Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Alexandru Paunescu, BNR: Clientii nemultumiti ar trebui sa negocieze cu banca inainte de a se adresa justitiei
Share
Notification Show More
Latest News
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare
Stiri de top
Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”
Interviuri Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Alexandru Paunescu, BNR: Clientii nemultumiti ar trebui sa negocieze cu banca inainte de a se adresa justitiei
Stiri de top

Alexandru Paunescu, BNR: Clientii nemultumiti ar trebui sa negocieze cu banca inainte de a se adresa justitiei

bankingnews.ro
Last updated: 19/03/2014 15:36
bankingnews.ro 11 ani ago
Share
SHARE

Clientul unei banci trebuie sa mearga la banca atunci cand are o problema, nu in instanta, pentru ca abordarea juridica presupune costuri multiple, a declarat miercuri Alexandru Paunescu, directorul Directiei Juridice din Banca Nationala a Romaniei. „Fac un apel la cetateni! In loc sa mearga in instanta sa abordeze chestiunea din punct de vedere juridic, mai bine se duc la banca, isi exercita drepturile de cetatean. De asemenea, clientul poate face apel la o organizatie de protectie a consumatorului, nu in ideea in care vrea sa dea banca in judecata, ci pentru a lamuri ce poate sa faca mai departe. Orice demers in instanta presupune o taxa de timbru, timp, nervi’, a explicat Paunescu, potrivit Agerpres.

Bancile au fost sfatuite de BNR sa evite procesele…
„In repetate randuri, reprezentanti ai Bancii Nationale au solicitat, au atras atentia asupra riscurilor de pierdere – efecte pecuniare asupra institutiei de credit – in contextul existentei unor litigii si am solicitat institutiilor de credit sa depuna toate eforturile astfel incat sa preintampine aparitia unor litigii. Evident, acest lucru este imposibil. (…) Este de ajuns sa ne uitam doar in presa cat de mediatizate sunt aceste litigii, cat de afectata este imaginea bancilor si reputatia acestora”, a afirmat Paunescu la conferinta „Colocviile juridice ale Bancii Nationale a Romaniei”.

 

Opinia specialistilor este unanima: clientii au nevoie de o educatie financiara!

In opinia sefului din BNR, clientul ar trebui sa se lamureasca de la inceput ce presupune contractul de credit, riscul la care se expune si daca e bine sa ia produsul respectiv sau nu. ‘In acest moment bancile nu mai merg pe o abordare de genul ‘daca acest client nu ia un credit, vine altul si il ia. Nu! Fiecare client este tratat cu importanta cuvenita, sau asa ar trebui sa fie, asta ne dorim’, a mai spus directorul BNR.

El a evocat nivelul redus de educatie financiara din Romania, care are un rol important in conflictele aparute intre banci si clienti. ‘Avem o mare problema, ca si consumatori, de a ne reclama drepturile. Rolul de educatie financiara ii revine bancii, de a explica termenii contractuali, riscurile la care se expune clientul (ex. riscul valutar)’, a subliniat Alexandru Paunescu.

Declaratiile au fost facute in contextul in care avocatul Radu Rizoiu, partener Rizoiu si Asociatii, a sustinut, in cadrul editiei a XIII a Colocviilor juridice ale Bancii Nationale a Romaniei, ca in ultimii ani s-a observat ‘un adevarat linsaj mediatic al bancilor’.

‘In acest limbaj mediatic cuvintele ‘banca’ si ‘bancher’ au ajuns sa fie sinonime cu termenul de camatar. In noul Cod Penal se defineste foarte clar camataria si camata. Camata este ‘darea de bani cu dobanda ca indeletnicire de o persoana neautorizata’. Mi se pare ca aceasta sinonimie nu mai are nicio semnificatie’, a precizat Radu Rizoiu.

You Might Also Like

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

Ana Maria Bălan, Garanti BBVA: „Construim soluții financiare personalizate care susțin, atât dezvoltarea afacerilor, cât și tranziția către o economie sustenabilă”

TAGGED: dobanda, credit, BNR, banci, banca, client, bancher, Alexandru Paunescu
bankingnews.ro 19/03/2014
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article BEI finanteaza Garanti Bank pentru a sustine IMM-urile
Next Article Cum a reusit Volksbank sa remodeleze perceptia publicului fata de banca si sa atraga 30.000 de clienti noi in 2013

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

3 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

4 zile ago

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

5 zile ago

Garanti BBVA lansează un credit de nevoi personale de până la 500.000 lei, fără garanție imobiliară. Cagri Memisoglu: Creditul permite refinanțarea împrumuturilor anterioare

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?