Transfond a lansat AliasPay, un serviciu ce oferă posibilitatea plăților simplificate între două conturi deschise la bănci diferite, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului.
Din 24 septembrie 2020, la un an de la operaționalizarea serviciului său de Plăți Instant în monedă națională, Transfond oferă posibilitatea inițierii simplificate de plăți între două conturi deschise la bănci diferite, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plății, prin intermediul serviciului AliasPay – disponibil în regim 24/7/365, se arată într-un comunicat de presă.
Această facilitate va fi oferită consumatorilor finali (persoane fizice sau juridice) prin intermediul băncilor/furnizorilor de servicii de plată care vor participa la serviciul AliasPay. Aceștia au la dispoziție începând de astăzi documentația AliasPay, ca parte integrantă a Regulilor de sistem ale SENT (Casa deCompensare a plăților interbancare în lei și în euro, administrată de TRANSFOND). Așadar, accesul consumatorilor finali de servicii financiare la AliasPay este determinat de aderarea în prealabil a propriilor bănci/furnizori de servicii de plată la acest serviciu.
AliasPay este un serviciu de tip SPL (Standardised Proxy Lookup) care permite inițierea de plăți pe baza unui alias (numărul de telefon mobil) pe care cel care face plata îl cunoaște la momentul inițierii acesteia.
AliasPay realizează corelarea, pentru furnizorii de servicii de plată, între alias și numărul de cont IBAN al beneficiarului plății. În implementarea serviciului, TRANSFOND a utilizat schema SPL a Asociației
Române a Băncilor. AliasPay va fi alimentat de către banca beneficiarului și interogat de către banca inițiatorului unei plăți.
Nivelul de securitate și disponibilitate al serviciului este similar cu cel asigurat pentru funcționarea Casei de compensare a plăților interbancare, Transfond punând la dispoziție, de asemenea, un timp de răspuns
la interogări mai mic de 2 secunde.
Printre avantajele utilizării soluției AliasPay de către băncile/furnizorii de servicii de plată se numără: costuri reduse cu rețelele de comunicații (reutilizare TFDNet), siguranță operațională, eficiență, asigurarea interoperabilității la nivel SEPA fără a necesita dezvoltări de către participant, arhivare electronică, HelpDesk disponibil 24/7/365.
Avantajul major pentru consumatorul final este reprezentat de inițierea unei plăți pe baza contactelor din agenda telefonică, fără cunoașterea IBAN-ului beneficiarului.
”Suntem încrezători că furnizorii de servicii de plată din România vor vedea potențialul acestui serviciu atât din punct de vedere al fidelizării clienților actuali, prin oferirea unei experiențe de plată facilă și confortabilă, aliniată cu cele mai moderne standarde europene și internaționale în domeniu, cât și din punct de vedere al atragerii de noi clienți, care apreciază un portofoliu de servicii inovatoare, cum este și AliasPay, având ca elemente definitorii simplitatea și eficiența.
Transfond rămâne alături de comunitatea financiar bancară, în identificarea și oferirea celor mai potrivite servicii cu valoare adăugată care să susțină dezvoltarea continuă a pieței plăților electronice din România” – afirmă Sabin Carantină, Director General al Transfond.