Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Rezultate ING Bank în 2015: Profitul băncii a crescut cu 22%, iar creditarea cu 29%
Share
Notification Show More
Latest News
UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România
Stiri de top
Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România
Analize Stiri de top
Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții
Stiri de top
Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei
Stiri de top
Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Rezultate ING Bank în 2015: Profitul băncii a crescut cu 22%, iar creditarea cu 29%
Stiri de top

Rezultate ING Bank în 2015: Profitul băncii a crescut cu 22%, iar creditarea cu 29%

bankingnews.ro
Last updated: 02/03/2016 13:37
bankingnews.ro 9 ani ago
Share
SHARE

ING anunță un profit brut în creștere cu 22% în România, de 392 milioane lei.  În 2015, ING România a crescut creditarea cu 29%, mult peste creșterea pieței locale, și a avut rezultate solide, prin servicii bancare inovatoare și dezvoltări în domeniul digital, anunta banca. Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 14.437 milioane RON la sfârșitul anului 2015, în creștere cu 29% în ultimele 12 luni, în timp ce piaţa a crescut cu + 3%.

La sfârșitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienţi a ajuns la 14.437 milioane RON, cu 29% mai mare decât la sfârșitul anului 2014 și semnificativ mai mare decât creșterea pietei, de numai 3%. ING deţine astfel o cotă de piață în creditare de 6,3%, de la 4,8% la sfârșitul anului 2014.

Creşterea a fost echilibrată, atât în segmentul de retail cât şi în cel corporate, unde ING s-a clasat al doilea jucător pe piața creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de Aranjor principal.

Creditarea IMM-urilor a avut cea mai mare creștere, de 77% față de anul precedent. Activitatea de creditare în moneda naţională a înregistrat o creștere de 60% până la 8.658 milioane RON. Depozitele atrase au crescut de asemenea, ajungând la 18.556 milioane RON la sfârșitul anului 2015, cu 29% mai mult faţă de sfârșitul anului 2014, astfel încât cota de piață în depozite a ajuns la 6,9%, la sfârșitul anului 2015, comparativ cu 6,0%, la sfârșitul anului precedent.

În 2015, ING a atras 96.000 clienţi individuali activi ajungând la un total de 866.000. Motoarele principale de creștere au fost noul ING Card Complet cu costuri zero pentru cei care aleg să îşi păstreze veniturile la ING, soluţia Portează-ţi Banii care oferă oricui doreşte libertatea de a-şi muta salariul rapid şi simplu la banca pe care o preferă și Creditul Instant pentru nevoi personale. Acest nou produs a făcut procesul de creditare foarte simplu și rapid – este nevoie de 10 de minute pentru a obține un împrumut pentru nevoi personale, fără a fi necesare documente de venituri.

Profitul brut obţinut de ING România în 2015 a fost de 392 milioane RON, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Venitul total a ajuns la 1.022 milioane RON, mai mare cu 13%, în urma creșterii afacerii, a portofoliului de clienti şi a volumului activităţii acestora.

Creditarea, marele atu

„Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanțarea noastră pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare. De asemenea, pentru clienţii individuali am creat produse care să le simplifice si îmbunătățească viața”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În 2015, costurile totale au crescut la 575 de milioane de RON, cu 9% mai mult față de anul anterior, în principal datorită creșterii activității, investiţiilor în dezvoltarea infrastructurii IT şi aplicaţii de business, costurilor de reglementare (de 4,6 milioane RON) şi noi angajaţi.

Costul de risc a scăzut la 55 milioane RON în 2015, de la 60 milioane lei în anul precedent demonstrând o politică de creditare prudentă de gestionare a riscului de credit. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut uşor, situându-se la 56%, în timp ce randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 24%, de la 20% în 2014.

Concentrare pe dezvoltarea IMM-urilor Accentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, creşterea echipei de consultanţă şi adaptarea soluţiilor bancare la profilul și nevoile IMM-urilor, a generat o creștere a activelor de 77% și de 36% în baza de clienţi, ajungând la 7.000 clienţi IMM la sfârșitul anului 2015.

Concentrare pe dezvoltări în domeniul digital

Clienții ING folosesc din ce în ce mai mult canalele digitale și în special mobilul. În 2015, numărul de contacte în ING Home’Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decât în 2014, în timp ce operațiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane în 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a susţine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajaţi în 2015, a fost în domeniile IT, digital și business intellingence.

You Might Also Like

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

Banca Transilvania lansează platforma BT pentru Diaspora, dedicată celor aproximativ 700.000 de clienți din comunitățile românești din alte țări

TAGGED: Michal Szczurek, profit 2015, ROE, IMM, credite, depozite, ING Bank, lei, profit, clienti, creditarea
bankingnews.ro 02/03/2016
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By bankingnews.ro
Follow:
Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.
Previous Article Darea în plată a început să producă efecte. Cine plăteşte pentru „reset-ul” vieţii economice?
Next Article OTP Bank este prima instituţie care anunţă că acordă credite Prima Casă

– Publicitate –

- Advertisement -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

UniCredit Bank România a finalizat cu succes fuziunea cu Alpha Bank România. Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank: Urez bun venit clienților Alpha Bank România

4 ore ago

Bankingul românesc pierde un brand, dar păstrează o istorie: povestea Alpha Bank, banca ce a adus primul credit ipotecar în România

5 ore ago

Programul băncilor în 15 august de Sfânta Maria Mare. Ce agenții rămân deschise și cine va asigura relația cu clienții

4 zile ago

Alexandru Nazare anunță schimări majore: persoanele juridice vor fi obligate sa aibă un cont bancar. 698 mii de companii nu au un cont/card bancar și au adunat datorii de peste 1,7 mld lei. Capitalul social pentru un SRL va crește de la 200 de lei la 8.000 de lei

5 zile ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?