Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Steven van Groningen, Raiffeisen Bank, pune punctul pe i: ”Nu putem fi în același timp banca care investește în digitalizare și banca cu cele mai eficiente și ieftine soluții pentru lumea veche cu cash”
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Steven van Groningen, Raiffeisen Bank, pune punctul pe i: ”Nu putem fi în același timp banca care investește în digitalizare și banca cu cele mai eficiente și ieftine soluții pentru lumea veche cu cash”
Stiri de top

Steven van Groningen, Raiffeisen Bank, pune punctul pe i: ”Nu putem fi în același timp banca care investește în digitalizare și banca cu cele mai eficiente și ieftine soluții pentru lumea veche cu cash”

Cornel Dinu
Last updated: 09/06/2021 10:10
Cornel Dinu 4 ani ago
Share
Steven van Groningen, Președinte Raiffeisen Bank
SHARE
Steven van Groningen, Președinte Raiffeisen Bank

Digitalizarea a devenit cea mai importantă provocare pentru băncile din România, unde populația este obișnuită preponderent cu metodele de plată tradiționale. Pandemia de coronavirus, prin necesitatea de a păstra distanța socială, a adus în prim-plan avantajele incontestabile ale tehnologiei și a reușit să-i convingă pe unii români să apeleze mai mult la plățile cu cardul și/sau plățile mobile. Cum adopția serviciilor bancare digitale a căpătat un nou suflu, tot mai multe bănci investesc masiv în platformele de internet banking și mobile banking, punându-le la dispoziție potențialilor clienți posibilitatea de a-și deschide online un cont bancar sau de a accesa online creditul de care au nevoie. Invariabil, aceste platforme încep să ia locul trandiționalelor ghișee bancare, asigurând utilizatorilor posibilitatea de a genera plățile utilităților sau a altor servicii către orice furnizor.

În esență, cea mai mare problemă a băncilor locale derivă din necesitatea de a aloca investiții consistente în tehnologie și de a asigura, în același timp, clienților conservatori serviciile de plată cu numerar, ceea ce presupune automat suportarea unor cheltuieli majore. Tocmai de aceea, băncile au început să ia unele măsuri, de la închiderea efectivă a ghișeelor până la promovarea agresivă a educației digitale, pentru a-i convinge pe români să renunțe la operațiunile bancare cu numerar, numai că acest transfer este anevoios și de durată.

Am abordat această temă într-o scurtă discuție cu Steven van Groningen, președintele Raiffeisen Bank, care menționat, în exclusivitate pentru BankingNews, că banca cu acționariat austriac își va canaliza eforturile către digitalizare. ”Noi știm cum arată viitorul din acest punct de vedere, pentru că ne uităm la ceea ce se întâmplă în țările nordice. Ideea este că numerarul este foarte costisitor pentru o bancă. Tocmai de aceea, tehnologia este viitorul. Până la urmă, tehnologia este un ajutor pentru fiecare individ, pentru că-l poate ajuta să înțeleagă cum se cheltuie bugetul personal având la dispoziție în timp real un istoric al tuturor tranzacțiilor”, a precizat Steven van Groningen.

Oficialul Raiffeisen Bank subliniază că trecerea de la bankingul tradițional la bankingul digital poate crea neplăceri oamenilor care se tem și nu au încredere în serviciile bancare digitale. ”Aspectul educației este foarte important, mai ales se creează un disconfort pentru unii clienți pentru că băncile împing acest proces de digitalizare”, a susținut bancherul. În opinia sa, pandemia de coronavirus a contribuit la o conștientizare a rolului pe care-l poate juca tehnologia în viața de zi cu zi.

”Este foarte complex și foarte simplu în același timp tot ceea ce s-a întâmplat la debutul pandemiei. Prioritatea noastră a fost foarte clară: să ne protejăm echipa și clienții. Mă bucur că anul trecut am putut să rezolvăm aproape toate problemele pe care le-am avut cu clienții și mă bucur că niciun angajat nu și-a pierdut viața din cauza COVID-19. Mi-ar fi plăcut să am mai mult timp și resurse pentru anumite investiții în anumite zone, cum ar fi spre exemplu IT. Însă, sunt conștient că acest timp și resurse au fost folosite pentru lucruri care erau mai importante în acele momente de criză”, a explicat Steven van Groningen.

Bancherul a evidențiat faptul că Raiffeisen Bank a depus toate eforturile pentru a le asigura clienților siguranța și pentru a-i ajuta să depășească problemele cu care s-au confruntat, inițiind soluții proprii de amânare la plată a ratelor și aderând totodată la moratoriul public instituit de Guvern. În același timp, banca a continuat să crediteze populația și companiile, consemnând în 2020 creșteri substanțiale pe toate liniile de business. ”Ceea ce nu putem să facem este să fim banca care investește foarte mult în viitor și în digitalizare și, în același timp, să fim banca cu cele mai eficiente și ieftine soluții pentru lumea veche cu cash. Nu se poate. Nu putem avea și una și alta. Noi ne poziționam un pic mai mult în direcția digitală”, a conchis Steven van Groningen.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: Raiffeisen Bank, mobile banking, internet banking, Steven van Groningen, digitalizare, digital banking
Cornel Dinu 09/06/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Mugur Isărescu face bilanțul comunicării BNR în pandemie față în față cu jurnaliștii: ”Nu am întrerupt legătura cu publicul prin canalele media”. Guvernatorul anunță că ”direcțiile esențiale pentru sistemul financiar românesc și pentru securitatea țării au lucrat la foc continuu în ultimele 14 luni”
Next Article ING Bank și Startarium: cinci ani de educație antreprenorială, investiții de peste trei milioane de euro și peste 100 de antreprenori susținuți de mentori. Silvia Mihăilescu: ”Startarium crește și devine un real sprijin al mediului de afaceri din România”

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

3 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

3 zile ago

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

4 zile ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?