Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Studiu BCR: Cum va evolua piata imobiliara
Share
Notification Show More
Latest News
Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”
Stiri de top
O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”
Stiri de top
Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori
Stiri de top
”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”
Stiri de top
A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Studiu BCR: Cum va evolua piata imobiliara
Stiri de top

Studiu BCR: Cum va evolua piata imobiliara

bankingnews.ro
Last updated: 30/05/2013 14:09
bankingnews.ro 12 ani ago
Share
SHARE

Apartamentele cu doua camere vor fi, in continuare, vedetele pietei imobiliare cu aproximativ 33% din numarul total de tranzactii, pe locul urmator situandu-se apartamentele de 3 camere cu 21% din numarul de tranzactii iar podiumul este incheiat de vile/case cu 15% din numarul tranzactiilor, reiese dintr-un studiu efectuat de BCR impreuna cu peste 200 de parteneri agentii si dezvoltatori imobiliari, in cadrul editiei a III-a a Road Show BCR Real Estate 2013 ce s-a desfasurat in 10 orase mari din Romania si a avut ca subiect piata imobiliara si solutii de finantare pentru achizitia unei locuinte.

Garsonierele au un procent de 12% din tranzactii, interesul pentru acest tip de locuinta fiind mai scazut de la inceperea programului Prima Casa care a facilitat accesul catre locuintele cu 2 si 3 camere.

In ceea ce priveste modul in care sunt promovate proprietatile imobiliare aflate la vanzare, Internetul cunoaste cea mai importanta crestere, fiind cea mai importanta resursa media. Pe locul doi se afla presa scrisa care inregistreaza insa o tendinta de scadere, iar locul al treilea este ocupat de targurile imobiliare.

In topul zonelor preferate de romani atunci cand vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimeaza ca  pe primul loc va ramane zona semicentrala, 34% dintre preferintele clientilor urmand sa se canalizeze catre aceasta directie, in timp ce doar 11% dintre potentialii cumparatori s-ar orienta catre o locuinta in afara orasului.

Criteriile in alegerea unei locuinte de care cumparatorii sunt interesati cel mai mult sunt: pretul si anul constructiei. De asemenea, viitorii proprietari urmaresc cu mare atentie starea proprietatii, apropierea de mijloace de transport si de institutii de invatamant.

Din punctul de vedere al participantilor la eveniment, piata imobiliara, in ansamblul sau, va cunoaste o perioada de stabilizare dinpunct de vedere a nivelului preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactii.

Creditul ipotecar/imobiliar CASA MEA BCR ofera posibilitatea clientilor de a cumpara sau construi o locuinta, de a refinanta un credit contractat anterior sau pur si simplu sa modernizeze casa pe care o detin deja, BCR finantand pana la 85% din valoarea garantiilor aduse.

“in teorie, in Romania, majoritatea vanzatorilor si cumparatorilor negociaza pretul proprietatilor imobiliare in euro dar, in practica, sunt din ce in ce mai multe cazuri in care moneda utilizata este leul. Astfel, intalnim potentiali cumparatori care au venituri in lei, economisesc pentru avansul la casa prin constituirea de depozite in lei si acceseaza creditul pentru cumpararea locuintei in lei. Totodata, vanzatorul constituie cu banii primiti depozite bancare in lei”, a declarat Teodor Mincu, Seful Biroului Intermediari, BCR.

Pentru acordarea creditului BCR accepta o gama larga de venituri (salarii, pensii, chirii, dividende, venituri din strainatate, din activitati independente), precum si pana la 3 coplatitori ce pot participa la credit si ofera modalitati flexibile de rambursare, fara a fi necesara deplasarea la banca (ATM BCR sau Serviciul de efectuare operatiuni prin canale alternative BCR). De asemenea, banca ofera gratuit asigurarea de imobil pe toata perioada de creditare contra cost, o asigurare de somaj care ofera o protectie solicitantului in cazul pierderii locului de munca.

BCR a fost prima banca din Romania care a luat decizia creditarii preponderente in moneda nationala incepand din luna Octombrie 2012 asumandu-si rolul de formator de piata in ceea ce priveste creditarea in lei. BCR a venit si va veni in continuare cu modificari de costuri in vederea sustinerii creditarii in moneda nationala astfel incat sa inlesneasca optiunea naturala a clientului de a alege contractarea unui credit in moneda in care realizeaza veniturile, respectiv lei versus EUR. Trendul descrescator inregistrat in ultima perioada al indicelui ROBOR, precum si eliminarea riscului valutar conduc la stergerea diferentei dintre costul total al unui credit in Euro si al unui credit acordat in lei.

You Might Also Like

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

A sunat clopoțelul la BVB și pentru UniCredit. Mihaela Lupu: Oferim acces la piața locală de capital oricărui investitor care are pe radarul său România

TAGGED: credite, lei, apartamente, piata imobiliara, BCR
bankingnews.ro 30/05/2013
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Volksbank plateste daune morale pentru abuzurile din contracte
Next Article Bancpost ofera clientilor Cosmote 5 modalitati diferite pentru a-si plati facturile
- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Addiko Bank s-a lansat oficial în țara noastră și va activa prin subsidiara din Slovenia. Andrej Andoljsek: ”Intrarea pe piața din România marchează un moment de referință”. Carmen Staicu: ”Piața de banking digital din România devine tot mai competitivă, iar adevăratul câștigător este consumatorul”

3 zile ago

O campanie lansată de ING Bank România a folosit metafora „gogoșilor financiare” pentru a promova Kitul de siguranță pentru fraudele online. Aproape 400.000 de accesări pe soluțiile de siguranță digitală din Home’Bank. Alin Becheanu: ”Am pornit de la o observație simplă: atunci când suntem în vacanță, ne relaxăm și lăsăm garda jos”

3 zile ago

Băncile s-au „bătut” pentru garanțiile BID destinate IMM-urilor. Teodora Petre: Suprasubscrierea arată nu doar încrederea instituțiilor financiare în BID, ci și dorinta de a multiplica resursele disponibile pentru antreprenori

4 zile ago

”A fost frumos și complicat!”, prima impresie exprimată de Mihaela Lupu după finalizarea fuziunii UniCredit Bank cu Alpha Bank. Ce urmează: ”Ne dorim să ne dezvoltăm pe retail mai mult decât am făcut-o până acum”

4 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?