Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013
Share
Notification Show More
Latest News
„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia
Analize Stiri de top
Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”
Stiri de top
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei
Analize Stiri de top
Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”
Stiri de top
UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013
Stiri de top

Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013

Cornel Dinu
Last updated: 19/03/2014 16:16
Cornel Dinu 11 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]A[/dropcap]ngajata intr-o lupta permanenta cu vidul de imagine si de incredere cauzat de procesele pe clauze abuzive, Volksbank a reusit in ultimii doi ani sa remodeleze perceptia publicului larg fata de institutia de credit, mizand pe o schimbare de atitudine si pe constructia unei abordari diferite.

Investitiile puternice alocate modernizarii agentiilor si infrastructurii IT (aproximativ 20 milioane de euro in 2013), simplificarea si standardizarea ofertei de produse si servicii, initierea unui nou model de business, asumarea unei strategii de comunicare inedite, alcatuirea unei noii echipe de management (proces care va culmina cu adoptarea unei noi structuri organizatorice de la 1 iulie 2014) si desfasurarea unor ample programe de training pentru angajatii bancii au constituit pentru Volksbank atuurile reasezarii pe piata bancara.

Toate aceste elemente au facut ca marca Volksbank sa devina din ce in ce mai puternica, inregistrand in 2013 cea mai mare crestere a notorietatii asistate dintre cele mai mari zece banci locale dupa active. Probabil ca cel mai important indicator ce demonstreaza ca imaginea Volksbank se repara este reprezentat de numarul de clienti noi ai bancii.

In ultimii doi ani, Volksbank a reusit sa-si majoreze portofoliul de clienti activi cu 38%, iar numai in 2013, banca a atras aproximativ 30.000 de clienti noi ajungand la un total de circa 190.000 de persoane, in crestere cu 19% fata de anul anterior. Segmentul tinta pentru Volksbank a fost constituit de tinerii profesionisti din mediul urban. Un alt element interesant, punctat de presedintele Volksbank, Benoit Catel, este faptul ca 34% dintre clientii bancii utilizeaza serviciul de Internet Banking.

Pe fondul rezultatelor consemnate in ceea ce priveste apropierea de clienti, Volksbank a acordat in 2013 persoanelor fizice credite in valoare totala de 41 milioane de euro, imprumuturile de consum fara garantii insumand 30 milioane de euro. Totodata, banca a atras de la clientii persoane fizice economii in valoare de aproximativ 134 milioane de euro.

Benoit Catel: Respectam deciziile judecatorilor, dar asta nu inseamna ca suntem de acord cu ele

Benoit Catel, presedintele Volksbank, a profitat de intalnirea cu jurnalistii, prilejuita de anuntarea rezultatelor consemnate de banca in 2013, pentru a da cateva explicatii cu privire la procesele pe clauze abuzive in care Volksbank este parte. Seful bancii a tinut sa sublinieze faptul ca Volksbank respecta deciziile judecatorilor, insa nu este acord cu ele. „Nu contest deciziile judecatorilor, dar nici nu pot fi de acord cu acestea”, a evidentiat Benoit Catel.

Pornind de la argumentele formulate de judecatorii care au decis eliminarea comisionului de risc, respectiv faptul ca acest cost nu are justificare economica pentru ca banca nu are niciun risc si nu ofera niciun serviciu asociat acestei taxe, garantarea cu ipoteca a creditului confera siguranta bancii si imposibilitatea clientului de a negocia comisionului amintit, Benoit Catel a furnizat contra-argumente pentru aceste motivatii.

In opinia sa, o banca isi asuma riscuri de fiecare data cand acorda un credit, principalul risc fiind acela de nerambursare a imprumutului. ”Riscul este parte a deciziei de acordare a unui credit, iar pentru asumarea riscului trebuie sa primesti o remuneratie, pentru ca nu exista servicii gratuite. De aceea exista banci, sa-si asume riscurile pe care persoanele fizice nu le pot asuma, iar aceste riscuri implica pierderi ce trebuie acoperite dintr-un comision”, a subliniat seful Volksbank.

In privinta garantarii creditelor ipotecare cu imobilul achizitionat, Benoit Catel a precizat ca de-a lungul timpului valoarea garantiei se modifica in functie de preturile de pe piata imobiliara, ceea ce arata faptul ca si o finantare cu garantii este supusa riscului. Oficialul Volksbank a mentionat ca o garantie imobiliara nu acopera riscul unui credit, evidenta acestei afirmatii fiind sustinuta de anii de criza financiara, in care pretul apartamentelor a scazut vertiginos, bancile fiind in imposibilitatea de a-si recupera toti banii imprumutati in cazurile de neplata.

Pe de alta parte, Benoit Catel a subliniat faptul ca toti clientii au fost constienti de existenta comisionului de risc la semnarea contractelor, intrucat acest cost a fost stipulat clar in toate documentele bancii, inclusiv in graficul de rambursare. In cazul in care clientii ar fi dorit negocierea unui paragraf sau a unui cost stipulat in contracte, acest lucru ar fi fost posibil.

Seful Volksbank a mai evidentiat faptul ca argumentele Volksbank nu sunt luate in considerare de judecatori. ”vom respecta deciziile, dar vom continua sa explicam de fiecare data despre ce este vorba, sa sustinem argumentele noastre”, a conchis Benoit Catel.

You Might Also Like

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

UPDATE. De la 2% la 4%: impozitul pe cifra de afaceri a băncilor se dublează. Câți bani va strânge statul în 2025 și 2026?

TAGGED: Volksbank, Benoit Catel
Cornel Dinu 19/03/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Alexandru Paunescu, BNR: Clientii nemultumiti ar trebui sa negocieze cu banca inainte de a se adresa justitiei
Next Article Guvernul vrea in continuare limitarea comisioanelor interbancare

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

„Nu tăia stâlpii casei când repari acoperișul fiscal”. BRD avertizează că suprataxarea băncilor riscă să destabilizeze economia

2 zile ago

Studiu Raiffeisen Bank: Participanții la festivaluri preferă plățile digitale, iar bugetul de cheltuieli pentru 32% dintre ei variază între 300 și 500 de lei. Laura Mihăilă: ”Seria noastră Despre Bani 1:1 merge mai departe cu un studiu care arată că românii nu doar iubesc festivalurile, dar își doresc experiențe digitale, rapide și sigure”

2 zile ago

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O analiză conceptuală asupra evoluției cursului real de schimb în Europa Centrală și de Est după izbucnirea pandemiei

2 zile ago

Garanti BBVA lansează creditul de nevoi personale cu dobândă și comisioane zero. Mustafa Tiftikcioğlu: ”Dorim să punem la dispoziție o soluție rapidă, simplă și eficientă din punct de vedere al costurilor, care să răspundă nevoilor financiare personale, fără povara dobânzilor sau a comisioanelor lunare”

2 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?