Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Valentin Vancea, Patria Bank: A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple
Share
Notification Show More
Latest News
Peste 65 de companii participă la COMPETITIV, program susținut de Raiffeisen Bank care ajută antreprenorii să integreze sustenabilitatea în business-urile lor
Stiri de top
ProCredit lansează ProConnect – singura rețea digitală de business networking din Europa de Sud-Est și de Est
Stiri de top
Firmele pot câștiga bani și alte beneficii prin campania „Parteneri de Bancă” de la ProCredit Bank
Stiri de top
FOTO. Raiffeisen Bank și CSM Oradea, parteneriat strategic pentru performanță sportivă. Cristian Sporiș: „Este o onoare să fim alături de CSM Oradea”
Stiri de top
BCE menține nemodificate dobânzile, în timp ce riscurile economice se echilibrează
Informații financiare
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Valentin Vancea, Patria Bank: A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple
Stiri de top

Valentin Vancea, Patria Bank: A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple

Gabriela Dinu
Last updated: 04/04/2023 14:42
Gabriela Dinu 2 ani ago
Share
Valentin Vancea, Director General Adjunct, Divizia Operațiuni și IT, Patria Bank
SHARE

Clienții Patria Bank, persoane juridice cu domeniul de activitate în agricultură, au acces mai rapid la soluții de finanțare, ca urmare a unui proiect de automatizare a fluxului de lucru privind culegerea și procesarea datelor, desfășurat împreună cu R Systems, lider global în servicii de tehnologie și transformare digitală.

Contents
Procesul de interogare a datelor devine digital, astfel clienții au acces rapid la finanțareValentin Vancea: A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simpleCosmin Tudor: Patria Bank a făcut un pas mare spre a deveni o așa-numită neobank

Procesul de interogare a datelor devine digital, astfel clienții au acces rapid la finanțare

Pe lângă informațiile aduse de solicitant, pregătirea și aprobarea dosarului de creditare al unei companii implică accesarea, de către bancă, a unor informații din surse externe (cum ar fi: Oficiul Național al Registrului Comerțului, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Centrala Riscului de Credit). Până de curând, operațiunile de interogare și culegere a informațiilor din diverse surse de date puteau fi executate doar de un operator uman.

Aceasta însemna, pe de o parte, că timpul alocat acestor operațiuni, anterior digitalizării, conducea la o perioadă mai mare în care banca putea să ofere un răspuns solicitantului de credit.

Pe de altă parte, atât în ceea ce privește fluxurile interne de inițiere și menținere a relațiilor de afaceri cu clienții persoane juridice, cât și în cazul anumitor procese de creditare standardizate, dedicate clienților persoane juridice cu profil agricol, angajații Patria Bank erau nevoiți să execute mai mulți pași, consumatori de timp și demotivanți, din cauza naturii repetitive a respectivelor activități.

Prin soluția implementată de R Systems Europe, toate etapele dedicate interogării, prelucrării și interpretării informațiilor extrase în cadrul fluxului de interogare au fost automatizate. Acest proces de interogare a datelor, provenind din surse externe, este asistat de algoritmi de inteligență artificială (AI), astfel că se reduce nevoia intervenției umane, care se alocă doar pentru verificarea situațiilor excepționale (lipsa unor documente, neconcordanța unor date) și validarea informațiilor recepționate, concomitent cu diminuarea riscului operațional.

Colaborarea dintre Patria Bank și R Systems Europe s-a desfășurat etapizat. O primă etapă a presupus identificarea acelor elemente standardizate și repetitive din fluxurile de lucru cu clienții persoane juridice care puteau fi realizate fără intervenție umană inițială, în special cele legate de interogarea bazelor de date externe, preluarea, prelucrarea și stocarea de informații extrase.

Ulterior, specialiștii băncii din mai multe direcții (Comercială, Operațiuni, Evaluare Risc de Credit Persoane Juridice și IT) și cei ai R Systems Europe au stabilit cum se poate realiza automatizarea, au definitivat specificațiile tehnice ale solicitărilor de automatizare a fluxurilor și au testat integrarea noilor procese în cadrul proceselor deja existente ale băncii.

