Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii
Stiri de top
Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”
Stiri de top
Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”
Analize Stiri de top
Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil
Stiri de top
FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013
Stiri de top

Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013

Cornel Dinu
Last updated: 19/03/2014 16:16
Cornel Dinu 11 ani ago
Share
SHARE

[dropcap]A[/dropcap]ngajata intr-o lupta permanenta cu vidul de imagine si de incredere cauzat de procesele pe clauze abuzive, Volksbank a reusit in ultimii doi ani sa remodeleze perceptia publicului larg fata de institutia de credit, mizand pe o schimbare de atitudine si pe constructia unei abordari diferite.

Investitiile puternice alocate modernizarii agentiilor si infrastructurii IT (aproximativ 20 milioane de euro in 2013), simplificarea si standardizarea ofertei de produse si servicii, initierea unui nou model de business, asumarea unei strategii de comunicare inedite, alcatuirea unei noii echipe de management (proces care va culmina cu adoptarea unei noi structuri organizatorice de la 1 iulie 2014) si desfasurarea unor ample programe de training pentru angajatii bancii au constituit pentru Volksbank atuurile reasezarii pe piata bancara.

Toate aceste elemente au facut ca marca Volksbank sa devina din ce in ce mai puternica, inregistrand in 2013 cea mai mare crestere a notorietatii asistate dintre cele mai mari zece banci locale dupa active. Probabil ca cel mai important indicator ce demonstreaza ca imaginea Volksbank se repara este reprezentat de numarul de clienti noi ai bancii.

In ultimii doi ani, Volksbank a reusit sa-si majoreze portofoliul de clienti activi cu 38%, iar numai in 2013, banca a atras aproximativ 30.000 de clienti noi ajungand la un total de circa 190.000 de persoane, in crestere cu 19% fata de anul anterior. Segmentul tinta pentru Volksbank a fost constituit de tinerii profesionisti din mediul urban. Un alt element interesant, punctat de presedintele Volksbank, Benoit Catel, este faptul ca 34% dintre clientii bancii utilizeaza serviciul de Internet Banking.

Pe fondul rezultatelor consemnate in ceea ce priveste apropierea de clienti, Volksbank a acordat in 2013 persoanelor fizice credite in valoare totala de 41 milioane de euro, imprumuturile de consum fara garantii insumand 30 milioane de euro. Totodata, banca a atras de la clientii persoane fizice economii in valoare de aproximativ 134 milioane de euro.

Benoit Catel: Respectam deciziile judecatorilor, dar asta nu inseamna ca suntem de acord cu ele

Benoit Catel, presedintele Volksbank, a profitat de intalnirea cu jurnalistii, prilejuita de anuntarea rezultatelor consemnate de banca in 2013, pentru a da cateva explicatii cu privire la procesele pe clauze abuzive in care Volksbank este parte. Seful bancii a tinut sa sublinieze faptul ca Volksbank respecta deciziile judecatorilor, insa nu este acord cu ele. „Nu contest deciziile judecatorilor, dar nici nu pot fi de acord cu acestea”, a evidentiat Benoit Catel.

Pornind de la argumentele formulate de judecatorii care au decis eliminarea comisionului de risc, respectiv faptul ca acest cost nu are justificare economica pentru ca banca nu are niciun risc si nu ofera niciun serviciu asociat acestei taxe, garantarea cu ipoteca a creditului confera siguranta bancii si imposibilitatea clientului de a negocia comisionului amintit, Benoit Catel a furnizat contra-argumente pentru aceste motivatii.

In opinia sa, o banca isi asuma riscuri de fiecare data cand acorda un credit, principalul risc fiind acela de nerambursare a imprumutului. ”Riscul este parte a deciziei de acordare a unui credit, iar pentru asumarea riscului trebuie sa primesti o remuneratie, pentru ca nu exista servicii gratuite. De aceea exista banci, sa-si asume riscurile pe care persoanele fizice nu le pot asuma, iar aceste riscuri implica pierderi ce trebuie acoperite dintr-un comision”, a subliniat seful Volksbank.

In privinta garantarii creditelor ipotecare cu imobilul achizitionat, Benoit Catel a precizat ca de-a lungul timpului valoarea garantiei se modifica in functie de preturile de pe piata imobiliara, ceea ce arata faptul ca si o finantare cu garantii este supusa riscului. Oficialul Volksbank a mentionat ca o garantie imobiliara nu acopera riscul unui credit, evidenta acestei afirmatii fiind sustinuta de anii de criza financiara, in care pretul apartamentelor a scazut vertiginos, bancile fiind in imposibilitatea de a-si recupera toti banii imprumutati in cazurile de neplata.

Pe de alta parte, Benoit Catel a subliniat faptul ca toti clientii au fost constienti de existenta comisionului de risc la semnarea contractelor, intrucat acest cost a fost stipulat clar in toate documentele bancii, inclusiv in graficul de rambursare. In cazul in care clientii ar fi dorit negocierea unui paragraf sau a unui cost stipulat in contracte, acest lucru ar fi fost posibil.

Seful Volksbank a mai evidentiat faptul ca argumentele Volksbank nu sunt luate in considerare de judecatori. ”vom respecta deciziile, dar vom continua sa explicam de fiecare data despre ce este vorba, sa sustinem argumentele noastre”, a conchis Benoit Catel.

You Might Also Like

UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii

Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

FOTO. Caravana9 pornește la drum: Fundația9 transformă cultura într-o mișcare națională, cu ajutorul BRD

TAGGED: Volksbank, Benoit Catel
Cornel Dinu 19/03/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Cornel Dinu
Follow:
Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.
Previous Article Alexandru Paunescu, BNR: Clientii nemultumiti ar trebui sa negocieze cu banca inainte de a se adresa justitiei
Next Article Guvernul vrea in continuare limitarea comisioanelor interbancare

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank S.A. va prelua serviciile de investiții financiare privind tranzacționarea pe piața de capital ale Alpha Bank România S.A. din 15 august 2025 și va continua distribuția titlurilor de stat Fidelis, în baza acestor servicii

16 ore ago

Sub umbrela programului ZiuaV, BRD și United Way continuă misiunea de sprijin pentru copiii și tinerii din medii vulnerabile. Flavia Popa: ”Voluntariatul este, pentru noi, o formă concretă prin care contribuim – ca oameni și ca organizație – la binele comunităților din jurul nostru”

16 ore ago

Inflația accelerează, conform așteptărilor BNR, dobânzile rămân sus. Când vine prima tăiere de dobândă? BCR: „Cel mai devreme, în februarie 2026”

4 zile ago

Credit Europe Bank devine Nexent Bank. Ce se schimbă, ce rămâne la fel pentru clienții bănci. Și o promisiune: „Suntem pregătiți pentru viitor”, declară Yakup Çil

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?