la 38% (Spania) și de la 48% la 69% (Marea Britanie) între 2020 și 2023.

39% dintre consumatorii românii au ales achizițiile digitale

În România, achizițiile digitale au atins 30% înainte de perioada pandemiei, crescând la 45% între 2021 și 2022, urmând apoi o ușoară întoarcere către canalele tradiționale, la un procent de 39% în anul 2022.

În paralel, în comparație cu 2020 și cu perioada de vârf a pandemiei, utilizarea canalelor digitale este acum mai redusă în unele regiuni europene. În general, aproximativ o treime din toate interacțiunile din Europa s-au desfășurat exclusiv în cadrul canalelor fizice.

Marea Britanie și Suedia au o tendință mai mare către digitalizare în comparație cu media europeană, înregistrând peste două treimi (69-70%) din totalul achizițiilor realizate prin canale digitale, fie online, fie prin intermediul serviciilor bancare mobile, în anul 2022.

Sucursalele joacă în continuare un rol vital

Deși aproape jumătate (41%) dintre toate sucursalele băncilor și-au închis porțile din 2008 până în prezent, ele dețin încă un rol cheie pentru mulți consumatori, 55% dintre respondenții europeni vizitând o sucursală bancară cel puțin o dată pe trimestru în 2022.

63% dintre români vizitează sucursala bancară, doar 11% nu ar fi dispuși sa treacă la utilizarea exclusiva a canalelor digitale

În România, procentul este de 63%, o scădere cu cel puțin 5pp fiind preconizată în următorii 2 ani.

Principalii factori care stau la baza utilizării în continuare de către consumatori a sucursalelor bancare includ consilierea personalizată, interacțiunea umană și un grad mai ridicat de încredere. Fiecare a douăsprezecea persoană (8,5%) care apelează la o sucursală declară categoric că nu este dispusă să treacă exclusiv la canalele digitale.

În România, doar 11% nu ar fi dispuși sa treacă la utilizarea exclusiva a canalelor digitale.

Motivele pentru care romanii ar utiliza cu precădere sau doar canalele mobile și internet banking ar fi pentru primirea de sfaturi personalizate în legătură cu situația lor financiara (21% din respondenți), sau pentru o servisare mai buna atunci când au întrebări sau întâmpină probleme (16%).

Ce caută consumatorul la banca sa

Oarecum surprinzător, spre deosebire de alți europeni, romanii nu menționează între primele motive pentru a utiliza exclusiv canalele digitale factori precum beneficii financiare și nici măcar ușurința in utilizare, rezultatele recente arătând din nou inclinația mult mai mare spre sfaturi, personalizare, ajutor si atenția asupra sănătății lor financiare.

De ce merg românii la agenția bancară din colț

Consumatorii români încă vizitează sucursalele, în special pentru folosirea bancomatelor (28% din respondenți), sau pentru a-și rezolva anumite probleme (23%). Foarte puțini consumatori mai vizitează astăzi agenții bancare pentru efectuarea unor plăți mari (4%) sau pentru operațiuni la ghișeu (8%), lucru care ne indică încă o dată avansul soluțiilor de mobile și internet banking în România în ultimii ani.

Românii sunt tot mai atenți la sănătatea financiară, dar incă preferă sucursala bancară. Băncile trebuie să investească în personal

„România a avansat și continuă să avanseze rapid din punct de vedere al utilizării canalelor digitale și in special al aplicațiilor de mobile banking – apetitul este aici și va rămâne, este clar. Sunt însă câteva aspecte importante și interesante în România.

Pe partea pozitivă, interesul și atenția din ce în ce mai mare a românilor asupra sănătății financiare și astfel dorința (și nevoia) de a primi suport și sfaturi personalizate de la banca lor în acest sens, din ce în ce mai mult direct în spațiul digital (mobil), mulți dorindu-și acest lucru mai mult decât beneficii financiare directe.

Băncile locale mai au încă de inovat în zona de experiență digitală, și au de învățat de la bănci digitale/neobanks care, prin reimaginarea unor produse clasice și a experienței clientului în utilizarea lor, reușesc să atragă mai mult, să facă experiența de utilizare mai simpla, și să stimuleze un comportament chiar mai sănătos în multe cazuri (ex. de economisire, de gestiune a banilor, etc.).

Pe de altă parte însă, anumite interacțiuni fizice rămân importante, precum retragerile de cash (deși trendul de creștere al tranzacțiilor electronice există) sau rezolvarea unor probleme specifice în agenție/ față în față: acest lucru înseamnă pentru bănci nevoia de investiție și optimizare în continuare și în rețea și infrastructură și, foarte important, în angajați”, declară Florian Teleaba, Principal și Head of Bucharest Office, Kearney.

You Might Also Like

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

Euro, nou record istoric- 5,12 lei, iar ROBOR sparge bariere de mult uitate, cu un salt de aproape 1pp într-o singură zi. Cum ne afectează direct pe toți, de la ratele la bancă până la alimentele de la raft

UniCredit Consumer Financing oferă finanțare 100% online, pe site-urile magazinelor partenere. Sorin Drăgulin: ”Acesta este un pas important spre atingerea obiectivelor de digitalizare și eficientizare, precum și de servisarea optimă a clientului”

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

Leul își continuă declinul, iar indicele ROBOR se apropie de 6,5%, în creștere cu aproape 10% față de acum 2 zile. Cursul valutar și dobânzile fac ravagii în buzunarul românilor

TAGGED: banci digitale, neobanks, mobile banking, retrageri cash, internet banking, economisire, banci, bancomate, Kearney, produse bancre, omnichannel, agentie bancară
Gabriela Dinu 02/06/2023
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article UniCredit Foundation alocă României și Bulgariei 500.000 de euro pentru proiecte ce se adresează reducerii dezavantajelor educaționale
Next Article 3 milioane de euro au investit doi foști bancheri pentru lansarea MOOV Leasing

– Publicitate –

Ad image
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Leasing anunță noul parteneriat strategic de finanțare cu BYD. Roxana Bujor: Oferim clienților noștri acces rapid și convenabil la unele dintre cele mai avansate modele electrice de pe piață

15 ore ago

Euro, nou record istoric- 5,12 lei, iar ROBOR sparge bariere de mult uitate, cu un salt de aproape 1pp într-o singură zi. Cum ne afectează direct pe toți, de la ratele la bancă până la alimentele de la raft

21 de ore ago

UniCredit Consumer Financing oferă finanțare 100% online, pe site-urile magazinelor partenere. Sorin Drăgulin: ”Acesta este un pas important spre atingerea obiectivelor de digitalizare și eficientizare, precum și de servisarea optimă a clientului”

21 de ore ago

Garanti BBVA continuă integrarea digitalului: servicii la îndemână, sigure și adaptate stilului de viață modern. Șerban Negrescu: ”În următorii doi ani, bankingul va deveni mai puțin vizibil ca activitate distinctă și mult mai incluziv”

24 de ore ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?