Valentin Vancea: A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple

„Digitalizarea serviciilor oferite de către Patria Bank a constituit un obiectiv asumat în ultimii ani, iar platforma Patria de Oriunde ne-a permis să obținem rezultate excelente pentru clienții persoane fizice, care au dobândit acces facil la servicii 100% online. A venit rândul clienților noștri persoane juridice să beneficieze de procese de creditare mai simple, cu timp de răspuns considerabil redus.


Am apreciat disponibilitatea R Systems de a veni cu cele mai bune soluții de automatizare, în baza cărora putem oferi servicii financiare aliniate exigențelor epocii pe care o parcurgem, în care transformarea digitală avansează rapid în toate sectoarele de activitate”, a declarat Valentin Vancea, Director General Adjunct, Divizia Operațiuni și IT, Patria Bank.

Pe lângă îmbunătățirea proceselor vizibile publicului, am optimizat și fluxurile de lucru interne, permițându-le colegilor noștri să se concentreze pe consilierea clienților și pe identificarea celor mai bune variante de creditare.

Valentin Vancea

Cosmin Tudor: Patria Bank a făcut un pas mare spre a deveni o așa-numită neobank

„Soluția de Intelligent Business Automation pe care am propus-o partenerului nostru, Patria Bank, reușește să culeagă și să proceseze, cu acuratețe, date din surse diferite, generând un profil de risc al clientului, fără erori. Intervenția umană este minimă, doar în faza de validare finală. Procesul de stabilire a eligibilității unui client pentru un anume produs de creditare se face mai rapid, cu o reducere de timp și de costuri, care se vor reflecta în performanțele băncii.

Ne-am bucurat să găsim receptivitate la propunerile noastre, dorință de a scala soluțiile implementate și de a detecta cât mai multe procese care să facă obiectul automatizării. Sunt convins că Patria Bank a făcut un pas mare spre a deveni o așa-numită neobank, care poate deservi un număr mare de clienți, din diferite industrii și de oriunde, oferindu-le servicii mai prompte”, a adăugat Cosmin Tudor, Business Unit Director for Digital Practice, R Systems Europe.

You Might Also Like

Peste 65 de companii participă la COMPETITIV, program susținut de Raiffeisen Bank care ajută antreprenorii să integreze sustenabilitatea în business-urile lor

ProCredit lansează ProConnect – singura rețea digitală de business networking din Europa de Sud-Est și de Est

Firmele pot câștiga bani și alte beneficii prin campania „Parteneri de Bancă” de la ProCredit Bank

FOTO. Raiffeisen Bank și CSM Oradea, parteneriat strategic pentru performanță sportivă. Cristian Sporiș: „Este o onoare să fim alături de CSM Oradea”

Inflația urcă la 9,9% în august. ING: BNR va menține dobânda la 6,5%, până cel puțin în aprilie 2026

TAGGED: clienti, finantare, persoane juridice, agricultura, digitalizare, Patria Bank, Valentin Vancea, R Systems, Cosmin Tudor
Gabriela Dinu 04/04/2023
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article „Românii să economisească și să rămână prudenți”. CSALB lansează un demers de informare a consumatorilor cu privire la relația lor cu băncile și propriile finanțe
Next Article BNR a menținut dobânda de politica monetară la 7% și confirmă că inflația își va accelera ”probabil” descreșterea în următoarele luni
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Peste 65 de companii participă la COMPETITIV, program susținut de Raiffeisen Bank care ajută antreprenorii să integreze sustenabilitatea în business-urile lor

9 ore ago

ProCredit lansează ProConnect – singura rețea digitală de business networking din Europa de Sud-Est și de Est

12 ore ago

Firmele pot câștiga bani și alte beneficii prin campania „Parteneri de Bancă” de la ProCredit Bank

o zi ago

FOTO. Raiffeisen Bank și CSM Oradea, parteneriat strategic pentru performanță sportivă. Cristian Sporiș: „Este o onoare să fim alături de CSM Oradea”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?